Ekonomija

U BiH još uvijek nema ništa od smanjenja PDV-a i ukidanja akciza na gorivo: ‘Građani treba nadležne da kazne’

zadnjih 12 godina sipa gorivo s obje ruke

Pompezno najavljivani prijedlozi ublažavanja rasta cijena smanjenjem PDV-a i ukidanjem akciza na gorivo zapeli su u proceduri.

Na dnevnom redu Doma naroda parlamentarne skupštine BiH u ponedjeljak, 16. maja naći će se izmjene zakona o PDV-u, ali ne i ukidanje akciza. Dok cijene goriva ne prestaju rasti, potrošači gube nadu da će država intervenirati. Cijene dizela se bilježe od 3,17 do 3,29 KM, dok je benzin nešto ispod tri marke. Potrošači kažu da toče manje količine goriva. Posebno se to odnosi na poljoprivrednike koji moraju kupiti i drugi repromaterijal. Neki od njih izražavaju ogorčenost što do sada trošarine nisu ukinute, javlja BHRT. Političari proteklih dana ovu temu većinom spominju kada odgovaraju na pitanja novinara koji svakodnevno izvještavaju o poskupljenjima.

"To je posao parlamentarne skupštine BiH, Vlada je svoj dio uradila. Ja ih pozivam da to završe što prije", kaže predsjednik Vlade RS Radovan Višković.

Dok cijene goriva ne prestaju rasti neizvjesno je kada bi PS BiH mogla ponovno razmatrati privremeno ukidanje trošarina. Izaslanici Doma naroda odbacili su hitnu proceduru po ovoj tački tako da bi se po pitanju trošarina raspravljalo u redovitoj proceduri.

Procjene su da bi ukidanjem trošana gorivo bilo jeftinije između 35 i 40 pfeniga u ovisnosti od vrste goriva. Prema dostupnim informacijama, ukidanje trošarina trebalo bi da se naći na jednoj od narednih sjednica u državnom parlamentu. Neizvjesno je kada i na koji način će biti okončana ova procedura i donesena odluka.

"Gotovo sve stranke su zagovarale smanjenje odnosno ukidanje trošarina na naftu i naftne derivate, onda mijenjaju političke stavove i razvlače, sada to postaje besmisleno i građani ne vjeruju da će vlasti nešto uraditi po tom pitanju", navodi zastupnik u Zastupničkom domu PSBiH Jasmin Emrić.

"To je još uvijek u proceduri, međutim, tu pozivam građane da kazne one koji su protiv toga. Građani su ti koji plaćaju da se autoeceste grade, međutim, autoceste se ne grade, imamo punjenje proračuna i onda taj novac ide na otpremnine", istako je zastupnik Damir Arnaut.

Globalna kretanja cijena nafte teško mogu biti slamka spasa koja bi potrošačima dala kakvu-takvu nadu. Distributeri sporo reagirju na snižavanje cijena i ako ih uopće bude. Intervencija države ispostavlja se kao jedino kratkoročno rješenje kojeg nema.