IT

Zoom postoji već devet godina, ali je tek sada postao hit: Sve o aplikaciji koja je profitirala u korona krizi

Šta je zajedničko britanskom premijeru Borisu Johnsonu, slavljenicima rođendana i hiljadama učenika diljem svijeta? Svi se koriste videoaplikacijom Zoom dok su fizički razdvojeni usred smrtonosne pandemije koronavirusa.

Bez obzira na novopečenu slavu, kompanija sa sjedištem u Silicijskoj dolini pod povećalom je zbog privatnosti i sigurnosti njenih korisnika. Naime, i "nepozvani gosti" mogu upasti na videokonferencije.

Aplikaciju je kreirao inžinjer Eric Yuan 2011. godine, a sada na berzi dionica Nasdaq vrijedi otprilike 35 milijardi dolara.

Yuanova strast za komunikacijskim tehnologijama seže još u 90-te godine prošlog stoljeća kada je kao kineski student pokušavao pronaći način da se vidi sa svojom djevojkom, a pritom ne putuje do nje nekoliko sati vozom.

Zoom je prepoznat na tržištu kao alat za poslovne ljude i natječe se za korisnike s drugim kompanijama, uključujući Microsoft, Facebook i Google.

Ljudi širom svijeta ostaju kod kuće zbog rizika širenja koronavirusa pa je Zoom postao usluga za obrazovanje na daljinu, pohađanje časova, slavljenje rođendana, igranje pokera, virtuelno učešće na crkvenim obredima i pogrebima.

U martu je 200 miliona ljudi koristilo Zoom, u poređenju s tek 10 miliona korisnika na kraju prošle godine, navodi Yuan.

Porastao je broj videopoziva i na drugim platformama za razmjenu poruka, WhatsAppu, Messengeru i Google Hangoutsu, ali je Zoom postao zvijezda.

Na videokonferenciji može učestvovati do 100 ljudi. Prvih 40 minuta je besplatno, a dodatne minute i usluge mogu se koristiti za 15 dolara mjesečno.

No, Zoom je ukinuo ograničenje od 40 minuta na besplatnim korisničkim računima za učitelje u brojnim zemljama.

U postavkama Zooma moguće je promijeniti pozadinsku fotografiju, naprimjer postaviti tropsku plažu te tako sakriti ono što se zaista nalazi iza korisnika.

Međutim, fenomen Zooma pokrenuo je i pitanje o sigurnosti aplikacije. Virtualni uljezi prekinuli su vjerske ceremonije, nastavu i druga okupljanja. U nekim slučajevima ubacivali su pornografske fotografije.

Američki mediji izvijestili su da Zoom dijeli neke podatke s trećim stranama i pitaju se koliko su zaštićeni podaci s virtualnih susreta. Tužitelji nekoliko američkih saveznih država, uključujući Connecticut, New York i Floridu istražuju sigurnosnu praksu kompanije.

Yuan je obećao da će pojačati zaštitu podataka i izvinuo se.

„Znam da nismo ispunili očekivanja korisnika o sigurnosti i zaštiti podataka. Za to, duboko se izvinjavam“, rekao je.

Zoom je napravljen prije svega za velike firme, a podršku i zaštitu trebaju im osigurati vlastiti tehnološki timovi, navodi Yuan.

„Nismo dizajnirali proizvod s predviđanjem da će za nekoliko sedmica svaka osoba na svijetu odjednom raditi, učiti i družiti se na platformi“, rekao je Yuan.

Iako se Zoom bavi trenutnim brigama, trebao bi obratiti pažnju i na budućnost, kaže analitičarka Carolina Milanesi.

„Iskopirati Zoom neće biti preteško“, upozorila je.