Magazin

Raspored namirnica u samoposlugama nije slučajan: Prevareni smo mnogo puta

Raspored namirnica žena gura kolica u prodavnici hrane

Koliko puta vam se desilo da ste samo krenuli po hljeb i mlijeko, a vratili se s punim kolicima?

Odlazak u samoposlugu po nekoliko stvari često se završi s puno većim iznosom potrošenog novca nego što je to bilo planirano. Raspored namirnica, odnosno njihovo pozicioniranje, ima velike veze sa tim.

Naime, prodavnice mješovite robe imaju mnoštvo pametnih načina da navedu kupce da potroše više novca, piše Mental Floss.

Nivo očiju

Naprimjer, nije slučajnost da su skuplji artikli obično na policama tačno u nivou očiju. Također, ako ste primijetili da se mnoge cijene završavaju s 99 – u pitanju je jedan od najstarijih trikova prodavača.

Planovi supermarketa su također strateški i postoji razlog zašto se koji odjel nalazi na određenom mjestu.

Tako je obično prvi na ulazu dio s voćem i povrćem. Šta god da ste planirali da kupite, kada uđete u prodavnicu, teško je propustiti priliku da napunite svoju korpu šarenim voćem i povrćem, koji blistaju od vode koja ih čini posebno svježim.

Često prskanje vodom također doprinosi i njihovoj težini, a samim tim i većoj cijeni.

„Svaki odjel s proizvodima ima tendenciju da bude teatralno osvijetljen, tako da sve izgleda bolje u radnji nego kada to donesete kući.

Gotovo svaki supermarket zna da ćete kupovati više, ako mogu da vam natjeraju vodu na usta“, rekao je Pako Anderhil. On je autor knjige Why We Buy: The Science of Shopping, za Chicago Tribune još 2010. godine.

Mlijeko na kraju

Kako tvrdi Anderhil, pekarski dio je obično blizu vrata iz istog razloga. Jer, ako je prva stvar koju ćete da učinite da napunite korpu krastavcima, jabukama i drugim hranljivim opcijama, možda ćete osjećati da imate pravo da pokupite nešto manje zdravo za jelo dok dalje prolazite kroz samoposlugu.

Ali, zato ćete za mliječne proizvode obično morati da idete do zadnjeg dijela prodavnice. Ako ste došli samo po mlijeko ili puter, proći ćeze pored svih drugih izazova na svom putu. Usput ćete se sjetiti da vam baš treba neki od proizvoda na akciji.

A kad, još nesvjesni da ćete potrošiti mnogo više i to na namirnice koje vam baš i nisu neophodne, stanete pred kasu – tu vas dočekaju sitnice koje će vas mamiti dok čekate da dođete na red.

Pa šta, kad ste već sve to kupili, čokoladica ili žvake neće napraviti veliku razliku.