Politika

Šteta: za 3 godine 80% javnog prevoza u KS će biti ekološki prihvatljiv prevoz

U organizaciji Foruma lijeve inicijative održana je javna tribina o razvoju saobraćajne infrastrukture i javnog prevoza u FBiH i Kantonu Sarajevo.

Uvodničari na javnoj tribini su bili mimistar saobraćaja u Vladi KS Adnan Šteta i zastupnik i član odbora za promet i komunikacije PD Parlamenta FBiH Ivan Boban.

Ministar Steta je istakao da u naredne tri godine će blizu 80% javnog prevoza u KS činiti ekološki prihvatljiv prevoz.

"Raditi ćemo na tome da građani dobiju kvalitetan javni prevoz kakav zaslužuju, a to je redovan, čist i bezbjedan javni prevoz uz koji neće biti potrebe za korištenjem ličnih automobila.Imati cemo novi tarifni sistem i jedinstvenu bezkontaktu kartu za javni prevoz KS.", naglasio je Šteta.

Govorio je i o projektu nabavke novih trolejbusa koje nabavljaju te da su u mogućnosti da voze do 10 km bez kontakta na mrežu, tako da će moći pokrivati i određene linije koje danas autobusi pokrivaju,nabvljamo nove tramvaje a krecemo i sa strategijom oko nabavke električnih autobusa prvo na nekim testnim linijama,zatim uspostavljanje trolejbuske linije do Vogošće i tramvajske pruge do Hrasnice a trolejbusi i tramvaji će zamijeniti autobuse koji danas voze te linije.

Smatra da će sve to imati izuzetno pozitivan utjecaj na čistoću zraka ali i na masovnije koristenje javnoga prevoza u odnosu na ono sto imamo danas.

Zastupnik Boban je naglasio da postoje veliki problemi kada je riječ o dinamici izgradnji autoputa u FBiH, jer od 2014.godine do danas niti jedna dionica nije puštena u upotrebu, a zenička zaobilaznica koja je svečano otvorena 25.11.2020. se ne koristi jer nema upotrebnu dozvolu zbog čega JP Autoceste gube potencijalnu putarinu.

"U usporedbi sa Republikom Hrvatskom koja je od 2001. do 2004.godine pustila u promet 400km autoputa, FBiH očigledno ne čini dovoljno da realizuje odobrene projekte i dionice" istakao je Boban.

Također je naglasio da se dijelovima FBiH godinama obećavaju infrasturkturni saobraćajni projekti koji se nikada ne realizuju, a tu je posebno istakao brze ceste prema USK i ZHK.