Svijet

U strašnom udaru na narkomafiju zaplijenjene rekordne 23 tone kokaina! Pao i mladi boss Atif

Njemačka carina zaplijenila je više od 16 tona kokaina u Hamburgu tokom pregleda kontejnera u luci. Radi se o najvećoj količini kokaina ikad zaplijenjenoj u Evropi i ujedno jednoj od najvećih pojedinačnih zapljena u svijetu.

Kokain je pronađen 12. februara tokom provjere pet kontejnera koji su u Hamburg stigli iz Paragvaja. Klasificirani su kao sumnjivi na temelju opsežne analize rizika nekoliko evropskih carinskih službi. Tokom pregleda, primijetili su kako u tri od pet kontejnera postoje "nepravilnosti" te da se uz limenke napunjene legalnim sadržajem, poput mase koja se koristi za popunjavanje pukotina na površinama, nalaze i limenke s drugom "robom". Tačnije, u pregradama kontejnera nalazile su se limenke ispunjene kokainom.

U svakom su pronašli osam paketa kokaina od kojih je svaki težio više od devet kilograma. Ukupno su pronašli više od 16.000 kilograma kokaina u nešto više od 1.700 limenki.

Za uvoz ukupno više od 23 tone kokaina odgovoran 28-godišnjak iz Nizozemske

Taj pronalazak doveo ih je do sljedeće zapljene 21. februara. U luci Antwerpen u Belgiji je u saradnji s nizozemskim istražiteljima otkriveno još 7.200 kilograma kokaina.

Smatraju da je za uvoz ukupno više od 23 tone kokaina odgovoran 28-godišnjak iz nizozemskog grada Vlaardingen. On je danas ujutro uhapšen. Prema informacijama njemačkog Spiegela, radi se o nizozemskom državljaninu koji se zove Atif S., i šef je logističke kompanije u zemlji.

Procjenjuje se da bi zaplijenjeni kokain na ulici vrijedio nekoliko milijardi eura.

Državni tajnik zadužen za carine u njemačkom saveznom ministarstvu finansija, dr. Rolf Bösinger, pohvalio je veliki uspjeh carinika.

"Uz visoko profesionalnu istragu, uspjeli smo zaplijeniti rekordnu količinu kokaina. Ovim udarcem protiv organiziranog kriminala - također zahvaljujući suradnji s evropskim partnerima - njemačka carina ponovno je pokazala impresivnu učinkovitost. Naša strategija uistinu djeluje!", poručio je Bösinger.

Hamburški carinski istražni ured i njihove nizozemski kolege provode daljnje istrage ovog slučaja.

Inače, analiza rizika je posebna procjena koju svakodnevno provodi tim iskusnih njemačkih istražitelja. Pitaju se i pronalaze odgovore na pitanja poput: Iz koje zemlje brod dolazi? Kojom rutom? Odgovara li teret naveden u dokumentima mjestu porijekla? Koje je prikladno skrovište na brodu?

Carinici su razvili tzv. "semafor rizika", piše njemački Welt. Za brodove koji pristižu iz Južne Amerike, semafor gotovo uvijek "svijetli" crveno, što znači da postoji visok rizik. Osim toga, svakodnevno su u kontaktu s drugim evropskim kolegama s kojima razmjenjuju informacije, a ponekad dobiju i dojavu iz Južne Amerike.