Raportova recenzija nedjeljom | Euphoria: Kako je popularna tinejdžerska serija postala globalni fenomen

Za one koji tek trebaju pasti pod pritiskom vršnjaka i početi gledati hit seriju „Euphoria“, ona prati nekoliko tinejdžera u srednjoj školi dok se snalaze u teškoćama života u predgrađu. U prvoj sezoni serija se uglavnom fokusirala na Rue (Zendaya), oporavljenu narkomanku koja se vraća kući nakon što je ljeto bila na rehabilitaciji. Nakon što je finale prve sezone ostavilo fanove da se pitaju šta je sljedeće za tinejdžere "Euphorije", morali smo da čekamo mučne dvije godine na novu sezonu. S obzirom da se prva sezona završila 2019. i COVID-19 odgodio je snimanje, druga sezona nije premijerno prikazana sve do ove godine. Iako smo čekali još godinu dana, dobili smo dvije specijalne epizode posvećene Rue i Jules (Hunter Schafer), dok pokušavaju da se pomire sa svojim odlaskom na kraju prve sezone.

The Batman

Uncharted

Reacher

Death on the Nile

Nightmare Alley

Stvorio se ogroman hype i uzbuđenje oko premijere druge sezone - premijera je prikupila čak 19 miliona gledalaca, što ju je učinilo drugom najpopularnijom HBO serijom odmah iza "Igre prijestolja". Druga sezona počinje vrlo obećavajuće, ostavljajući nas usred posla s drogom sa Fezom (Angus Cloud), Rue i Ashtray (Javon "Wanna" Walton). Odatle kreću na novogodišnju zabavu gdje su svi naši likovi koji se vraćaju, plus nekoliko novih. Upoznajemo Elliota (Dominic Fike), narkomana bez pardona koji opskrbljuje Rue drogom i spašava joj život kada doživi srčani zastoj. Još jedno novo lice s kojim smo se upoznali je Faye (Chloe Cherry), koja je također uhvaćena u raniji posao s drogom. Također upoznajemo Laurie (Martha Kelly), najležerniju, ali zastrašujuću dilerku droge koja je ikada krasila ekrane. Uvođenje Elliota donosi mnogo problema i tjeskobe kada se bavi njegovim čudnim odnosom s Rue i Jules.

“Euphoria” se vraća sa istim vizuelnim stilom i gravitacijom kao i prva sezona. Kinematografija i produkcijski dizajn su hrabriji i stvaraju drugačiji osjećaj u odnosu na ovu sezonu. To je zbog toga što su prešli s digitalnog na film prilikom snimanja druge sezone. Kreator serije Sam Levinson želio je da stvori osjećaj koji se čini kao uspomena i postigao je upravo to. Umjesto blistavih, hrabrih ljubičastih i plavih koje su dominirale euforičnom vibracijom prve sezone, ova sezona djeluje sirovo i utemeljeno. Jasno je da je Levinson namjeravao ovu sezonu učiniti mračnijom i težom, ali je žrtvovao jasnu narativnu strukturu u korist zapanjujućih vizuala. Nakon što sezona počne na isti način kao i prethodna (sa kućnom žurkom), počinje da ulazi u haotičnu zbrku priča za svoje brojne likove. Dok se Rue vraća u drogiranje, mi pratimo neuredni ljubavni trougao koji se sastoji od Cassie, Maddy i Natea. Dok je gledati Cassie kako se šunja okolo s Nateom – uplašena da će Maddy saznati – vrlo zabavno, jasno je da priče drugih likova ne dobijaju odgovarajuću pažnju koju su dobili prethodne sezone.

Levinson gubi kontrolu

Na primjer, Kat (Barbie Frierra), lik koji je mnogo emocionalno narastao, naučio da bude samopouzdaniji, čini se da prolazi kroz istu priču kao prošle sezone. Najgori dio njenog putovanja u ovoj sezoni je to što jedva ima vremena pred ekranom, tako da njena priča nikada nije razriješena. Razočaravajuće je vidjeti da se omiljeni lik obožavateljima tako lako makne u stranu, pogotovo jer je Frierra sjajna glumica. Postaje vrlo evidentno tokom ove sezone da je Levinson gubio kontrolu, nesposoban da izbalansira ovoliko jedinstvenih tačaka zapleta, i pokušavao je sve ubaciti u epizode. Nasumične scene u četvrtoj epizodi s Kat i Itanom u autu, Elliotom u crkvi, Jules koja zuri kroz prozor i drugim likovima, spojene su zajedno bez opipljive korelacije. Ove scene su ipak vizuelno zadivljujuće, posebno snimak Cassie kako plače okružena prekrasnim aranžmanom cvijeća.

Iako je nedostatak narativne strukture frustrirajući tokom epizoda 2-4, peta epizoda nam je iznenada dala jednostavan adrenalinski zaplet koji je bio uzbudljiv za uključivanje. Dok vidimo kako Rue izmiče kontroli kako se povlači i ponaša se nepromišljeno tokom nekoliko sati, dobijamo još jednu nevjerovatnu predstavu Zendaye koja pokazuje zašto je zaslužila svoju nagradu Emmy 2020. Ponovno uspostavljanje Rue kao glavnog lika nakon što ju je malo stavljena u stranu pomoglo je da se vrati narativna struktura koja je sezoni očajnički bila potrebna. Do kraja sezone balansiraju Ruin emocionalni put do oporavka, nakon što je pričala Maddy o Cassie i Nateu, i istražujući Lexi (Maude Apatow) i Fezov odnos dok se priprema za svoju igru. Završetak sezone na Lexinoj predstavi bio je kreativan način da se introspektivno ispriča svačija priča, posebno Lexina. Umjesto da Lexi dobije svoj vlastiti lik kao većina drugih likova, pričanje svoje priče u obliku predstave više odgovara njenoj ličnosti. Neki bi to mogli smatrati previše meta, ali je ponudio priliku za razmišljanje karaktera na nekliše način.

Euphoria je serija o tinejdžerima, iskušenjima i nevoljama odrastanja u doba društvenih medija

Čak i uz mnoga pitanja koja i dalje ostaju bez odgovora – Šta je sa onih 10.000 dolara koje Rue duguje Laurie? Jesu li Fezco i Faye otišli u zatvor? Je li McKay upravo nestao? "Euphoria", kao i njeni likovi, imala je uspone i padove. Uz glasine o odlasku određenih glumaca sa seta, duge, mučne sate, reditelje koji se pojavljuju bez liste scena i sukob između članova glumačke ekipe, ko zna šta je moglo da utiče na neuredno i neorganizovano pripovjedanje druge sezone. U poređenju s prvom sezonom i onim što postiže kroz radnju i vizuelno pripovjedanje, druga sezona daje prioritet stilu nad sadržajem. Kinematografija i gluma su ono što sprečava da "Euphoria" postane još jedna sladunjava tinejdžerska emisija, pa se nadamo da će se sa strukturiranijom radnjom kloniti toga u narednim sezonama.

Za razliku od drugih tinejdžerskih serija, “Euphoria” se fokusira na tinejdžersko iskustvo, a ne na provođenje njihovih likova kroz malo vjerovatne scenarije.

Zamislite “Riverdale” i “Pretty Little Liars”, dvije tinejdžerske serije u kojima likovi rješavaju ubistva ili misterije umjesto da idu na čas ili rade domaći. Takve serije pune su zapleta, pa gledaoci zajedno sa likovima mogu da riješe misteriju.

Čak i "Gossip Girl" sadrži bogate tinejdžerske zabave i zbunjujuće ljubavne trouglove. Iako su ovi elementi prisutni u "Euphoriji", oni nisu glavni fokus. Umjesto da bude tinejdžerska serija, “Euphoria” je serija o tinejdžerima i iskušenjima i nevoljama odrastanja u doba interneta i društvenih medija.

Zbog ovih poruka i tema, „Euphoria“ je tema o kojoj se stalno raspravlja na društvenim mrežama, uglavnom TikToku i Twitteru. Na TikToku korisnici imitiraju šminku i modni izgled iz emisije, a koriste i pjesme koje su predstavljene u epizodama. Drugi trendovi uključuju ismijavanje odjevnih predmeta koje neki likovi nose u školi i spekulacije o vezama koje bi se mogle pojaviti u emisiji.

Zbog svega toga nemoguće je poreći efekat koji „Euphoria“ ima na gledaoce i kulturu, od uticaja na trendove, jake zastupljenosti do prikazivanja gledaocima specifične verzije odrastanja.

Serija je dostupna na HBO Maxu