MERCEDES NA VRHU

Amerikanci napravili popis najpouzdanijih dizelskih motora

Dizelski motori nisu popularni u Americi kao u Evropi. Osim u terencima i kamionima, ondje ih koriste uglavnom za teške poslove i u komercijalne svrhe.

No to nije spriječilo Amerikance da naprave popis najpouzdanijih dizelskih motora ikada. Na ovom popisu tako su se našli oni koji bi trebali dugo trajati uz odgovarajuću njegu, piše CarBuzz.

BMW M57 3.0 l I6 (1998. - 2013.)

BMW-ov M57 motor potvrdio je BMW-ov sportski imidž i pružio odlične performanse i izvrsnu pouzdanost. Ovi motori mogu pouzdano raditi stotinama hiljada kilometara uz pravilnu njegu, ali sustav za emisiju ispušnih plinova najčešće je ono što se pokvari, kao što je slučaj s većinom modernih dizelaša. Ovi dijelovi trebaju povremenu zamjenu, a problemi se mogu odgoditi čestim vožnjama autocestom. Ali ako se pravilno održavaju, trajat će dugo.

Volvo D5 2.4 l I5 (2001. - 2010.)

Kada je Volvo dizajnirao svoj redni petcilindrični benzinski motor, dao mu je robustan aluminijski blok sa željeznim oblogama cilindra sposobnim izdržati pritiske izgaranja. Dizelska verzija je uslijedila kasnije. Od njih treba očekivati ​​najmanje 200.000 do 250.000 prijeđenih kilometara, a uz pedantno održavanje i više. Kao i obično, na kraju su uglavnom na udaru dijelovi za pričvršćivanje, a ne motor, iako bi neki od ovih problema mogli dovesti do kvara motora. Zupčasti remen je dobrog dizajna, ali ga mijenjajte u zadanim intervalima jer, kada pukne, može uništiti motor.

VW Grupa EA827 1.9/2.0 TDI (1989. - 2009. (1.9 l); 2003. - danas (2.0 l))

Popularni 1.9-litreni TDI od željeznog bloka imao je dva ventila po cilindru i bio je bučan i nerafiniran, ali je bio čvrst. Moguće su velike kilometraže uz redovito održavanje, a potrošnja goriva je izvrsna.

Kasniji 2.0-litreni motor koristio je dizajn 1.9 kao bazu (oba su dio VW-ove ekspanzivne obitelji motora EA827), ali s većim kapacitetom i 16 ventila, a korišten je u automobilima kao što je Audi A3. Osnovni dizajn je izuzetno izdržljiv, ali oprema za emisije može zakazati. Ovi motori koriste zupčasti remen, koji se mora mijenjati u propisanim intervalima.

Ram HD 5.9/6.7 l Cummins ISB I6 (1998. - 2006 (5.9 l); 2007. - danas (6.7 l))

Naravno, na popisu se morao naći i poneki Amerikanac. Cumminsov redni šestocilindrični motor u Ram HD kamionetima imaju visok okretni moment i izdržljivi su. Svoje korijene vuče do 1984. godine, kada je prva Cummins B serija lansirana i koristila cilindre strojno izrađene u bloku. ISB se koristio od kraja 1998., naslijedio je 6BT i neobičnog je dizajna s 24 ventila.

Oba 5.9 l vozila su do 2006., a 6.7 l je od tada preuzeo primat. Iznimno su robusni i pouzdani, sposobni lako prijeći do 450.000 kilometara ili više uz pravilnu njegu. Problemi su uglavnom povezani s opremom za emisije.

Ford Super Duty 6.7 l Power Stroke V8 (2011. - danas)

Od 2011. Ford je uveo vlastiti 6.7 l turbo-dizel V8 za kamionete kao što je Ford F-250 Super Duty. Raniji turbo motori s keramičkim kugličnim ležajevima nisu uspjeli, ali su ubrzo nadograđeni s uzorkom sa šest vijaka po cilindru, što je smanjilo vjerojatnost kvara brtvila.

Bosch pumpa za ubrizgavanje goriva na ranim modelima također je bila nepouzdana. Ovi su problemi riješeni do 2015. Ovaj robusni motor i danas se koristi s čak 500 KS te je izdržljiv i snažan, sposoban prevaliti stotine hiljada kilometara ako se pravilno održava.

Toyota 1HD-FTE 4.2 l I6 (1998. - 2007.)

Možda je imao samo 164 KS pri lansiranju, ali 1HD je motor "otporan na metke" koji može prijeći ogromne kilometraže. Dostupan u drugim dijelovima svijeta bez turbopunjača i oko 130 KS, ovaj svestrani motor ne može se ugasiti sve dok se držite redovitog održavanja.

Samo ne zaboravite zamijeniti zupčasti remen na vrijeme. Većina problema opet ima veze sa sustavima emisija, a ne samim motorom.

Chevrolet HD 6.6 l Duramax LB7/LBZ V8 (2001. - 2004. (LB7); 2006. - 2007. (LBZ))

GM je razvio LB7 6.6 l Duramax u suradnji s Isuzuom - moderan V8 motor s turbopunjačem i međuhlađenjem s četiri ventila po cilindru, Bosch common-rail dizelskim ubrizgavanjem i aluminijskim glavama cilindra za upotrebu u kamionima Chevrolet Silverado i GMC Sierra.

Sustav ubrizgavanja izazvao je nekoliko početnih glavobolja ali je ubrzo popravljen. Unutarnji dijelovi od kovanog čelika (pole ručice i poklopca) i jednostavne željezne obloge cilindra poboljšavaju izdržljivost. Ovaj izdržljivi motor obično se viđa kako prelazi 800.000 kilometara. Naknadna verzija LBZ-a dobila je jači blok, provrte s većom dubinom i jače šipke i kapice glavnih ležajeva. Nevezan za skupu opremu za emisije, bio je iznimno pouzdan.

International Navistar T444E 7.3 l Ford Power Stroke V8 (1994. - 2004.)

Isporučio International Navistar, prvi Power Stroke V8 nije bio Fordov dizajn, nego T444E V8 iz International Navistara. Nove značajke uključivale su hidraulički pokretanu i elektronički kontroliranu tehnologiju HEUI injektora, koju je dizajnirao Caterpillar. Kovani unutarnji dijelovi stigli su 2000. godine, a potpuno željezna potisna poluga V8 bila je praktički neprobojna, dok su hidraulični podizači smanjili održavanje.

Prijeći će 800.000 kilometara ili više, a čak ni te zgodne mlaznice ne zahtijevaju pozornost prije 300.000 kilometara. Najpouzdaniji su izgrađeni nakon 1997. godine.

Mercedes-Benz OM601 I4 / OM602 I5 / OM603 I6 (1983. - 2000.)

Postoje i dizel motori koji mogu preći i preko milijun kilometara, a djelo su Mercedes-Benza. Ovaj napredniji motor naslijedio je izvanredno pouzdani OM616/OM617. Bio je to modularni motor, s četiri (OM601), pet (OM602) ili šest (OM603) cilindara u nizu, nastavljajući reputaciju pouzdanosti koju je iskovao OM617, a mnogi od njih su prešli milione kilometara. Toliko je izdržljiva ova obitelj motora da se mnogim stručnjacima čini jedinim koji se približava poznatom OM616/OM617 po čistoj izdržljivosti.

Mercedes-Benz OM616 I4 / OM617 I5 (1974. - 1991.)

I prvo mjesto zauzima Mercedes. Često hvaljen kao najpouzdaniji motor ikada napravljen, dr. Ferdinand Piëch, čovjek koji stoji iza Audijevog petcilindričnog motora i quattro pogona, dizajnirao je modularne motore OM616/617 dok je radio u Mercedes-Benzu. Čini se da ovi motori mogu prijeći preko milion kilometara uz redovno održavanje, pod normalno, a postoje primjeri koji su skupili i nekoliko miliona.

Motor 3.0L je kasnije opremljen turbopunjačem i postao je prvi turbo-dizelski motor ikada prodan u SAD-u, u W116 generaciji Mercedesa 300SD iz 1978. godine. Imao je samo 115 KS, ali je zadržao reputaciju pouzdanosti. Najveća kilometraža ikad zabilježena na jednom od ovih motora je 2.4-litreni četverocilindrični W123 taksi u Španiji, koji je prešao više od 6.9 miliona kilometara.