Osim vlastitih vozila, FC sistem 3. generacije će biti proširen za upotrebu u teškim privrednim vozilima, a planirano je za uvođenje na tržišta uglavnom u Japanu, Evropi, Sjevernoj Americi i Kini najranije nakon 2026. godine.
Toyota Motor Corporation (Toyota) je objavila kako je razvila novi sistem gorivnih ćelija (FC ili Fuel Cells), svoj sistem gorivnih ćelija treće generacije (3rd Gen FC System), kao dio svojih stalnih napora prema ostvarenju vodikovog društva.
Potpuno novi FC sistem 3. generacije dizajniran je da zadovolji posebne potrebe komercijalnog sektora s istom izdržljivošću kao i konvencionalni dizelski motori. Dodatno, novi sistem ima značajna poboljšanja u performansama, uključujući učinkovitost goriva i značajno smanjenje troškova u usporedbi s prethodnom verzijom. Osim vlastitih vozila, FC sistem 3. generacije će biti proširen za upotrebu u teškim privrednim vozilima, a planirano je za uvođenje na tržišta uglavnom u Japanu, Evropi, Sjevernoj Americi i Kini najranije nakon 2026. godine.
FC sistem 3. generacije je prvi put predstavljen u srijedu, 19. februara na H2 & FC EXPO (International Hydrogen & Fuel Cell Expo) u Tokiju, Japan.
Toyota vidi i aktivno surađuje s partnerima u raznim industrijama. Toyota je promicala razne inicijative u područjima 'Stvori, transportiraj, skladišti i koristi' vodik u vezi sa svojim aktivnostima istraživanja i razvoja. Kako bi se dodatno ubrzali slučajevi upotrebe i usvajanje FC tehnologije za postizanje vodikovog društva, nužna je stalna evolucija FC tehnologije, a ovaj FC sistem 3. generacije predstavlja značajnu promjenu.
Pregled FC sistema 3. generacije
Toyota je 2014. lansirala električno vozilo s gorivnim ćelijama Mirai (FCEV) i od tada je prodala približno 28.000 primjeraka u više od 30 zemalja i teritorija. Dodatno, Toyota je od 2019. počela isporučivati FC sisteme za upotrebu u drugim aplikacijama, kao što su autobusi, željeznice i stacionarni generatori struje, isporučujući više od 2700 jedinica za više od 100 kupaca širom svijeta.
U Japanu, Toyota surađuje s mnogim partnerima, posebno u prefekturama Tokyo i Fukushima, na implementaciji ovih sistema u komercijalni sektor i pomoći u stvaranju vodikovog društva. Novi FC sistem 3. generacije razvijen je na temelju povratnih informacija kupaca i uvida iz dokaza koncepata i demonstracijskih testova tokom proteklih nekoliko godina.
Glavne karakteristike FC sistema 3. Generacije
1) Glavne karakteristike
- Poboljšanje trajnosti, do 2x (dva puta) u odnosu na prethodnu generaciju, postizanje trajnosti usporedive s dizelskim motorima i dizajn bez održavanja.
- Poboljšanje učinkovitosti goriva od 1,2 puta u odnosu na prethodnu generaciju, što omogućuje 20% veći domet krstarenja.
- Značajno smanjenje troškova kroz inovacije u dizajnu ćelija i procesima proizvodnje.
2) Proširenje postave
- FC sistem 3. generacije može se instalirati u različita komercijalna vozila, vlastita vozila i aplikacije opće namjene, kao što su stacionarni generatori, željeznica i brodovi. Za vlastita vozila, poboljšana učinkovitost goriva osigurava veći domet krstarenja za dodatnu bezbrižnost.
- Za teška privredna vozila, novi FC sistem nudi razinu izdržljivosti usporedivu s dizelskim motorima i veliku snagu. Osim toga, dizajniranjem sistema da bude kompaktniji, može se lakše integrirati u različita privredna vozila.
Toyota će nastaviti s naporima prema ostvarenju vodikovog društva u saradnji s lokalnim vlastima i drugim kompanijama, udrugama i organizacijama.