Vijesti

Šteta o rekonstrukciji tramvajske pruge: Ne postoji tajni ugovor

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo, Adnan Šteta danas je na konferenciji za medije govorio o javnosti podataka infrastrukturnih projekata.

Istakao je kako bi volio da su se ovakve konferencije održavale i prije 15-20 godina, ali tada nije bilo transparentnosti.

"Mogli smo govoriti samo na način šta bi bilo kada bi bilo. Počeli smo raditi, imali velike projekte, izloženi velikim kritikama i stalnom osporavanju. Neće biti samo obećanja. Pričam o velikim kapitalnim projektima koji će biti realizirani.

Jedan od tih je svakako i nabavka tramvaja i trolejbusa. Tu je i izgradnja tunela Kobilja glava. Jedan od bitnih je i rekonstrukcija tramvajske pruge. Slušamo i radimo ono što građani žele. Ne koristimo termin tajni ugovor, jer nikada niko nije spomenuo tajni ugovor. Takvi ne postoje. Svi su javni, samo jedan dio nije dostupan javnosti", kazao je Šteta.

Dodao je kako se radi o međunarodnim ugovorima te kako je sve ugovore o zajmu potpisala država BiH sa EBRD-om.

"Postoje samo pravila i procedure koje mi poštujemo. Da bi znali građani, ali i ovi Twitter i Facebook političari pojasnit ćemo neke stvari. Inicijativa za zaduženje kreće od kantona do Federacije, to se prosljeđuje državi. To usvajaju Predsjedništvo, Vijeće ministara, ponovo se spušta na Federaciju, a onda ponovo na kanton. Ne postoji tajni ugovor za prugu. Ta priča zbunjuje građane. Ministarstvo saobraćaja je obavijestilo sve medije nakon potpisivanja ugovora. Međutim, kako zakon nalaže, dijelovi ugovora su dostupni javnosti, a svi dijelovi su dostupni istražnim ustanovama. Ne krijem ništa, nemam tajni, niti mi pada napamet da potpisujem nešto što je tajno. Ako bismo objavljivali ugovore, povrijedili bismo principe povjerljivosti. Bez obzira na to što su nedostupni javnosti, osnovne informacije smo dali javnosti. Možda do sada javnost nije znala, svugdje su u svijetu takvi principi sa EBRD ugovorom", kazao je Šteta.

Pozvao je građane da prate portal javnih nabavki jer će uskoro biti objavljen i tender za izgradnju pruge do Hrasnice na koju se čeka 50 godina.

Odgovarajući na pitanje novinara kazao je će prvi dio rekonstrukcije pruge biti urađen u predviđenom roku.

“Svakih dva sata odbijam informacije o ukupnom broju radnika i mašina na terenu. Trenutno je 118 radnika i 38 mašina. Ne prepuštamo slučaju ni montiranje najmanjeg šarafa”, rekao je Šteta.