Novi automobili postaju sve skuplji: Nijemci troše u prosjeku 44.630 eura na benzinski ili dizel automobil – a nešto više od 50.000 eura na električne automobile. To pokazuje izvještaj DAT-a iz 2024. VW Polo, naprimjer, pokazuje kako poskupljenje utiče na pojedine modele: osnovni model sada košta skoro 20.000 eura - prije deset godina bio je oko 12.500.
I najjeftiniji automobil dostupan u Njemačkoj, Dacia Sandero, također je teško pogođen poskupljenjem: dok je rijedak prethodni model bio dostupan od 6.990 eura u 2018., treća generacija je počela sa 8.990 eura 2020. godine. Pet godina kasnije, Sandero košta od 12.400 eura (plus 77 posto), gotovo koliko i VW Polo prije 10 godina. A za to postoji "samo" osnovni model.
Što cijene rastu?
Nekoliko faktora doprinosi činjenici da cijena novih automobila i dalje raste. To uključuje:
Propise o zaštiti životne sredine: Motorima je dozvoljeno da emitiraju sve manje CO2. Tehnologija košta – i na kraju je korisnik plaća.
Sigurnosne razloge: Sve više asistenata je obavezno u automobilima – uključujući parking senzore, asistente za zadržavanje trake ili sisteme upozorenja na umor.
I na kraju, ali ne i najmanje važno: To je također na kupcima. Retko ko kupuje automobil bez radija ili električnih prozora – oni su već uključeni u osnovni paket.
Rijetko ćete vidjeti tako osnovne modele. U auto kućama prodavači žele ostvariti dobru prodaju i obično pokažu dobro opremljena vozila – u nadi da će se kupci odlučiti za još nekoliko dodataka.
Nema luksuza
Na tržištu od 2020. godine, treća generacija francusko-rumunskog malog automobila primjetno je sazrela. Ono što je najupečatljivije kod osnovnog modela su neobojene kvake na vratima i poklopci retrovizora, osnovni Sandero također nema svjetla za maglu od viših verzija. A unutra? Za manje od 15.000 eura ne možete očekivati luksuz, ali nije spartanski.
Iako je komandna tabla napravljena od tvrde plastike, nije dosadna zahvaljujući različitoj zrnastoj plastici. Tepisi u unutrašnjosti svakako nisu najkvalitetniji, ali bi trebali trajati nekoliko godina. Ploče na vratima i naslon za ruke nisu podstavljeni, a nema ni središnji naslon za ruke.
No, tu je i puno prednosti: osim centralnog zaključavanja s daljinskim upravljačem, električni prednji prozori su također standard u osnovnoj verziji, a tu su i parking senzori, tempomat, senzori za kišu i svjetlo, prepoznavanje umora i znakova te pomoćnik pri kočenju u slučaju nužde: To ima veze i sa pooštrenim propisima EU.