Raportova recenzija nedjeljom | Scream VI: Ghostface je strašniji nego ikada

Prošlogodišnji Scream donio je "requel" koji je predstavio novu generaciju ubica i preživjelih, slaveći Wesa Cravena i nasljeđe franšize. Slično kao i Scream 2, Scream VI stiže godinu dana kasnije i proširuje svoje likove i teme na uzbudljive načine dok se preživjeli igrači iz Woodsboroa sele na koledž u New York.

S uvodima koji su sada u retrospektivi, ovaj slasher nastavak pušta nemilosrdnog Ghostfacea u grad za intenzivan, besprijekoran nastavak koji nastavlja niz pronicljive introspekcije dok eskalira uzbuđenja, ubistva, humor i srce do stepena bez daha.

Creed III

Cocaine Bear

Ant-Man and the Wasp: Quantumania

The Whale

Knock at the Cabin

Prošlo je samo godinu dana otkako su Sam Carpenter (Melissa Barrera), Tara Carpenter (Jenna Ortega), Mindy Meeks-Martin (Jasmin Savoy Brown) i Chad Meeks-Martin (Mason Gooding) preživjeli svoj skoro kobni susret s Ghostfaceom. Sam se bori s dugotrajnom traumom i paranojom, a da ne spominjemo njezin potencijal za naslijeđeno ludilo, dok se preostali preživjeli iz Woodsboroa pokušavaju vratiti u normalu.

To znači da im se nova lica pridružuju: Mindyna djevojka Annika (Devyn Nekoda), Samova cimerica Quinn (Liana Liberato) i Chadov prijatelj Ethan (Jack Campion). Ghostface se opet javlja, ovaj put s još okrutnijom crtom. Grupi će trebati sva moguća pomoć da preživi ovu rundu i pronađe saveznike među kojima su detektiv Bailey (Dermot Mulroney) i veteranka Ghostfacea Kirby Reed (Hayden Panettiere).

Scenaristi James Vanderbilt i Guy Busick postavljaju pravila za ovaj whodunnit horor na svakom koraku, držeći se kanona franšize, samo da bi ta utvrđena pravila iskoristili kako bi potkopali očekivanja ili ih potpuno srušili. Samo to bi bilo delikatno zategnuto uže za hodanje, ali Vanderbilt i Busick naslanjaju se na složene teme, razvoj likova i meta komentare, čineći da se svaka rana od noža duboko osjeti.

Niti iz prethodnog filma razvijaju se na dirljive načine; metakomentar više nije samo o žanru, već o tome kako se obožavatelji bave njime u doba društvenih medija. Kako Scream VI postoji unutar franšize, ispitujući svoju ostavštinu dok se izdvaja iz čopora, zadivljuje na uzbudljiv način.

Režiseri Matt Bettinelli-Olpin i Tyler Gillett (Scream, Ready or Not) nastavljaju svoj niz pogađanja savršenog spoja napetog uzbuđenja i oštrog humora. Ovdje filmaši podižu ulog, isporučujući inventivne, praktične komade koji prikazuju urbano okruženje i koliko je divlji Ghostface u ovoj rundi.

Ubistva su nemilosrdna i oštra, a sekvence potjere su impresivne i obilne. Gusti karakterni putovi i teme na stranu, Bettinelli-Olpin i Gillett osiguravaju da ovdje nikada nećete poželjeti zabavu; to je krvavi pir za ljubitelje slashera.

Ono što povezuje snažnu režiju i inteligentno pisanje su likovi. Scream VI produbljuje odnose i osobnosti uspostavljene u prethodnom filmu, osiguravajući da svaki novi i stari lik dobiva barem jedan trenutak da zablista. Ono što je najvažnije, pruža ekstremne uloge jer shvaćamo da smo sada postali duboko vezani za svakog od njih. Bettinelli-Olpin i Gillet postavljaju briljantne slasher scene i izvlače savršenu mješavinu intenziteta i užasa, ali glumačka postava jamči da smo uloženi.

U nastavku koji jasno pokazuje da niko nije siguran, svaki susret postaje mučan jer smo predani njihovom preživljavanju. Barrera je postala sigurnija u Saminoj koži, a samosvijest lika pruža temelj za zadovoljavajući karakterni put. Ortegina proširena uloga ovdje izaziva nekoliko oduševljenih klicanja publike, dok Savoy Brown i Gooding ljupko zaokružuju dirljivu temu pronađene porodice pred nepremostivim izgledima.

Scream VI je bolji, opakiji i uzbudljiviji u svakom pogledu. Sve je pomno promišljeno i dobro isplanirano, od uskršnjih jaja do nekadašnjih uspavanih niti zapleta franšize. Cijela glumačka ekipa i ekipa pucaju iz svih cilindara, što je rezultiralo dobro osmišljenom, nevjerojatnom uzbudljivom vožnjom koju ćete poželjeti ponovno i ponovno posjetiti. Uspjeh je kao samostalni slasher sam po sebi, ali razgovori koje vodi sa samom franšizom stvaraju oštru promjenu igre za nastavke.