Raportova recenzija nedjeljom | Ozark: Je li porodica Byrde preživjela?

Od početka je Ozark obećavao da će se morati platiti cijena. Kada je kriminalistička drama premijerno prikazana na Netflixu 2017., izbacivši deset epizoda o pranju novca u Missouriju, bilo je jasno da će porodica Byrde, posebno Marty (Jason Bateman) i Wendy (Laura Linney), na kraju se suočiti s teškim posljedicama za svoje postupke. Da parafraziramo meme iz serije s kojom se Ozark uspoređuje najviše: "Ne mogu se stalno izvlačiti." Druga polovica posljednje sezone stigla je krajem aprila, a Bateman je u borbi u gotovo svakoj epizodi kada sazna da njegova najnovija shema nije prošla kako je planirano.

Doctor Strange in the Multiverse of Darkness

The Unbearable Weight of Massive Talent

Moon Knight

The Northman

Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore

To nametnuto Batemanovo lice, prebačeno iz satirične ograde serije Arrested Development u sumorni svijet nasilne prestižne drame, oduvijek je bilo Ozarkovo tajno oružje. Njegovo ogorčenje, potcijenjeno čak i u najstrašnijim scenarijima, nikada ne zastari. To je izgled koji se mora pretpostaviti da su rukovoditelji Netflixa imali prošlog mjeseca pošto su dionice kompanije pale za gotovo 35 posto nakon objave da su izgubili 200.000 pretplatnika ranije ove godine, što je potez kojim su izgubili oko 50 milijardi dolara tržišne vrijednosti. Bez obzira vodite li streaming kompaniju ili pripremate knjige za kartel, to nije vrsta novčanog gubitka od kojeg se brzo oporavite.

U svjetlu Netflixovih finansijskih problema, staln su nagađanja šta bi najnoviji razvoj mogao značiti za kompaniju. Je li prijavljena cijena od 30 miliona dolara za pojedinačne epizode Stranger Thingsa znak nadutosti? Je li pojava konkurenata kao što su Disney+ i HBO Max jednostavno otežala rast Netflixa? Jesmo li konačno dosegli vrhunac Peak TV-a? Lako je odgovoriti na ovo upiranjem prsta i milovanjem po bradi i slijeganjem ramenima u stilu Batemana: promjene koje dolaze već su u pokretu i temelje se na odlukama koje su već donesene prije mnogo godina. Sjetite se riječi koje je Marty izgovorio davno u pilotu Ozarka: "Novac je, u svojoj biti, mjera čovjekovih izbora." Isto biste mogli reći i o cijeni dionica.

Iz perspektive izgradnje brenda, Ozark, triler o finansijskom savjetniku koji bježi iz predgrađa Chicaga u odmaralište, bio je jedan od pametnijih Netflixovih izbora. Kompaniji je donio više nagrada Emmy, oživio Batemanovu karijeru i pomogao stvoriti novu zvijezdu u Juliji Garner, koja glumi zloglasnu pomoćnicu porodice Byrde. (Garner je nedavno igrala glavnu ulogu u Izmišljanju Anne, jednom od Netflixovih nedavnih pokušaja da viralnu priču koja plijeni pažnju pretvori u zlato.) Poput Stranger Things i The Crown, Ozark je bio dio drugog vala hit Netflixovih drama koje su se pojavile nakon uspjeh House of Cards i Orange Is the New Black i transformirao je kompaniju iz poslovanja s DVD-om putem pošte u holivudskog ometača. Te druge dvije serije se spremaju za nove sezone koje će premijerno biti prikazane u maju i novembru, nakon čega će uslijediti njihove posljednje sezone, što označava kraj jedne ere. Prestanak Ozarka samo je početak još većeg kraja.

Lišen naučno-fantastičnog spektakla ili historijske pompe, Ozark je oduvijek bio jedna od manjih Netflixovih serija, samosvjesni povratak na televizijsko razdoblje "teških muškaraca". (Serija se završava gotovo u isto vrijeme kad i stvarni spin-off Breaking Bada, Better Call Saul, što se čini kao još jedna zanimljiva slučajnost.) Ozarkovo vizuelno predstavljanje ima suzdržanost i tvrdoglavo fokusiranje na pripovijedanje, što favorizira satna neizvjesnost nad velikim zaokretima. Kreiran od strane Billa Dubuquea (Računovođa) i Marka Williamsa, pilot serije bio je primjetan po šokantnom osjećaju stalne eskalacije – čovjek koji je izbačen iz nebodera ostaje jedna od trajnih slika – ali, pod vodstvom showrunnera Chrisa Mundyja, to se smirilo u metodičniji ritam isprekidan povremenim rafalima ili strujnim udarom. Taj je modus dosegao svoje najveće visine u trećoj sezoni serije, koja se uključila u sukob između Wendy i njezina brata Bena (izvrstan Tom Pelphre).

S vremenom se ta tijela gomilaju. Nažalost, u svojoj četvrtoj sezoni, serija sada plaća cijenu jer je ubila mnoge uvjerljive sporedne likove poput kraljice heroina Darlene Snell (Lisa Emery) ili čelične advokatice Helen Pierce (Janet McTeer). Serija je ušla u svojih posljednjih sedam epizoda s problemom: Kako stvoriti vjerodostojne neprijatelje i foliju za Byrdeove u tako kratkom vremenu? Vođa kartela Omar Navarro (Felix Solis) dobiva sestru s kojom će se boriti protiv porodice Byrde, Ruth se udružuje s mjesnom prijateljicom Jordane Spiro Rachel koja se vraća, a Wendy se mora suočiti sa svojim osuđujućim ocem (Richard Thomas) koji se kune u Bibliju. Ova se rivalstva doimaju kao privremeni popravci, flasteri koji se stavljaju na zjapeću ranu na glavi.

Ozark je najjači kada dočarava apsurdnost središnjeg odnosa između Martyja i Wendy. Scene između njih dvoje i trenuci kada moraju pregovarati o uvjetima sa svojom sve neovisnijom djecom, imaju lukavu komičnost koja često nedostaje ostatku serije. Koliko bi Ozark trebao biti smiješan? To je tonsko pitanje koje pisci nikada nisu do kraja riješili. U svojim najboljim trenucima, Linneyjeva spremnost na operu, u kombinaciji s Batemanovim mrtvim reakcijama, čini uvjerljivu seriju prošaranu inatom i žuči. Ako ste se zadržali do kraja, vjerojatan je razlog njihova neprestana otrovna žurka. Uprkos svom nasilju i haosu, užici Ozarka često su bili ljudski razmjeri.

U budućnosti je nejasno hoće li serija poput Ozarka biti dio Netflixovog porfolija. Ako je kompanija predana rezanju troškova uz pružanje više blockbuster ponuda kao što je Red Notice, reality serija o ugodnoj hrani poput Selling Sunset i antologijskih serija poput Anatomije skandala, možda će relativno nisko-konceptualne serije o padu kriminalaca o odijelima biti stavljene po strani? DNK Ozarka vezan je za razdoblje televizije koje definiraju ljudi pod stresom koji se gledaju u ogledalo i misle: "Učinio sam lošu, lošu stvar." Dok Netflix prolazi kroz svoje razdoblje kreativne introspekcije, opraštanje od serije poput Ozarka mogao bi biti jedan od najmanje bolnih dijelova procesa. Uostalom, kako je porodica Byrde saznala, nešto krvi se ipak ispire.