IT

Svi pričaju o metaverzumu: Ali, šta je to zapravo i šta nam donosi?

Izraz “metaverzum” je posvuda.

Microsoft je u utorak naveo takozvani metaverzum kao razlog za kupnju developera igara Activision Blizzard za 68,7 milijardi dolara, rekavši da će ugovor osigurati “građevinske blokove za metaverzum”. Osnivač Facebooka, Mark Zuckerberg, također se kladio na metaverzum i preimenovao svoju tvrtku za društvene mreže Meta. Google je godinama radio na tehnologiji povezanoj s metaverzumom, a Apple ima svoje povezane uređaje u izradi, piše New York Times.

Ali što metaverzum zapravo znači i postoji li uopće? Evo šta trebate znati.

Šta je uopšte metaverzum?

Metaverzum je konvergencija dviju ideja koje postoje već dugi niz godina: virtualne stvarnosti i digitalnog drugog života.

Desetljećima su tehnolozi sanjali o eri u kojoj će naši virtualni životi igrati jednako važnu ulogu kao i naša fizička stvarnost. U teoriji, proveli bismo puno vremena u interakciji s našim prijateljima i kolegama u virtualnom prostoru. Kao rezultat toga, i tamo bismo trošili novac na odjeću i predmete za naše digitalne avatare.

U onome što tehničari poput g. Zuckerberga nazivaju metaverzumom, virtualna stvarnost služi kao kompjuterska platforma za život drugog života na internetu. U virtualnoj stvarnosti nosite slušalice koje vas uranjaju u 3-D okruženje. Nosite kontrolore koji prepoznaju pokret za interakciju s virtualnim objektima i koristite mikrofon za komunikaciju s drugima.

Matthew Ball, kapitalist koji se bavi rizičnim ulaganjima je opširno pisao o ovoj temi. On je rekao da metaverzum predstavlja četvrti val kompjutera, nakon mainframe kompjutera, ličnog kompjutera i mobilnog kompjutera.

“To se kreće u ono što ljudi zovu ambijentalno računanje,” rekao je o metaverzumu. “Radi se o tome da budete unutar kompjutera, a ne da pristupite kompjuteru. Radi se o tome da ste uvijek na mreži umjesto da uvijek imate pristup online svijetu.”

PROČITAJTE  Najveći posao ikad u gamingu: Microsoft kupuje izdavače Call of Dutyja za 68,7 milijardi dolara

To je to? Jeste li vi i vaš avatar u interakciji s drugima u digitalnom okruženju?
Pojednostavljeno rečeno, da.

Postoji li metaverzum već u igrama?

Donekle, u igrama već postoji metaverzum. Ali – i to je važno ali – rudimentarno je.

Neki društveni elementi metaverzuma već se mogu pronaći u video igrama. Uzmite u obzir Fortnite, online pucačku igru ​​koja se igra na kompjuterima, igraćim konzolama i mobilnim uređajima. Prosječni igrač Fortnitea provede stotine sati u igri s ličnim avatarom, boreći se i komunicirajući s avatarima drugih igrača. Igrači također prikupljaju virtualnu valutu koja otključava odjeću i druge dodatke kako bi prilagodili svoje avatare.

Preteča metaverzuma također se može pronaći u Second Lifeu, internetskoj društvenoj platformi koju je razvio Linden Lab prije gotovo dva desetljeća, gdje su ljudi stvarali digitalne prikaze sebe kako bi se družili s drugima. U virtualnom prostoru korisnici mogu kupovati i graditi nekretnine kako bi obogatili svoje virtualne živote.

Virtualna stvarnost također je donekle napredna u video igrama. Godine 2016. Sony je izdao PlayStation VR vrijedan 400 dolara, slušalice za virtualnu stvarnost koje su se priključile na njegovu PlayStation 4 konzolu za igranje igara virtualne stvarnosti. Ovog mjeseca, Sony je rekao da dolazi druga generacija slušalica za PlayStation 5, iako nije objavio datum izlaska.

PROČITAJTE  Facebook doživio strašan udarac: Ovo se desilo prvi put u historiji. Početak kraja?

Ali to su bile samo odskočne daske prema potpunom metaverzumu, koji se još uvijek oblikuje. Tehnolozi kažu da je zahvaljujući brojnim stvarima – brzim internetskim vezama, moćnim slušalicama za virtualnu stvarnost i velikom broju igrača – sada više moguće živjeti u bogato animiranoj, realističnoj 3-D simulaciji.

“Tek u posljednjih nekoliko godina skupila se kritična masa dijelova slagalice”, rekao je gospodin Ball.

Šta Activision Blizzard gradi za metaverzum?

Istini za volju, ne previše.

Activision Blizzard je dobro poznat po izradi internetskih igara koje imaju metaverse komponentu, gdje su igrači proveli stotine sati formirajući zajednice unutar igara. U svojoj igrici igranja uloga World of Warcraft, objavljenoj 2004., igrači su radili zajedno na mreži kako bi dovršili zadatke u nastojanju da ojačaju svoje digitalne avatare prikupljanjem predmeta poput oružja i oklopa.

No, tvrtka se nije okušala u virtualnoj stvarnosti. Prvenstveno je napravila igre za kompjutere i igraće konzole, ali još nije objavila igru vezanu za ​​virtualnu stvarnost.

Šta Microsoft gradi za metaverzum?

Do sada je Microsoftov rad na metaverzumu bio u začetku.

Već nekoliko godina softverski div razvija HoloLens, slušalice vrijedne 3500 dolara koje prikazuju digitalne holograme, s naglaskom na aplikacije za tvrtke i vladine agencije. Uređaj je povezan s proširenom stvarnošću, koju neki tehnolozi smatraju dijelom budućeg metaverzuma.

Microsoft također razvija Xbox, drugu najpopularniju igraću konzolu nakon Sony PlayStationa. No, za razliku od PlayStationa, Xbox je bio uočljivo odsutan iz prostora za igranje u virtualnoj stvarnosti.



Povezani postovi:

Pretplati se
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare