upitan kvalitet

App Store je preplavljen AI aplikacijama za kreativnost, većina ih ne opravdava očekivanja

Prema istraživanju The Vergea, AI-pokretane kreativne aplikacije preuzimaju vodstvo na App Store listama, od edukativnih alata do aplikacija za obradu fotografija. No, iza (zlo)upotrebe naziva umjetne inteligencije krije se priča o kvaliteti i komercijalnoj eksploataciji.

Današnji App Store jasno pokazuje da je AI revoluciju u punom zamahu: čak četiri od deset najpopularnijih iOS aplikacija za grafički dizajn u SAD u svojem nazivu nose oznaku "AI". O neprestanoj popularnosti AI tehnologija, govori uspjeh aplikacija poput Photorooma, koji bilježi rast preuzimanja od 160% u odnosu na prošlu godinu.

Kvantitet ne garantuje kvalitet

Međutim, kako The Verge upozorava, kvantitet ne garantuje kvalitet. "Za svaki ozbiljni pokušaj korisne primjene AI-ja, čini se da postoji nekoliko aplikacija dizajniranih samo da iskoriste trenutnu pomamu," navodi se u njihovom izvještaju. Ovo je posebno vidljivo na primjeru HUBX-a, turskog developera osnovanog 2022. godine, čije tri aplikacije trenutačno zauzimaju mjesto među deset najpopularnijih u kategoriji grafičkog dizajna.

Primjer nekvalitetnih aplikacija

Detaljno su analizirali HUBX-ove aplikacije i otkrili nedostatke. DaVinci AI, predstavljen kao generator AI slika, većinu svojih alata zaključava iza godišnje pretplate od 30 dolara, dok besplatna verzija nudi tek ograničene funkcije s nezadovoljavajućim rezultatima. Home AI, njihova aplikacija za uređenje interijera, stvara jedva upotrebljive koncepte prostora, dok Tattoo AI, prema izvještaju The Vergea, tokom testiranja uopće nije radio.

Primjer aplikacija za pohvalu

No, nisu sve AI aplikacije loše. Ima nekoliko pozitivnih primjera, poput Googleovog Magic Editora i Adobe Photoshopa, koji nude precizne alate za manipulaciju fotografijama. Također, aplikacije poput Photorooma i Picsart AI-ja uspješno kombiniraju različite funkcije za brzo stvaranje sadržaja.

Zanimljivo je da se primjećuje jasna razlika između iPhone i iPad tržišta. Na iPadu, među 100 najpopularnijih besplatnih ili plaćenih aplikacija, gotovo da i nema AI aplikacija. Umjesto njih dominiraju tradicionalne aplikacije za grafički dizajn poput Adobe Fresca, Clip Studio Painta i Canve.