Vijesti

Süddeutsche Zeitung objavio priču o turizmu Balkanu. Kažu da BiH nema izlaz na more

Süddeutsche Zeitung je objavio članak o Balkanu kao novoj turističkoj destinaciji. Autor se obraća Nijemcima koji žele na doživjeti avanturu

Süddeutsche Zeitung je objavio veliki članak o Balkanu kao novoj potencijalnoj turističkoj destinaciji. Na početku teksta autor se obraća Nijemcima koji žele na odmoru doživjeti malo avanture i nudi Balkan kao dobru alternativu.

„Ovdje nećete naći masovni turizam“, kaže Ricardo Fahrig iz albanske turističke agencije Zbulo!. "Osjećaš se više kao mali pionir." A neke od zemalja su i finansijski prihvatljive.

Međutim, mnogi i dalje oklijevaju da odu na odmor u Albaniju, Bosnu ili Crnu Goru. Prema Fahrigu, raspad Jugoslavije i ratovi u Jugoslaviji od 1991. do 2001. godine izazvali su mnoge negativne naslove.

"Ali to je bilo prije više od 20 godina." Ratovi su još uvijek usidreni u glavama ljudi. Tragovi sukoba se više jedva vide", piše Süddeutsche Zeitung u tekstu ilustrivanom panoramom Sarajeva.

Nepoznato i seksi

Tokom proteklih deset godina, slika balkanskih zemalja polako se počela mijenjati. "Sada se više ne smatraju nepoznatim i opasnim, već nepoznatim i seksi", govori Fahrig. "Ali još postoji dašak avanture."

Može se naći, na primjer, na kružnoj dugoj pješačkoj stazi "Vrhovi Balkana" (Albanija, Kosovo, Crna Gora) ili na 20 etapa "High Scardus Trail" (Sjeverna Makedonija, Kosovo, Albanija) - oba koje je razvio Fahrig zajedno s njemačkim društvom za međunarodnu saradnju (GIZ).

Turoperator Gebeco trenutno nudi 26 putovanja na Balkan. „Naravno, ove zemlje su još nešto kao insajderski savjet“, kaže generalni direktor Michael Knapp. "Ni u jednom trenutku nismo mogli zabilježiti opasnu sigurnosnu situaciju za naše goste", kaže on, misleći na moguću zabrinutost putnika po ovom pitanju.

„Naravno, uvijek je preporučljivo da to saznate unaprijed“, kaže Knapp. Informacije o putovanju za pojedine zemlje objavljene su na web stranici Ministarstva vanjskih poslova Njemačke.

Ne sjedite u klišeima

"Nepoznanice i nedostatak informacija vjerovatno čine da se većina putnika osjeća nesigurno", kaže Fahrig. Ali u isto vrijeme, to je ono što ovu regiju čini tako privlačnom. Mnoge brige su neosnovane. "Ne, u Albaniji vas ne pljačkaju na ulici", kaže Fahrig, misleći na kliše povezan sa zemljom, i smije se.

Također, na Balkanu nema područja koje bi žene ili porodice koje putuju same trebale izbjegavati. Ipak, trebalo bi da se informišete o stanju na putevima u unutrašnjosti zemalja. „I planinari bi trebali uzeti u obzir da se gorsko spašavanje ne može porediti sa onim u Njemačkoj“, kaže Fahrig.

Prema ekspertu, sami Balkan je teško generalizovati. Slovenija, Hrvatska i crnogorsko primorje su već dobro razvijeni za turizam. Zanimljivo je da Süddeutsche Zeitung piše kako "Bosna, Srbija i Sjeverna Makedonija, nemaju izlaz na more".

„Oni su manje poznati i tamo možete pronaći dašak avanture“, kaže Fahrig. Ovdje još nema uhodane, standardizirane turističke ponude.

Hrvatska nije cijena savjeta, Albanija jeste

U Hrvatskoj je potpuno drugačije: Nina Meyer iz turoperatora Berge & Meer preporučuje Nacionalni park Krka na jugu zemlje, obližnji jadranski gradić Split i otočki svijet od Krka u Kvarnerskom zaljevu do Korčule na južnoj obali. "U suprotnom svakako biste trebali otići u lokalne restorane da jedete." Međutim, odmor nije nužno jeftiniji nego u Italiji. Ne očekujte povoljne cijene u Hrvatskoj.

Jeftinije je u Bugarskoj i Albaniji, kaže Meyer. Odnos cijene i učinka je posebno dobar u Albaniji. “Hoteli na ovoj rivijeri nisu veliki hoteli, čak je neformalniji i originalniji nego, na primjer, u Turskoj.

Generalni direktor Gebeca Michael Knapp također bubnja za Albaniju. Zemlja ima za ponuditi neviđeno blago historije. "Ponekad je to jedno od najnerazvijenijih područja u Evropi". Ako se želite zabaviti u kupanju, porodice će pronaći ono što traže na plažama u Draču, na primjer.

„Ohridsko jezero je također lijepo za porodice“, kaže Knap. Jezero, koje se također uglavnom nalazi na teritoriji Sjeverne Makedonije, smatra se jednim od najstarijih na svijetu.

U Bugarskoj su, s druge strane, prema Knappu, poznati Zlatni Pjasci i Sunčani breg. Lijepo je i u Sozopolu i Primorskom. Takođe možete imati dobar odmor na plaži u sjevernoj susjednoj zemlji Bugarske. Prema Knappovim riječima, mnoge porodice već su upoznate sa crnomorskom obalom Rumunije kroz vlastita iskustva.

Savjeti za vrijeme putovanja i dolazak

Uopćeno govoreći, dobra vremena putovanja za Balkan su od proljeća do jeseni. „Mjeseci od aprila do juna, kao i septembar i oktobar su posebno pogodni za aktivan odmor i povratna putovanja“, kaže Nina Meyer iz Berge & Meer. Vrhunski ljetni mjeseci jun, jul i august su najbolje vrijeme za odmor na plaži.

Ali Ricardo Fahrig savjetuje onima koji mogu da izbjegavaju obale u julu i augustu. Tada su na odmoru i lokalci. „Kao rezultat toga, infrastruktura je preopterećena, uz more postaje gužva i skuplje je."

Prema Fahrigovim rečima, turisti koji dolaze automobilom moraju biti spremni za putarinu u Sloveniji, Hrvatskoj i djelimično u Srbiji. "Trebalo bi i unaprijed razmisliti o putu putovanja i saznati da li je moguće putovati preko Italije u kombinaciji sa trajektnim prijelazom. Ili bi bilo bolje izabrati kopneni put preko Hrvatske i Crne Gore", savjetuje Nina Meyer.

Osim toga, za ulazak u određene zemlje, uključujući Albaniju, potrebna je takozvana "zelena karta osiguranja". Služi za dokazivanje postojećeg osiguranja u inostranstvu. Putnici bi o tome trebali saznati unaprijed.

Dobro je znati: Zelena kartica osiguranja još nije priznata na Kosovu. „Morali biste uzeti posebno granično osiguranje na granici“, kaže Ricardo Fahrig.

Za turiste u kampovima još je malo infrastrukture udaljeno od glavnih ruta. Na mnogim mjestima imate najviše jedno parkirno mjesto, ali nemate utičnicu ili tuš, kaže Fahrig. "Savršeno je za divlje kampere i ljubitelje prirode. A možda će vas farmer pustiti da stojite na njegovoj livadi."

Gostoprimstvo je veoma važno

Jer Balkan je poznat po gostoprimstvu, obećava Fahrig. "Stanovnici su bolno svjesni kako se njihove zemlje percipiraju izvana." Zato su željni da to promijene. "Ljudi su ovdje otvoreni i topli."

A pošto je porodica generalno veoma važna, smještaj i hoteli u ovim zemljama su takođe pogodni za porodicu. "Nema onih gdje djeca nisu dobrodošla."