Raportova recenzija nedjeljom | Death on the Nile: Hercule Poirot i priča o novcu i ljubavi

Nakon brojnih kašnjenja i pomiješanog uspjeha filma "Murder on the Orient Express" iz 2017., postojale su rezerve prema filmu „Death on the Nile“, posljednjoj adaptaciji Agathe Christie režisera Kennetha Branagha. Ali film, klasična misterija ubistva, prevazilazi očekivanja. Zapravo je dobar, a Branaghov brkati belgijski detektiv Hercule Poirot ovdje je više u elementu nego u prvom filmu. Pridružila mu se i ogromna glumačka ekipa: Annette Bening, Russell Brand, Ali Fazal, Dawn French, Gal Gadot, Armie Hammer, Rose Leslie, Emma Mackey, Sophie Okonedo, Jennifer Saunders, Letitia Wright i Tom Bateman, koji se vraća kao Poirotov prijatelj Boucrot. Ali u konačnici, Branaghov pravac je ono što čini priču uspješnom.

Nightmare Alley

Hero

Scream

Dexter: New Blood

Witcher – druga sezona

Death on the Nile zasnovan je na istoimenom romanu Agathe Christie iz 1937. godine, po scenariju Michaela Greena, a pod Branaghom poprima stilski sjaj. Najzanimljiviji je tempo i vizuelni jezik, uprkos naslaganoj glumačkoj ekipi, a postoje neke značajne korelacije između ovoga i Belfasta, koji je Branagh režirao ubrzo nakon Smrti na Nilu (i koji je nedavno bio nominovan za šest Oskara). Film počinje crno-bijelom sekvencom smještenom u vrijeme Prvog svjetskog rata, gdje se proširuje pozadina Branaghovog Poirota (saznajemo zašto ima svoje poznate brkove). Pažljivo artikulisani kadrovi snimatelja Harisa Zambarloukosa imaju isti dramatičan, umjetnički utjecaj kao i oni koje je napravio u Belfastu – gotovo kao da je ova sekvenca Branaghu i njegovom DP-u pružila priliku da isprobaju stvari prije nego što snime cijeli crno-bijeli film.

Uprkos blistavim trejlerima, Smrt na Nilu kreće polako. Naslovno ubistvo dolazi nakon sat vremena u filmu, što znači da većina priče nije o Poirotu koji je riješio ubistvo. Branagh manifestira osjećaj opipljive napetosti u prvoj polovini filma, potpomognut predosjećajnom partiturom Patricka Doylea. Publika čeka da se nešto loše desi, ali do trenutka kada se to zaista dogodi pojavile su se još interesantnije teme. U svojoj srži, Smrt na Nilu je priča o novcu i ljubavi, a ljudi će ići u ekstreme za oboje. Naravno, zabavno je gledati Poirota kako ispituje svoje osumnjičene, scene koje Branagh igra energično, a ima i nekih blistavih trenutaka. Ali čini se da je Branagh više zainteresiran za istragu zašto se ljudi ponašaju na način na koji se ponašaju nego za to ko je počinio ubistvo.

Želimo još Poirotovih misterija

Na prvi pogled, postavka je jednostavna: grupa gostiju se ukrcava na Karnak, riječni brod, da proslavi nedavnu svadbu Linnet Ridgeway-Doyle (Gadot) i Simona Doylea (Hammer) krstarenjem Nilom. Godina je 1937. i novac nije problem za Linnet, koja u jednom trenutku prijeti da će kupiti Egipat ako ne bude po njenom. Pored Poirota, među putnicima su i Linettin bivši vjerenik Linus Windlesham (Brand), američka bluz pjevačica Salome Otterbourne (Sophie Okonedo) i Jacqueline de Bellefort (Emma Mackey), Simonova bivša ljubavnica koja uhodi mladence na njihovom medenom mjesecu. Postoji, naravno, mnogo tajni među gostima, koji su lak plijen za sumnju.

Žrtvu ubistva najbolje je ostaviti neimenovanom kako bi se izbjegli spojleri (iako se radi o nekome zbog koga publici možda neće biti k rivo), a do kraja filma broj mrtvih tijela je pet. Na tom putu ima nekoliko pametnih preokreta, a konačno otkriće, kao u Ubistvu u Orijent ekspresu, stiže s dramatičnim duhom. Na kraju, gledaoci se mogu zapitati, kao što Poirot čini kroz cijelu priču, da li je ljubav vrijedna sve te drame.

Problematičan je prikaz Egipta, prikazan u filmu kroz sjajno, kolonizirano gledište. Brod plovi niz Nil sa svojim bogatim putnicima koji gutaju šampanjac na njemu, a Branagh presijeca snimke Egipćana na obalama rijeke, radeći ili se bave poljoprivredom. Smrt na Nilu nije snimljen u Egiptu; filmaši su koristili studio u Engleskoj i lokacije u Maroku da rekreiraju kultna mjesta poput hrama Abu Simbela. Ovdje je zemlja lijepo mjesto za ubistvo, a ne stvarno mjesto. Naravno, moguće je da je to bilo namjerno s Branaghove strane – još jedan način da se ispitaju problemi koji prate preveliko bogatstvo.

Šteta što je Smrt na Nilu tako dugo odlagan. Film ostavlja gledatelja u nadi za još misterija o Poirotovim ubojstvima, posebno ako prihvate stilski ton i pažljivo isplaniran tok ovoga. Do kraja je zabavan, a Branagh je očito uživao u stvaranju – osjećaj koji se prenosi na ekran. U filmu postoji staromodan sjaj koji jednostavno pali, nudeći gledaocima neosporno ugodno putovanje.