Raportova recenzija nedjeljom | The Unbearable Weight of Massive Talent: U čast Nicolasa Cagea

S iznimno raznolikom glumačkom karijerom koja se proteže četrdeset godina, uvijek predan i samosvjestan Nicolas Cage odavno je uspostavio bazu predanih obožavatelja. Nakon niza čudesnih ludaka u filmovima kao što su Mandy, Willyjeva zemlja čudesa i Zarobljenici zemlje duhova, Cageasansa se nastavlja najnovijim izlaskom filma The Unbearable Weight of Massive Talent, miljenika filmskih festivala i meta akcijskom komedijom koja dokazuje ljubavnu počast jednom od holivudskih najdugovječnijih glumaca.

Moon Knight

The Northman

Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore

Morbius

The Adam Project

U režiji Toma Gormicana, The Unbearable Weight of Massive Talent usredotočuje se na nadrealno izmišljenu karakterizaciju Nica Cagea, koji na posljednjoj neuspjeloj audiciji pada u dilemi oko svoje budućnosti u filmskoj industriji. Razveden i u finansijskim problemima, Cage prihvata ponudu od milion dolara da prisustvuje rođendanu bogatog super obožavatelja Javija (Pedro Pascal) koji možda i nije tako divan kao što se čini. Presretnut i regrutiran od strane CIA-e (Tiffany Haddish i Ike Barinholtz) u zračnoj luci, Cage je prisiljen otići na tajni zadatak i prigrliti svoju akcijsku personu kako bi spriječio smrtonosnu zavjeru za otmicu.

Unatoč FBI-jevom zapletu koji zvuči neobično i više ludih nadrealnih trenutaka, ovo je ludo zabavna komedija puna akcije s Nicom Cageom koji izvodi jednu od svojih najzabavnijih izvedbi dosad. Filmu je potrebno malo vremena da nađe svoje uporište, kada Cage stigne u Javijevu vilu i upozna divnog super obožavatelja. Pobjednička središnja dinamika podiže pomalo šašavi zaplet, jer interakcije i nadolazeća bromansa između njih dvoje služe kao pravo srce filma. Humor se najviše ističe kada se njih dvoje povežu zbog ljubavi prema filmovima i oživljavanju akcijskih sekvenci, zajedno s Javijevim scenarijem - osobito u urnebesnoj potjeri potaknutoj drogom.

Jasno je da se Nic Cage nedvojbeno odlično snalazi u toj ulozi – u potpunosti prihvata haotičnog lika većeg od života za neke istinski lude trenutke (doslovno se suočava sa samim sobom), dok smiješno ponavlja neke od svojih klasičnih uloga. Njegova energija i upornost su zarazne i teško je ne nasmijati se jer vjeruje da je otkrio svoju pravu svrhu tajnog špijuna. Ali to je simpatična i prava radost središnjeg prijateljstva koje se ističe u prenošenju apsurdne radnje i sve većih akcijskih sekvenci, dok ljupko slatki obožavatelj Pedra Pascala prijeti ukrasti predstavu.

Uz iznenađujuće vrijeme trajanja od 1 sat i 46 minuta, postoje trenuci za koje se čini da su se mogli donekle smanjiti, posebno napeta dinamika s bivšom suprugom Nica Cagea – koju glumi pomalo nedovoljno korištena Sharon Horgan – i njegovom kćerkom tinejdžerkom. Napola pripremljeni FBI-jev podzaplet također se više doima kao uređaj za guranje Cagea u smiješnije scenarije, još jednom nedovoljnim korištenjem dvojca Tiffany Haddish i Ikea Barinholtza, što je prava šteta nakon njihovog urnebesnog dijaloga oko omiljenog Cageovog filma.

Ovo se nedvojbeno mora pogledati za obožavatelje Nica Cagea, jer vas Gormican vodi na urnebesnu vožnju toboganom kroz Cageovu kultnu filmografiju, s puno odavanja počasti i filmskih referenci. Dok Javi i Cage dulje zaranjaju u planove za svoj akcijski film, dvojac sudjeluje u brojnim pucnjavama, jurnjavama automobilima i eksplozivnim sekvencama.

Nepodnošljiva težina masivnog talenta je apsolutno luda i uzbudljiva vožnja od početka do kraja, prepuna povratnih informacija Nica Cagea i nekih iznenađujuće dirljivih trenutaka. No, razularena bromansa Pedra Pascala i Nica Cagea nedvojbeno je prodajna tačka, a meta-komedija najviše zasja u trenucima šarmantnih prijatelja. Pravi must see za obožavatelje glumca!