Raportova recenzija nedjeljom | The Gray Man: Netflix je upravo izbacio najskuplji film svih vremena

Stoicizam je dugo vremena moćno oružje u kinematografskom arsenalu Ryana Goslinga. Jedan od njegovih najbolje zapamćenih filmova ostaje napeti triler Drive iz 2011., u kojem je glumio neimenovanog vozača kaskadera koji je kul za volanom, ali jednosložan u razgovoru. Kao policajac K u Blade Runneru 2049, bio je doslovno robotiziran, umjetni "replikant" dizajniran da bude lišen emocija. U Prvom čovjeku portretirao je astronauta Neila Armstronga kao bodljikavog i tvrdoglavog, daleko spremnijeg suočiti se sa svojim radom nego bilo kojim međuljudskim odnosom. Ali koliko god se činio udaljenim u svakom od tih filmova, uvijek se borio sa složenim likom, pravim ulozima u priči i dozom unutarnje čudnosti. Njegova najnovija glavna uloga, u Netflixovom akcijskom blockbusteru The Gray Man, nema ništa od toga.

The Boys

Thor: Love and Thunder

The Black Phone

Elvis

Peaky Blinders

Još jednom, Gosling glumi čovjeka bez imena, ovaj put ubicu kojeg zovu "Six" i provodi crne operacije za CIA-u s nemilosrdnom učinkovitošću. Sivi čovjek, temeljen na bestseleru iz 2009. godine, u režiji braće Russo, stigao je na Netflix s tonom pedigrea: braća su režirala četiri Marvelova filma koji su među najuspješnijim ikad snimljenim, a oko Goslinga su okupili zvjezdanu postavu koja uključuje Chrisa Evansa, Anu de Armas, Billyja Boba Thorntona, Regé-Jean Pagea i Alfrea Woodarda. Ali Sivi čovjek potpuno je anonimno iskustvo gledanja, niz scenografija i jezgrovitih šala koje su lišene osobnosti. A osobnost je ono što doista pomaže Goslingu da se pojavi na ekranu.

Glumac na kojeg često podsjeća je Brad Pitt, koji je stekao slavu ranih 90-ih upečatljivim radom u Thelmi i Louise, potkrijepljenom njegovim isklesanim licem. Ali Hollywood se mučio pronaći dobre glavne likove za njega - Pitt se pokazao kao generički lijepi dječak u epovima kao što su A River Runs Through It, Interview With the Vampire, Legends of the Fall i Meet Joe Black. Umjesto toga zablistao je u mnogo čudnijim sporednim nastupima u 12 majmuna i Pravoj romantici. Pitt je pronašao glavne uloge koje su mu odgovarale uparujući se s redateljima kao što su David Fincher, Quentin Tarantino i Steven Soderbergh. Njihovi protagonisti imali su više čudne energije, atraktivni muškarci koji su djelovali nelagodno zbog svog bogomdanog izgleda.

Kultne uloge Goslinga imaju sličnu vibru. Izvukao je šutljive heroje iz Drive, Blade Runner 2049 i First Man, ali i nesretnog, pretjerano samouvjerenog privatnog detektiva Hollanda Marcha u The Nice Guys, odvratnog prodavača Jareda Vennetta u The Big Short i dobrodušnog, ali neugodnog Larsa u Larsu i pravoj djevojci. Bio je u najmanju ruku zanimljiv kao dobar policajac u Gangster Squadu, a to je ono po čemu The Gray Man ostaje u sjećanju prije svega. Naravno, Six, ubica obučen od strane vlade, ima mračnu nijansu. Ali Russoovi su publici odmah dali do znanja da je on temeljno moralni špijun. U prvoj prikazanoj misiji, Six odustaje od pucanja u svoju metu jer je u blizini dijete; nakon što ga njegovi šefovi pritisnu da ne brine o kolateralnoj šteti, a on otkrije korupciju u jedinici, brzo postaje skitnica.

Slijedi dva sata scena potjere po Evropi. Šest skokova od Beča do Praga i Londona dok ga progoni đavolski Lloyd Hansen (Chris Evans), bivši špijun koji je postao unajmljeni ubica, a koji nema etičke principe svoje pljačke. Evans, još jedan od tih tipova glumaca, barem se dobro zabavlja u ulozi negativca; on glumi Hansena kao kretena koji se ne može prestati hvaliti svojom diplomom s Harvarda. Sve s čime Gosling mora raditi je Sixova ne-osobnost. S obzirom na to da ga je vlada izbrusila kao "sivog čovjeka" koji se može uklopiti u pozadinu bilo kojeg zadatka, on provodi većinu filma mrmljajući i mrmljajući kad ga ne bace u drugu CGI-pokretnu kombinaciju trčanja, skakanja i pucanja.

Najokrutniji obrat je da je Gosling dovoljno zgodan da to gotovo pali. Čak i u najgorem stanju, automatski ga je zanimljivo gledati, a ako ništa drugo, Hollywood je uvijek briljirao u izlaganju lijepih lica kako bi zabavio mase. Sivi čovjek bi možda uspio da je više koketirao s prokletstvom filmske zvijezde, čineći da se Six osjeća neugodno zbog poletnog arhetipa superšpijuna u koji je bio ukalupljen tokom cijelog svog odraslog života.

The Gray Man, inače najskuplji Netflixov film svih vremena s budžetom od čak 200 miliona dolara, nema takve unutarnje dubine za istraživanje. Sixov posao je jednostavno poraziti Lloyda Hansena, pobjeći njegovim drugim potencijalnim otmičarima i spasiti odvažnu djevojčicu Claire (Julia Butters), nećakinju njegova mentora Fitzroya (Thornton). Film postoji da postavlja sljedeće nastavke, troši novac na otmjena snimanja na lokacijama i da izgleda glamurozno i uzbudljivo; svaki tvrđi rub je izbrušen do nule. Gosling je sigurno dobio priličnu platu za film. Zauzvrat, on pruža svenamjenski čelični šarm koji se od njega traži, ali iza toga nema neke strasti.

Film je dostupan na Netflixu