Poznato je da je Pauline Kael, jedna od legendarnih filmskih kritičarki, odbijala pogledati jedan film više puta prije osvrta.
Njena prva reakcija uvijek je bila ona prikladna za štampu.
Teorija Kael postavila je njenu prvu reakciju kao "najistinitiju", sa svim osjećajima koji reagiraju na nešto posve svježe što se vidi na ekranu.
Nakon toga, smatra, film gubi spontanu vrijednost. Filmovi su prije svega senzualan medij, a Kael je željela da njene recenzije odražavaju taj neposredni kvalitet.
Radilo se o "utrobi". Radilo se o tome kako se osjećate zbog filma, prenose američki mediji.
Njena teorija govori o povjerenju u vaš instinkt. Ono u čemu griješi jest užitak davanja druge šanse filmovima i spoznaje da ste prvi put pogriješili, tvrde pojedini komentatori.
Kael se tako nisu svidjeli "2001: A Space Odyssey” i "The Shining", poznati po tome dobijaju na vrijednosti daljnjim gledanjem.
Kael je pisala za The New Yorker od 1968. do 1991. godine.
Poznata po svojim "duhovitim, zajedljivim, vrlo odlučnim i oštro fokusiranim" kritikama. Rođena je 1919., a preminula je 2001. godine.