Puni Gas

Sve se zakompliciralo: Ogromni problemi s nedostatkom čipova, ali i drugih sirovina. Na nove aute neki bi mogli čekati godinama?

Automobilska industrija još od vremena pandemije koronavirusa muči se s nedostatkom čipova, a rat u Ukrajini dodatno je zakomplicirao vraćanje situacije na staro. Naime, malo je vjerovatno da će ponuda čipova biti dovoljna da ponovno u potpunosti zadovolji potražnju do 2024. godine, rekao je glavni finansijski direktor Volkswagena Arno Antlitz u intervjuu za njemački dnevnik Boersen-Zeitung u subotu.

Iako će 'uska grla' vjerovatno početi popuštati krajem ove godine, to neće biti dovoljno da se zadovolji povećana potražnja za čipovima. "Nedovoljna ponuda vjerovatno će se riješiti tek 2024.", rekao je Antlitz.

Nestašica sirovina

Probleme su uzrokovali i nedostaci kablovskih svežnjeva iz Ukrajine, što je u toj firmi dovelo do otkazivanje nekih smjena, rekao je Antlitz, čak i dok je kompanija uspostavljala nove odnose s dobavljačima za nabavu komponenti iz drugih zemalja.

Upitan o tome kako bi se sredstva iz mogućeg IPO-a Porschea AG-a koji je planiran za kraj godine mogla iskoristiti za jačanje Volkswagenovih finansija, Antlitz je rekao da bi novac mogao pomoći u finansiranju softverske jedinice proizvođača automobila i planova za proizvodnju baterija.

Mišljenja je da samo oni koji će moći riješiti probleme u svom lancu opskrbe baterijama imaju prednost u skaliranju u elektromobilnosti. "Osiguranje opskrbnog lanca dolazi s tim. Porsche IPO mogao bi nam dati puno više fleksibilnosti u finansiranju ovoga", rekao je Antlitz.

Podsjećamo, proizvođači automobila suočavaju se s nestašicom pojedinih komponenti, a probleme bi mogle uzrokovati sirovine kao što su nikal i paladij te neon. Sve te sirovine jako su bitne za električne automobile. Dok nikal i paladij velikim dijelom stižu iz Rusije kojoj je Europa nametnula sankcije zbog invazije na Ukrajinu, neon stiže iz Ukrajine.

Sve se to već sada osjeća na cijenama, a neke od pretpostavki su i da bi cijene baterija za električne automobile zbog svega mogle jako porasti, što će se u konačnici odraziti i na krajnje kupce.

Pandemija je razotkrila ranjivost lanaca opskrbe čipovima

Evropa je u jeku covid krize shvatila da im itekako nedostaje mikročipova, odnosno kompanija na području našeg kontinenta koje bi proizvodile iste. Stoga su do 2030. godine odlučili investirati 15 milijardi eura u tu proizvodnju.

"Pandemija je razotkrila ranjivost lanaca opskrbe čipovima. Svi znate da je globalna nestašica čipova usporila naš oporavak”, rekla je predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen. Europa si je zacrtala visoke ciljeve. "Postavili smo si cilj da 2030. godine imamo 20 posto globalnog tržišnog udjela proizvodnje čipova, ovdje u Europi. Trenutno smo na 9 posto”, rekla je von der Leyen.