Zračni jastuci bi nam zapravo trebali pružiti sigurnost, jer štite naše zdravlje u slučaju nesreće. Sada je ludo što se dobrovoljno dovodimo u situacije u kojima samonapuhujući jastuk na kraju odlučuje između života i smrti, ali individualna mobilnost postoji samo uz ograničenja.
U tom pogledu, moramo se moći osloniti na jastuke. Svašta se može dogoditi. Međutim, kako bi se zadržao osjećaj sigurnosti i izbjegli smrtni slučajevi, neophodno je da ovi sistemi funkcioniraju optimalno. Međutim, to nije slučaj sa zračnim jastukom ugrađenim u VW automobile.
Volkswagen upozorava na neispravne zračne jastuke
Zato je Volkswagen sada pokrenuo opoziv. Takata zračni jastuci su pogođeni, piše kompanija u saopćenju za javnost. Pogođeni su modeli od 2005. do 2018. Zračni jastuci predstavljaju značajan sigurnosni rizik.
Razlog za to je što Takata godinama isporučuje plinske generatore čija svojstva se mogu mijenjati zbog klimatskih utjecaja poput vrućine i vlage. Ove promjene mogu postati opasne po život.
VW upozorava da bi metalni dijelovi mogli biti ubačeni u unutrašnjost vozila kada se aktiviraju. "Ovo može dovesti do ozbiljnih povreda i, u najgorem slučaju, smrti."
Budući da je Takata dobavljač za proizvođače automobila širom svijeta, mnoga druga vozila su pogođena povlačenjem. U Njemačkoj je, međutim, fokus na Volkswagen komercijalnim vozilima.
Možete saznati da li je vaš automobil pogođen provjerom broja šasije (VIN). Volkswagen na svojoj web stranici nudi alat koji vam omogućava da to brzo provjerite. Lista se kontinuirano ažurira, pa je vrijedno redovno provjeravati.
Problem sa zračnim jastucima poznat je odranije
17-cifreni VIN možete pronaći u dokumentima vašeg vozila i u donjem dijelu vjetrobranskog stakla. Ako niste sigurni ili je vaše vozilo pogođeno, obratite se VW servisnom partneru.
Takata je već privukao pažnju u prošlosti zbog neispravnih zračnih jastuka. Kompanija je 2017. morala da plati kaznu od milijardu dolara. Sada nesolventna kompanija koristila je amonijum nitrat u svojim zračnim jastucima kako bi stvorila neophodnu eksploziju ovih jastuka.
Međutim, vlaga mijenja sastav tvari, što može uzrokovati da eksplozija bude previše snažna i metalne dijelove baciti u unutrašnjost automobila. Čak i ako VW ne ulazi u detalje, razlog trenutnog povlačenja trebao bi biti jasan. Ali zašto se to događa tek sada, godinama nakon opoziva iz Daimlera, Forda i Tesle, naprimjer, nije jasno.