Raportova recenzija nedjeljom | Stranger Things sezona 4, Vol 1: Veće, bolje i strašnije nego ikada

Nakon gotovo tri godine izbivanja, omiljena serija Stranger Things inspirirana 80-ima konačno se vratila na Netflix u dugo očekivanoj četvrtoj sezoni. Netflix je podijelio ovu sezonu u dva dijela, sa sedam epizoda koje su objavljene kao 'Volume 1', a još dvije kao 'Volume 2' stižu u julu. No, unatoč kašnjenjima i teatralnosti usluge streaminga, sjajno je ponovno se vratiti u Hawkins.

Top Gun: Maverick

Everything Everywhere All at Once

Ozark

Doctor Strange in the Multiverse of Darkness

The Unbearable Weight of Massive Talent

Serija se nastavlja šest mjeseci od smrtonosne bitke kod Starcourta, koja je donijela teror i uništenje Hawkinsu. Boreći se s posljedicama, banda je prvi put razdvojena nakon preseljenja Byersovih u Kaliforniju - a snalaženje u složenostima srednje škole nije olakšalo stvari. Ali kada nova nadnaravna prijetnja počne jezivo ubijati studente iz srednje škole Hawkins, ekipa se ponovno okuplja da se bori protiv nove sile – prije nego što vrijeme istekne.

Iako su braća Duffer uvijek povlačila tanku granicu između priče o odrastanju nadahnute filmom Stand By Me i trilera naučne fantastike – zajedno s tamnicama i zmajevima, demogorgonima i gutačima uma – četvrta sezona nesumnjivo je njihova najmračnija, najodrasla sezona. Uz niz nevjerojatno brutalnih i uznemirujućih smrti koje pogađaju Hawkinsove tinejdžere, ekipa se ponovno nalazi u istrazi nadnaravne sile koja stoji iza ubistava. Iako ovo može zvučati kao da pisci jednostavno kroče starim tlom, brzo postaje očito da postoji izrazita promjena u tonu s dodatkom jezivog tjelesnog horora i napetih elemenata uklete kuće nakon predstavljanja novog negativca Vecne. Postoji jasna inspiracija od Noći vještica, Noćne more u Ulici brijestova, pa čak i od Carrie, što čini uzbudljiv i često zastrašujući novi smjer.

Iako su Netflix i kreativni tim naišli na kritike zbog produženog trajanja epizoda, nikad nemate potrebu provjeravati dokle je epizoda. Svaka se epizoda doima kao prava kinematografska poslastica zahvaljujući opsežnoj i emocionalnoj središnjoj priči, s braćom Duffer koji zadubljuju u uvjerljive teme poput traume povezane s užasima Naopakog svijeta, koja se neprestano raspliću. Ako postoji jedan element koji ne funkcionira baš tako dobro, to je podjela proširenog ansambla na niz lokacija (Hawkins, Kalifornija i Rusija) zbog fragmentiranih priča. Neki su daleko uvjerljiviji od drugih – i iako ga je fantastično ponovno vidjeti – Hopperova priča se čini nepotrebnom i potpuno odvojenom od ostalih, često ostavljajući vas da se poželite vratiti Hawkinsu.

Četvrta epizoda (nazvana "Dear Billy") je izvanredan nastavak zahvaljujući apsolutno fenomenalnoj izvedbi Sadie Sink u ulozi izmučene Maxa opterećen krivnjom - u kombinaciji s impresivnom režijom Shawna Levyja - koja kulminira jednom od najemocionalno nabijenih sekvenci do sada. U ovoj epizodi ćete ponovno slušati pjesmu Kate Bush “Running up that Hill”. Ipak, ne brinite, tama je u ravnoteži s ludorijama u stilu Scooby Dooa, zajedno sa briljantno zabavnom scenom bitke šefova Tamnica i Zmajeva.

Iako (iznenađujuće) nema puno vremena priloženog razvoju likova zbog brojnih niti u kojima se žonglira, svaki od glavnih članova glumačke ekipe posvećuje se energičnoj i emocionalno nabijenoj izvedbi. Kao što je već spomenuto, zaokret Sadie Sink u ulozi Max jedan je od pravih vrhunaca sezone, a sjajno je vidjeti više od Murraya Baumana u kombinaciji s ljupkom Joyce, zajedno s još jednim briljantno zabavnim pojavljivanjem Erice Sinclair. Novi antagonist Vecna jedno je od najstrašnijih i najuvjerljivijih čudovišta serije do sada, sa snagom koja je posebno proganjajuća i kvrgava. Ko je samo on i kakvi su mu planovi za stanovnike Hawkinsa?!

Teško je poreći da je Stranger Things jedan od najkinematičnijih televizijskih komada do sada, a četvrta sezona nije ništa drugačija. Trenutno ste uronjeni natrag u voljeni svemir s iznenađujuće šokantnim flashbackom, koji izvrsno uspijeva uspostaviti tamniji ton. Ovaj nastavak je hrabar, krvav i pun tjelesnog užasa – s Vecnom koji hvata svoje mete manipulirajući njihovim najgorim noćnim morama – s izokrenutim vizijama i ponovljenim motivima sata. Horor elementi su iznimno dobro realizirani, upareni s impresivnim vizualnim efektima koji oživljavaju novog negativca (i njegove jezive paukove suputnike) – zajedno s upečatljivim vizualima Naopakog svijeta. Kyle Dixon i Michael Stein također se vraćaju sa svojim ikoničnom i iznimno atmosferskom muzikom inspiriranim 80-ima, dodajući sloj napetosti ovim sekvencama.

Četvrta sezona Stranger Things Volume je najambiciozniji, najopasniji i najkrvaviji nastavak naučno-fantastičnog horora braće Duffer. Iako se opsežno i višestruko pripovijedanje s vremena na vrijeme doima pomalo razbijenim, mračnije zadubljivanje u emocionalno nabijene horore donosi fascinantno i vrlo privlačno izdanje.