Vijesti

Vozači kamiona koji odu iz BiH zarađuju i do 5.000 KM mjesečno

Iz Bosne i Hercegovine je u protekle tri godine otišlo pet hiljada profesionalnih vozača kamiona.

Osim većih plata i boljih uvjeta rada, vozači koji se odluče za rad u zemljama Evropske unije, ne čekaju na granici, kao što je uobičajena procedura za vozače u Bosni i Hercegovini.

“Prije četiri godine odlučio sam raditi za hrvatsku prevozničku firmu, jer mi je plata zarađena u Bosni i Hercegovini bila nedovoljna da prehranim obiteljima”, kaže za BHT1 vozač kamiona Vladimir Soldatić.

Problem je bio i što ovdašnje prevozničke firme plaćaju po broju prijeđenih kilometara, što se nikako ne isplati vozačima koji dugo čekaju na granici.

"U hrvatskim firmama većina plaća na dnevnicu i nemamo puno granica, zastoja, možemo dosta učinka napraviti. Vrijeme provedeno u kamionu nije lagano. Tu si odvojen od obitelji, nedostaju djeca, imam malu djecu koja mi najviše fale“, kaže Vladmir Soldatić, vozač kamiona iz Bosanske Gradiške.

Duge kolone kamiona su svakodnevni prizor na carinskom terminalu u Gradišci. Vozači ponekad čekaju i dva dana da dođu na red za carinjenje.

To je jedan od razloga zašto odlaze iz BiH u zemlje EU.

Jovo Cvijić, iz Uduženja prevoznika u Vanjskotrgovinskoj komori BiH kaže:

„Prosjek plaća vozača u inozemstvu je 1.800 do 2.500 eura, a prosjek plaća u našim transportnim kompanijama naši vozači zarade od 1.000 do 1.300 eura.“

Sve više kamiona, a posebice cisterni u BiH nema ko voziti.

Vozači cisterni, koji moraju posjedovati ADR licencu za prijevoz opasnih i lako zapaljivih materija mjesečno u inozemstvu, zarade i do 4.000 eura.

Prema podacima Udruženja prevoznika za međunarodni transport, Bosnu i Hercegovinu je u protekle dvije godine, osim vozača, napustilo i 1.300 prevozničkih firmi koje su se preregistrirale u Sloveniji, zbog boljih i jednostavnijih uvjeta poslovanja.

„Što se tiče profesionalnih vozača iz BiH u protekle dvije godine, a i u 2021. se taj trend nastavio, otišlo je 5.000 vozača. Najveći problem su vozači za prijevoz cisterni i opasnih materija. Svakoj prijevozničkoj kompaniji u BiH i RS nedostaje od pet do 50 profesionalnih vozača“, kaže Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika za međunarodni promet RS.

Prijevoznici u BiH traže od nadležnih bolje uvjete poslovanja kako bi povećanjem plata zadržali vozače da ne odlaze iz zemlje.

Do toga bi se, kažu, došlo povratom trošarine iz goriva, pojednostavljenjem procedure na granici i jeftinijom registracijom