Puni Gas

Svjetska premijera BMW4: Odvažan dizajn, mišićavo tijelo i moćni motori

BMW je upravo predstavio dugoočekivanu i kontroverznu Seriju 4 jer su studija Concept 4, ali i špijunske fotografije maskiranog modela ukazivale na veliku masku hladnjaka, tzv. bubrega".

Ovo je automobil u serijskom izdanju kakav će se nuditi kupcima u salonima...

Nova serija 4 nastala je na temeljima serije 3

Poput prethodnika i nova serija 4 nastala je na temeljima serije 3, a uz kontroverznu prednju masku, dodatnu razliku donose mehanička i strukturalna rješenja koja bi coupe trebali učiniti vozački zanimljivijim automobilom.

Kontroverzna prednja maska

Na primjer, krovna linija coupea je 57 milimetara niža u odnosu na četverovratnu izvedbu, iz čega se može zaključiti da je ukupna visina oko 138 cm kakva je krasila i dosadašnje izdanje. Time je poboljšana aerodinamika, ali i za 21 mm spušteno težište.

Razlike u odnosu na seriju 3 prisutne su i na ovjesu

Razlike u odnosu na seriju 3 prisutne su i na ovjesu. Za 0,8 stepeni povećan je negativan nagib prednjih točkova, a trag stražnjih proširen za 23 mm. Pritom su fino podešavanje prošli prilagodljivi amortizeri, a spone ovjesa s karoserijom ojačane u potrazi za još preciznijim upravljanjem i osjećajem kontrole.

Za 0,8 stepeni povećan je negativan nagib prednjih točkova, a trag stražnjih proširen za 23 mm

Dodatna ukrućenja na platformi CLAR koju koriste svi noviji modeli s uzdužno postavljenim motorom, posebno u stražnjem dijelu, najavljuju bolju stabilnost na pravcu, ali i uvjerljivija ispaljivanja iz zavoja.

Kako bi silnu konjicu što bolje prenijeli na asfalt, Bavarci su ponovno posegnuli za pogonom na sva četiri točka

Nema sumnje da će M440i pogonjen turbo benzincem 3.0 s 374 KS biti zvjerka na cesti, posebno uz podršku dodatnih 11 KS koje donosi starter/generator napajan iz zasebna 48 voltne baterije koja se puni energijom otpuštenom tokom kočenja i time dodatno iskorištena.

Mild hybrid tehnologija u sportskom programu pruža dodatni poticaj ubrzanju, poboljšava odziva gasa na podražaj papučice, a u Eco programu pomaže u smanjenju potrošnje goriva.

Kako bi silnu konjicu što bolje prenijeli na asfalt, Bavarci su ponovno posegnuli za pogonom na sva četiri točka kojem su pridodali stražnji diferencijal s oznakom M, a sve je upakirano već proslavljenim automatskim mjenjačem Steptronic Sport s 8 stepeni.