Tokom 20 godina ADAC je odradio 2.500 testova u kojima je provjerio potrošnju goriva gotovo svih modela na tržištu.
ADAC svojim ekotestom traži odgovor na pitanje koliko pojedini automobil uistinu zagađuje okolinu i kolika je u praksi emisija CO2. Najkraće rečeno, uz WLTP mjerenje ovaj ekotest obuhvata i vožnju na autocesti, gdje se prati kako funkcionira sistem naknadne obrade ispušnih plinova. Također, ispuh se verificira i u laboratorijskim uvjetima.
ADAC je sada nakon dva desetljeća odlučio rezimirati svoje testove i izabrati najbolje i najgore modele u pojedinim kategorijama.
Nema sumnje, ovdje vrijedi apsolutna dominacija japanskih automobila, odnosno bolje rečeno Toyote. A to znači samo jedno, Toyota ima odličan hibridni pogon čija se potrošnja kretala od 4.1 l/100 km u Priusu iz 2016. godine, pa do 4.8 l/100 km koliko je trošila prethodna generacija Yarisa, također u hibridnom izdanju. Društvo im pravi maleni Suzuki Celerio s 4.8 l/100 km.
S druge strane spektra, najgori primjerak po ADAC-u je Chevrolet Camaro. Opremljen 6.2 V8 monstrumom trošio je 12.4 l/100 km. Dalje su tu BMW M5 (11.1 l/100 km), Porsche Macan S, Ford Mustang 5.0 Ti-VCT i pomalo iznenađujuće, Kia Stinger 3.3 T-GDI V6 GT AWD.
Dizelaši su još štedljiviji
Iako ovdje japanske marke nisu u premoći, status najštedljivijeg ide japanskom modelu, i to Mazdi 2 s prosjekom od 4.1 l/100 km. U top pet su još tri mališana, ali i jedan kompakt.
U pitanju je Mazda 3 s istim dizelašem, što je još jedan dokaz štedljivosti SKYACTIV-D motora.
Među najrastrošnijim dizelašima je na samom vrhu Land Rover Defender 90 s prosječnih 9.8 l/100 km. Svi ostali trošili su osjetno manje.
Najbolji električni automobili
I ovdje najmanje troše manji automobili. Tesle nema blizu, a prema rezultatima dominira Hyundai. Najbolji rezultat iznosi 14.7 kWh/100 km, a u pitanju je Ioniq iz 2017. godine. Svi noviji Hyundaijevi Ioniq modeli troše više, a jedini koji im potrošnjom konkurira je maleni VW e-up! sa 16.7 kWh/100 km.
A s druge strane, u klubu najrastrošnijih su veliki kombiji. Mercedes-Benz EQV 300 je predvodnik s prosjekom od 30.9 kWh/100 km.
Najveći doseg električnih modela se s godinama drastično mijenjao. 2011. godine maleni Peugeot iOn prelazio je 95 km, 2015. godine je prosječni doseg testiranih automobila dosega 149 km, a 2020. godine 285 km. Ove godine prosječni doseg testiranih modela popeo se na 425 km.