Tehnologija

“Stigla noćna mora”. TikTok novom funkcijom prati vaše emocije

TikToku prijeti kriza tiktok na mobitelu crna podloga

Organizacija za zaštitu digitalnih prava ljudi Access Now osudila je TikTok zbog sporne funkcije Focus View.

Ovu funkciju je Access Now opisao kao "još jednu noćnu moru" za privatnost miliona korisnika TikToka u Evropi, od kojih je većina maloljetna.

TikTok već odavno na udaru

S obzirom na to da je širom Sjedinjenih Američkih Država zabranjena aplikacija u vlasništvu kineske kompanije ByteDance, i da je "TikTok već pod lupom zbog nekoliko kršenja privatnosti", Access Now kaže da TikTok "izgleda nije naučio lekciju".

TikTok tvrdi da funkcija Focused View, koja je lansirana u oktobru, navodno može da prati emocije korisnika.

TikTok obećava brendovima da će maksimizirati profit od svojih reklama na platformi zahvaljujući ovoj novoj funkciji, prenosi B92.

"TikTok kaže da će osigurati da se oglasi prikazuju korisnicima koji "stvarno obraćaju pažnju". Kaže da će brendovi plaćati oglase samo ako ih je korisnik "dobrovoljno" gledao najmanje šest sekundi ili je stupio u interakciju sa njima u prvih šest sekundi", objavio je Access Now.

No, oni da sumnjaju da je to uopće moguće.

A bez obzira da li takva tehnika uopće funkcioniše, u svakom slučaju, ona predstavlja još jedno kršenje prava na privatnost sa ciljem ostvarivanja profita:

Kako bi funkcionisalo?

"Tvrdeći da će oglasi biti isporučeni "emocionalno" i "opipljivo" angažovanim korisnicima, TikTok sugeriše da bi mogao da čita emocije ljudi.

Međutim, ne daje detalje o tome kako bi ova funkcija zapravo funkcionisala."

Kako TikTok može da prati emocije ljudi, osim ako ne pristupa kameri na telefonu da bi pratio pokrete očiju ili položaj glave? Kako može da zna da li ste dobrovoljno gledali reklamu šest sekundi?

Čak i da može da utvrdi da ste gledali reklamu šest sekundi, kako bi TikTok mogao da napravi razliku između pozitivne i negativne reakcije na reklamu?

Pozivajući se na stručnjake koji su principe Focused View odbacili kao "pseudonauku", Access Now je dodao da je ovim TikTok pokrenuo "ozbiljna pitanja o naučnoj validnosti ove vrste tehnologije".

"Neophodno je prikupljanje izuzetno invazivnih podataka samo zbog isporučivanja oglasa.

Čak i ako damo prednost sumnji u vezi sa kapacitetom za prepoznavanje emocija TikTokovog Focus View, podaci koje se koriste da bi funkcija radila bile bi prava noćna mora za privatnost", rekao je Access Now.

Ipak, poznato je da je TikTok naručivao različite projekte o prepoznavanju emocija. Čak se bavio spornim pristupima neurotehnologije/neuromarketinga.

Sproveli istraživanje

U partnerstvu sa MediaScience, TikTok je sproveo istraživanje. U okviru njega je korišteno praćenje očiju i otkucaja srca. Time se mjerilo kako oglašavanje utječe na potrošače na "podsvjesnom" nivou.

Istraživanje je navodno otkrilo da kada ljudi gledaju reklamu šest sekundi to daje snažne rezultate koji ukazuju na "psihološki angažman" koji navodno stvara "pozitivno osećanje za brend".

Međutim, postoje ozbiljna pitanja o naučnoj valjanosti ove vrste tehnologije.

TikToku se u Evropi već zamjeraju sporne prakse. Kada je platforma pokušala da ograniči mogućnost ljudi da kažu ne ciljanim oglasima u Evropi, kompanija je morala da pauzira ove planove. Tada su regulatori intervenisali na zahtjev Access Now.

Nesrazmjerno korištenje podataka o djeci na Tiktoku se također istražuje. U Nizozemskoj su tri organizacije tužile TikTok zbog narušavanja privatnosti maloljetnika.

Francusko regulatorno tijelo za zaštitu podataka (CNIL) kaznilo je TikTok sa osam miliona eura. Razlog je kršenje privatnosti povezano sa praćenjem.

Vlasti Evropske unije pokrenule su više istraga kako bi ispitale navodni prijenos podataka TikToka u Kinu. Ispitan je rizik koji on predstavlja po privatnost ljudi.