Raportova recenzija nedjeljom│Spider-Man: No Way Home. Dobrodošli u multiverzum

Nakon dosta opreznog pristupa kroz ključne događaje u TV serijama Loki i Wandavision, treća faza Marvelovog filmskog univerzuma ulazi u ludilo multiverzuma. Spider-Man u stripovima ima dugotrajnu vezu s tim konceptom, posebno tokom Spider-Versea od Johna Semprea, tako da nema boljeg lika koji bi zaista istražio lude posljedice petljanja sa multiverzumom.

La Casa de Papel

Last Night in Soho

House of Gucci

The Harder They Fall

Red Notice

U režiji Jona Wattsa, Spider-Man: No Way Home počinje odmah nakon kraja prethodnog nastavka Far From Home, poslije Mysteriove objave svijetu o Spider-Manovom identitetu. Peter (Tom Holland), MJ (Zendaya), Ned (Jacob Batalon) i tetka May (Marisa Tomei) su ostavljeni da se izbore s posljedicama, jer je Spidey suočen s reakcijom javnosti nakon što mu je namješteno. Brzo postaje državni neprijatelj čemu kumuju i emisije J. Jonaha Jamesona (J.K. Simmons).

Njihovi životi su zauvijek promijenjeni, što navodi Petera da posjeti Sanctum Santorum i Doktora Strangea (Benedict Cumberbatch) u nadi za čarobnim rješenjem. Međutim, kada čarolija krene po krivu, počinju se pojavljivati prijeteći posjetitelji koji su neobjašnjivo povezani sa Spider-Manom, ali iz različitih dimenzija.

Watts radi genijalan posao s ovim filmom. Nesumnjivo je izuzetno ambiciozan pokušaj s narativom koji bi lako mogao poći po zlu s golemim očekivanja (i ogromnim brojem negativaca), ali srećom režiser to izvlači u fantastičnom stilu. Iako ima puno fan servicea i momenata za publiku, film ima i priličnu količinu srca i emocionalne težine, s visokim ulozima u Peterovim postupcima koji dovode do davno zakašnjelih posljedica i potencijalno zagranate strukture.

Iako je Mysterio (i kasnije Loki) prvi posijao sjeme multiverzuma u Far From Home, No Way Home u potpunosti prodire u koncept, vraćajući Spideyevu galeriju odmetnika u punom sjaju, otvarajući vrata brojnim zaista uzbudljivim mogućnostima.

Premašio sva očekivanja

Doduše, film ponekad postane malo neuredan, posebno u velikim akcionim sekvencama jer ima toliko zlikovaca koje treba ugurati. Međutim, Watts ne gubi iz vida ono što je zaista važno o Spider-Manu - Peterovo srce i odlučan nagon da uradi pravu stvar, čak i ako to znači izdržati velike emocionalne teškoće. Ah, sa velikom moći dolazi i?

Kao doživotnom fanu Spider-Mana, ovo je zaista premašilo sva očekivanja. Izuzetno je samozatajan i referentan, ali na najbolji mogući način (i na sreću, obrađen s puno ljubavi). Film također sadrži brojne urnebesne dosjetke (posebno uz šalu negativaca o upadanju u stvari) za tako meta film pa se tako dotiče i nekim pošalicama iz prethodnim serijala. Humor je savršen, divno obuhvata Peterove šaljive igre riječi, dok hvata njegovu štrebersku prirodu.

Dosta je kritika upućeno ovoj verziji Spider-Mana u vezi s njegovom dinamikom s Iron Manom. Međutim, čak i uz dodatak Doktora Strangea i zlikovaca iz prijašnjih Spider-Mana, impresivna je količina emocionalnog rasta i razvoja koja je pružena našem junaku. Watts ga pokreće naprijed u novom i obnovljenom smjeru, ostavljajući lik u intrigantnoj situaciji.

Tom Holland ponovo je savršen kao mladi superheroj iz Queensa, sa izuzetno dirljivom i emotivnom izvedbom dok je u modricama i izudaran, rastrzan između toga da radi pravu stvar ili da slijedi naredbe. U njegovom trećem solo izdanju, također je super vidjeti više njegovih štreberskih strana, s dugo zakašnjelim prikazom njegovih naučnih i matematičkih talenata tokom glavne misije.

Spider-Man rame uz rame s Infinity Warom i Endgameom

Ali šta bi bio Wattsov Spidey film bez MJ i Neda? Dinamika između trija zaista je pravo uživanje, što čini srce i dušu filma. Zendaya unosi zabavnu i duhovitu iskru i iskrenu prirodu u MJ, a njena hemija s Hollandom je zaista uvjerljiva. Batalon prikazuje štrebersko uzbuđenje, ali i također dijelu dinamiku s MJ u usmjeravanju Petera u njegovoj misiji.

Sporedna glumačka ekipa je također briljantna, a Maris Tomei se emocionalno ističe kao tetka May, zajedno s povratkom omiljenih negativaca - Goblina Williama Dafoea i Otta Octaviusa Alfreda Moline.

I da, film je pun easter eggsa i ogromnih trenutaka koji će publiku obradovati kao u Infinity Waru i Endgameu. Tu je mnoštvo novih odijela i naprava, zajedno s impresivnim radom kamere u brojnim akcionim sekvencama.

Watts i glumačka ekipa izveli su jedan od najambicioznijih nastavaka do sada za gotovo savršen Spider-Man film koji će vas nesumnjivo ostaviti da odbrojavate do sljedećeg poglavlja MCU-a. Ovo je sve što ste ikada željeli od filma o Spider-Manu.