Puni Gas

Znate li čemu služi valovita cestovna signalizacija?

valovita cestovna signalizacija cesta sa horizontalnom signalizacijom

Još jedna novost na evropskim cestama je valovita cestovna signalizacija čija namjena i nije sasvim jasna. I dok "zmajevi zubi" poput poprečnih bijelih linija i 3D oznaka pješačkih prijelaza trebaju poslužiti kako bi poboljšali sigurnost u saobraćaju, za ovu valovitu liniju malo ko će zaključiti isto. Za razliku od prethodnih rješenja koja su bila učinkovita po pitanju sigurnosti, bilo većom uočljivosti ili težnjom za smanjenjem brzine, na valovitoj liniji nije posve jasan efekt, a još manje uspješnost.

Novi asfalt

Toga su svjesni i stanovnici Clevedona nedaleko od Bristola. Tamo je obalna cesta nakon obnove dobila novi asfalt, ali i novu horizontalnu signalizaciju. Cesta je postala jednosmjerna, a dobila je i odvojenu biciklističku stazu u dužini od 400 metara. Dio je to plana da se stvori 21 km duga poveznica s gradom Weston Super Mareom, koju čine šetnica, biciklistička i konjička staza, piše BBC.

Radovi još nisu gotovi, a mještani su potpuno razočarani novim izgledom saobraćajnice. Iako su ovim biciklisti maknuti sa šetnice, sada je mnoge zbunio način na koji je uređen promet, ali i nova markacija na asfaltu.

Više od 6.000 mještana je već potpisalo peticiju protiv promjena. Pokretači peticije kažu kako će nova konfiguracija ceste narušiti poslovanje na obali zbog ukidanja parkiranja. Kažu da je premalo biciklista da bi posebna biciklistička "saobraćajnica" bila opravdana.

Zmajevi zubi

Kad je pak valovita linija u pitanju, iz Vijeća Sjevernog Somerseta objašnjavaju kako valovita linija treba potaknuti optičku iluziju suženja ceste za vozače koji nailaze, kao što je to u slučaju "zmajevih zubi". Dodatni efekt bi trebalo biti sprečavanje parkiranja na tim lokacijama. Iz vijeća pritom naglašavaju kako oznake na cesti još uvijek nisu dovršene.

Iz vijeća su izdali saopćenje:

"Valovite linije su dizajnerska značajka koji stvara nekonvencionalno okruženje autoceste s kombiniranim učinkom usporavanja prometa i obeshrabrivanja parkiranja uz cestu".
Pomalo je neočekivano da se takva linija stavlja u zonu gdje je dozvoljena maksimalna brzina od 32 km/h, zar ne?