Svijet

Raspad ruskog sistema: Stručnjak objasnio zašto Putin ne može pobijediti u ratu, i to na primjeru kamiona

Razmislite o modernom ratovanju i vjerojatno će vam na pamet pasti slike vojnika, tenkova i projektila. No, nedvojbeno važnije od bilo kojeg od njih je nešto na što se svi oslanjaju: skromni kamion. Vojskama su potrebni kamioni za prijevoz svojih vojnika na prve linije ratišta, za opskrbu tenkova granatama i za isporuku projektila. Ukratko, svaka vojska koja zanemaruje svoje kamione čini to na svoju štetu.

Ipak, čini se da je upravo to problem s kojim se ruska vojska suočava tokom svoje ničim izazvane invazije na Ukrajinu, tvrde stručnjaci koji analiziraju slike sa ratišta dok se njene snage povlače iz područja u blizini Kijeva kako bi se usredotočile na Donbas, piše CNN.

Fotografije oštećenih ruskih kamiona, kažu, pokazuju znakove logističkih borbi Moskve i sugeriraju da su njeni napori potkopani oslanjanjem na regrute, široko rasprostranjenom korupcijom i korištenjem civilnih vozila - da ne spominjemo ogromne udaljenosti, ili vlastiti visoko motivirani, taktički vješt otpor.

"Sve što vojska treba da radi svoje dolazi iz kamiona", kaže Trent Teleenko, bivši revizor za kontrolu kvalitete u Agenciji za upravljanje dobrambenim ugovorima Sjedinjenih Država, koji je među onima koji analiziraju slike u potrazi za tragovima o tome kako je rat ide.

"Oružje nije tenk, to je granata koju tenk ispaljuje. Ta granata putuje kamionom", ističe Telenko. Hrana, gorivo, medicinske potrepštine, pa čak i sami vojnici - prisutnost svega toga počiva na logističkim opskrbnim linijama koje se uveliko oslanjaju na kamione, kaže on. I ima razloga vjerovati da postoji problem s tim opskrbnim linijama.

Poput kanarinca

Teleenko opisuje jednu nedavnu fotografiju oštećenja guma na višemilionskom mobilnom raketnom kamionu Pantsir S1, kao kanarinca u rudniku ugljena za ruske logističke napore.

Kamion sa znakom Z na Krimu

Kao tako skupi komad opreme, očekivao bi da će njegovo održavanje biti prvoklasno. Ipak, njegove gume su se raspadale samo nekoliko sedmica rata - što Teleenko naziva "način kvara".

Ako se kamioni ne pomiču često, guma u njihovim gumama postaje lomljiva, a zidovi gume osjetljivi na pukotine i trganje. Teleenko kaže da je problem uobičajen kada se gume koriste s niskim pritiskom kako bi se nosile s vrstom blatnjavih uvjeta s kojima se ruske snage suočavaju u ukrajinsko proljeće.

Za Telenka, koji se više od decenije specijalizirao za probleme održavanja u floti kamiona američke vojske, stanje Pantsir S1 je greška koja otkriva.

"Ako ne radite (preventivno održavanje) za nešto tako važno, onda je vrlo jasno da je cijeli vozni park bio tretiran na sličan način", kaže on.

Telenkova teorija ima odjeke poznatog citata američkog generala Omara Bradleya iz Drugog svjetskog rata da "amateri govore o strategiji, profesionalci govore o logistici". I on nije prvi koji je otkrio nedostatak profesionalizma u ruskoj vojsci, koja uključuje stotine hiljada regruta.

U jednom ozloglašenom incidentu na početku rata, konvoj od 40 milja (64 kilometra) ruskih tenkova, oklopnih vozila i tegljene artiljerije zaustavio se 19 milja (30 km) izvan Kijeva, zaglavio prema britanskom Ministarstvu odbrane, ne samo ukrajinskim otporom ali i "mehaničkim kvarovima".

Prošlog mjeseca, američki ministar odbrane Lloyd Austin rekao je Don Lemonu za CNN da je Rusija napravila "pogrešne korake" i "borila se s logistikom", dok je u subotu visoki američki odbrambeni dužnosnik rekao da Rusi još uvijek nisu riješili "svoje logističke i probleme održavanja" i da će ne mogu pojačati svoje snage u istočnoj Ukrajini "velikom brzinom".

Još jedan 'loš znak'

Phillips O'Brien, profesor strateških studija na Univerzitetu St Andrews u Škotskoj, vidi još jedan "loš znak" za rusku logistiku kamiona: korištenje civilnih kamiona za zamjenu vojnih kamiona izgubljenih u bici.

"Civilni kamioni nisu napravljeni za vojni nivo. Nisu napravljeni za prijevoz tereta, nisu napravljeni da nose posebne dijelove opreme", a u mnogim slučajevima ne mogu čak ni voziti izvan cesta, kaže O'Brien.

Uništeni kamioni kod Kijeva

Ozbiljnosti rata su već se dovoljno trudi za najčvršći vojni kamion, a kamoli za civilni.

"Jedna milja u mirnodopsko vrijeme, ako je vozite u ratno vrijeme je 10 ili 20 milja (16 do 32 km) jer snažno gurate kamion s ogromnim nosivim teretom", kaže O'Brien.

Prebacivanje s jednog i drugog na drugi predstavlja problem održavanja, jer rezervni dijelovi možda nisu kompatibilni. I, kao što O'Brien ističe, "Ne želite morati nabaviti novi kamion svaki put kada se stari pokvari."

Problem je još više, prema Alexu Vershininu, bivšem oficiru američke vojske koji je služio četiri puta u Iraku i Afganistanu, da kada se vozila pokvare, Rusija ima ograničena sredstva da ih povrati.

Taktičke grupe bataljona ruske vojske - one na čelu njenog napredovanja u Ukrajinu - obično imaju samo jedno lako i jedno teško vozilo za spašavanje, čak i u jedinicama s desecima vozila, napisao je Vershinin prošlog mjeseca za Institut za moderni rat američke vojne akademije. To znači da se borbena vozila ponekad moraju preusmjeriti na vuču, a ponekad u kvaru "vozila se moraju vući do stotinu milja", napisao je Vershinin.

O'Brien sugerira da je Rusija zanemarila svoje kamione uglavnom zato što nisu dovoljno blistavi da vojska koja želi pokazati svoje vrhunske sisteme oružja.

Posljednjih se godina Putin hvalio ruskim hiperzvučnim projektilima poput Cirkon i Kinzhal, stealth borbenim avionima poput Su-57 i modernom flotom od 11 podmornica s balističkim projektilima.

"Često su glamurozne diktatorske vojske dobre u spektakularnom oružju, kupuju otmjene avione i otmjene tenkove, ali zapravo ne kupuju manje glamurozne stvari", kaže O'Brien.

Regrutacija i korupcija

U korijenu ruskih logističkih problema, kažu stručnjaci, dvije su stvari koje muče njezinu vojsku: regrutacija i korupcija.

Oko 25% milionske vojnika ruske vojske su regruti, prema Centru za strateške i međunarodne studije - iako mnogi stručnjaci vjeruju da bi ta brojka mogla dovesti u zabludu, sumnjajući da su neke od vojnika koji nisu obveznici ili prisiljeni ili prevareni da se prijave.

Ruski regruti obično služe jednogodišnji rok, zauzimaju niže činove i zauzimaju mnoga mjesta u logističkom lancu, uključujući održavanje vozila.

"U godinu dana zapravo ne možete naučiti ništa o održavanju vojnih sistema", kaže Telenko.

Regruto također imaju malo motivacije jer znaju da im je vrijeme na poslu tako ograničeno, kaže.
Visoki američki odbrambeni dužnosnik rekao je u srijedu da Washington vidi moralne probleme među ruskim regrutima, koji čine "gotovo polovinu" njegovih snaga u Ukrajini.

Konvoj koji je zapeo nadomak Kijeva

"Imamo dokaze, čak i nedavne dokaze, da su razočarani ovim ratom, da nisu bili pravilno informirani, da nisu bili propisno obučeni, da nisu bili spremni, ne samo fizički, već nisu bili ni psihički spremni za ono što su trebali učiniti. učiniti", rekao je američki dužnosnik.

Nasuprot tome, u američkim vojnim vozilima održavanjem se bave dobrovoljački dočasnički zbor, profesionalni narednici i kaplari koji ostaju na produženom angažmanu i motivirani su povećanjem plaća i promaknućama.

"Želite imati jednako dobre ljude koji održavaju logistiku kao i za svaku drugu granu", kaže O'Brien sa Univerziteta St Andrews. U odnosu na očite borbe Rusije dodaje: "Jesu li bili u formi za logistički rat ili ga nisu jednostavno shvatili ozbiljno?"

Zatim tu je i korupcija za koju stručnjaci kažu da godinama prati rusku vojsku.

Matthew Stephenson, profesor Pravnog fakulteta s Harvarda i glavni urednik Globalnog antikorupcijskog bloga, napisao je u martu da je korupcija imala posebno korozivni učinak na održavanje i logistiku opskrbe ruske vojske.

"Čini se da se svi ovi problemi koje su stručnjaci za borbu protiv korupcije i stručnjaci za nacionalnu sigurnost godinama isticali u trenutnoj ruskoj invaziji", napisao je.

"Korupcija - u obliku pronevjere ili podmićivanja - također može dovesti do kupnje opreme ispod standarda, naprimjer davanjem ugovora za opremu ili održavanje manje kvalificiranom dobavljaču koji je spremniji platiti povrate. Ili osobi u zadužen za dodjelu budžeta za održavanje ili nabavku može jednostavno prijaviti trošenje cijelog proračunskog iznosa na visokokvalitetne proizvode ili usluge, ali zatim kupiti nadomjesci niske kvalitete i smestiti razliku u džep.

Telenkov je stav da se neki od učinaka sada vide na bojnom polju. Kaže da novac koji je trebao biti upotrijebljen za održavanje "vjerovatno puni džepove časnika zaduženih za ročnike koji bi servisirali kamione".

Kamion predaleko?

Postoje i drugi, suptilniji, znakovi ruskih borbi koji bi lako mogli propustiti svatko ko nije logistički nastrojen, kažu stručnjaci.

Naprimjer, kaže Alex Lord, analitičar za Evropu i Euroaziju u firmi Sibylline za stratešku analizu u Londonu, ruska vojska se povijesno oslanjala na svoje velike rezerve ljudstva za rukovanje logistikom, a ne na mehanizirane sisteme koji koriste drvene palete i viljuškare.

Teleenko navodi primjer utovara topničkih granata na kamion. Viljuškar može podići paletu od dva tuceta školjki u jednom potezu, dok bi ručno podizanje pojedinačnih školjki na kamion potrošilo mnogo više vremena i radne snage.

To čini rusku logistiku oko 30% manje učinkovitom od vodećih zapadnih snaga, kaže Jason Crump, izvršni direktor Sibylline i veteran od 20 godina u britanskoj vojsci.

"To znači da je potrebno više kamiona za obavljanje zadanog zadatka u isto vrijeme, tako da je veća potrošnja goriva i veća habanje", kaže Crump.

To također znači da ruski kamioni provode više vremena stojeći dok utovaruju i istovaruju, prema Lordu.
"Ovo pruža mogućnosti ukrajinskim snagama da ih ciljaju -- kao što smo vidjeli kako su ukrajinski komandanti iskorištavali više puta tokom tekuće kampanje", kaže on.

Svi ovi problemi samo pogoršavaju probleme s kojima se Moskva suočava u već teškoj borbi za njezine snage s obzirom na udaljenosti. Kamioni obično mogu voziti do 90 milja (145 kilometara) od svog skladišta zaliha, ističe Telenko.

Ali Ukrajina je veličine Teksasa, široka je gotovo 800 milja (1287 kilometara) i duga 350 milja (563 kilometra).

To znači da bi Rusija trebala otvoriti brojna skladišta opskrbe unutar Ukrajine kako bi njezine trupe napredovale dalje u unutrašnjost Ukrajine.

S obzirom na to da se Moskva već povlači pod žestokim ukrajinskim otporom, to se čini kao težak zadatak. Već se smatra da je Rusija izgubila značajan broj kamiona. Njihova zamjena mogla bi potrajati najmanje šest mjeseci, procjenjuje Telenko, a do tada bi vjerovatni bili veći gubici.

"Ne vidim kako Rusi mogu zadržati svoje trenutne položaje, a kamoli napraviti bilo kakve ofanzivne poteze sa svojom trenutnom flotom kamiona", kaže.

Kamioni su okosnica svake moderne mehanizirane vojne snage, a ako ih nemate, pješačite.

A ako hodaš, ne pobjeđuješ.