Kada smo kod alternativne vrste pogona sasvim sigurno sam vrh ponude u svijetu su električna vozila koja za pogon koriste isključivo struju iz baterija, ali pomalo nepravedno se zapostavlja kako cijena, tako i veća praktičnost i upotrebljivost vozila koja kao pogonsko gorivo koriste vodik, odnosno hidrogen. Pogledajte ukratko plus i minus obje vrste pogona.
Plus za vodik
- kratko zaustavljanje za punjenje goriva (3-5 minuta)
- izuzetno veklika autonomnost, odnosno doseg vožnje jednim spremnikom goriva (Nexo ima 750 km, a Tesla Model S Long ima 620 km)
- nije potrebna velika, teška i skupa baterija u vozilu
- spremanje vodika u rezervoare puno je jednostavnije nego „skladištenje“ struje
- proizvodnja vodika u budućnosti ima veliku perspektivu
Negativnosti vodika
- trenutno se vodik dobiva iz prirodnog plina, elektrolizom što nije najpogodnije i najjeftinije rješenje
- lošija energetska bilanca (gubici kod proizvodnje vodika uz pomoć struje i ponovno natrag pretvaranje u struju, kompresija vodika, transport)
- viša cijena punjenja spremnika goriva (10 eura za 100km, cijena struje je upola manja)
- mali broj pumpi za vodik za automobile (u Njemačkoj ih ima samo 70)
- mali izbor raspoloživih modela automobila koji se prodaju (u Njemačkoj 3 modela)
- znatno manja korisna nosivost automobila pogonjenog vodikom