Američko Ministarstvo trgovine danas će predložiti zabranu kineskog softvera i hardvera u povezanim i autonomnim vozilima na američkim cestama zbog zabrinutosti za nacionalnu sigurnost, doznaje Reuters.
Bidenova administracija izrazila je ozbiljnu zabrinutost zbog prikupljanja podataka od strane kineskih kompanija o američkim vozačima i nacionalnoj cestovnoj infrastrukturi, kao i zbog mogućnosti manipulacije vozilima koja su povezana s internetom i navigacijskim sistemima.
Predložena regulativa zabranila bi uvoz i prodaju vozila iz Kine koja sadrže ključni komunikacijski softver ili hardver za autonomni sistem vožnje.
Ovaj potez predstavlja značajnu eskalaciju u američkim ograničenjima na kineska vozila, softver i komponente. Prošle sedmice Bidenova administracija uvela je velike carinske stope na kineski uvoz, uključujući 100% carinu na električna vozila, kao i na baterije za električna vozila i ključne minerale.
Američka ministrica trgovine Gina Raimondo izjavila je još u maju kako su rizici od kineskog softvera ili hardvera u američkim vozilima značajni.
"Možete zamisliti koji bi ishod bio ako bi par miliona automobila na našim cestama bilo zaustavljeno zbog softvera", rekla je Raimondo.
Ova odluka američke administracije ne iznenađuje s obzirom da je predsjednik Joe Biden u februaru naredio istragu o tome predstavljaju li kineski uvozi vozila rizike za američku nacionalnu sigurnost zbog tehnologije povezane s automobilima.
"Kinezi bi mogli preplaviti naše tržište svojim automobilima, što bi predstavljalo rizik za našu nacionalnu sigurnost," rekao je Biden. "Neću dopustiti da se to dogodi dok sam ja na funkciji."
Gotovo sva novija vozila na američkim cestama smatraju se "povezanima". Takva vozila imaju ugrađeni mrežni hardver koji omogućuje pristup internetu, što im omogućuje dijeljenje podataka s uređajima unutar i izvan vozila.
Ministarstvo također planira predložiti da zabrana softvera postane učinkovita s modelima iz 2027. godine, dok bi zabrana hardvera stupila na snagu u januaru 2029. ili s modelima iz 2030. godine. Zabrane bi uključivale vozila s određenim bluetooth, satelitskim i bežičnim funkcijama, kao i visoko autonomna vozila koja bi mogla funkcionirati bez vozača za upravljačem, navodi Reuters i dodaje kako bi se zabrana mogla proširiti i na nake druge zemlje, poput Rusije.