HIDROGENSKO PUNJENJE

Alternativne vrste pogona: Prednosti i mane vodika u odnosu na struju

Kada smo kod alternativne vrste pogona sasvim sigurno sam vrh ponude u svijetu su električna vozila koja za pogon koriste isključivo struju iz baterija, ali pomalo nepravedno se zapostavlja kako cijena, tako i veća praktičnost i upotrebljivost vozila koja kao pogonsko gorivo koriste vodik, odnosno hidrogen. Pogledajte ukratko plus i minus obje vrste pogona.

Plus za vodik

  • kratko zaustavljanje za punjenje goriva (3-5 minuta)
  • izuzetno veklika autonomnost, odnosno doseg vožnje jednim spremnikom goriva (Nexo ima 750 km, a Tesla Model S Long ima 620 km)
  • nije potrebna velika, teška i skupa baterija u vozilu
  • spremanje vodika u rezervoare puno je jednostavnije nego „skladištenje“ struje
  • proizvodnja vodika u budućnosti ima veliku perspektivu

Negativnosti vodika

  • trenutno se vodik dobiva iz prirodnog plina, elektrolizom što nije najpogodnije i najjeftinije rješenje
  • lošija energetska bilanca (gubici kod proizvodnje vodika uz pomoć struje i ponovno natrag pretvaranje u struju, kompresija vodika, transport)
  • viša cijena punjenja spremnika goriva (10 eura za 100km, cijena struje je upola manja)
  • mali broj pumpi za vodik za automobile (u Njemačkoj ih ima samo 70)
  • mali izbor raspoloživih modela automobila koji se prodaju (u Njemačkoj 3 modela)
  • znatno manja korisna nosivost automobila pogonjenog vodikom