gigant

Ako bi se sadašnje Evropsko prvenstvo održavalo u proizvodnji automobila, Njemačka bi bila na tronu

Njemačka je predvodnik u proizvodnji automobila u Evropi. Ali iza njih mjesta su se značajno pomjerila.

Ako bi se sadašnje Evropsko prvenstvo održavalo u proizvodnji automobila umjesto na fudbalskim stadionima, postojao bi jasni pobjednik: Njemačka je bila daleko lider u 2023. s proizvodnjom od 4,1 milion vozila - i to je radila neprekidno od 1956. godine.

Trenutni trend također jasno pokazuje naviše nakon pada u godinama korone: U poređenju sa 2023. proizvodnja njemačkih tvornica automobila porasla je za 18 posto.

Međutim, Njemačka je još uvijek daleko od nivoa iz 2010-ih: tada je više od pet miliona novih automobila napustilo fabrike u Saveznoj Republici.

S jedne strane, to je zato što su neke lokacije bile nedovoljno iskorištene 2023.: Naprimjer, samo 480.000 od maksimalno mogućih 800.000 vozila proizvedeno je u glavnoj fabrici VW- a u Wolfsburgu.

S druge strane, Opel i Ford su značajno smanjili svoje proizvodne kapacitete u Njemačkoj. S druge strane, Tesla, drugi proizvođač, odlučio je da proizvodi automobile u SR Njemačkoj: proizvodnja je počela 2022. godine u novoizgrađenoj fabrici u Grünheideu.

Situacija je dramatičnija u Francuskoj, mnogo decenija iza Njemačke na drugom mjestu među evropskim automobilskim nacijama. Proizvodnja je ovdje dostigla vrhunac 1989. sa skoro 3,5 miliona novih automobila.

Od tada, stvari su otišle nizbrdo danas se u Francuskoj proizvodi samo oko milion automobila. Proizvodnja malih automobila velikog obima preseljena je u inostranstvo zbog troškova. Osim toga, propao je segment kombija, u kojem su francuske marke bile snažno zastupljene. Nedavno, Renault, Peugeot i Citroën više nisu mogli da se afirmiraju u srednjoj i višoj klasi.