Atlantic Grupa je u prvom tromjesečju 2020. ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 170,8 miliona eura, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine, izuzme li se uticaj dezinvesticija*, predstavlja rast od 12,2%. Dobit iz poslovanja (EBIT) u ovom razdoblju iznosi 16,2 miliona eura i veća je za 15,4%, dok je neto dobit u odnosu na prvi kvartal lani narasla 10,6% na 11,9 miliona eura.
“Tromjesečje je na svakom planu obilježila prije svega pandemija COVID 19, s kojom se svijet još nije izborio, a s novim korona virusom i njegovim posljedicama tek učimo da živimo i poslujemo. Neupitno je da ovo ima značajan uticaj i na nas, međutim do sada, osim prestanka prodaje u HoReCa kanalu i pada potrošnje u on-the-go i impulsnom segmentu, nismo imali drugog značajno negativnog uticaja na naše poslovanje. Štaviše, u prvom kvartalu ostvarili smo značajan organski rast, koji je najvećim dijelom posljedica odličnih rezultata strateškog poslovnog područja (SPP) Delikatesni namazi, apotekarskog lanca Farmacia, poslovnog područja Donat Mg i SPP Kafa. Vjerujemo da će nam stabilna finansijska pozicija, istorijski najviši rezultati u 2019. godini, neupitna predanost Atlanticovih zaposlenih, koja je u ovoj situaciji posebno došla do izražaja, kao i snaga naših brendova, pomoći da prebrodimo ovu krizu s minimalnim negativnim posljedicama", komentarisao je predsjednik Uprave Emil Tedeschi.
Najviše rasli Argeta, Farmacia i Donat Mg
Na ukupan rast prihoda od prodaje najviše su uticali Delikatesni namazi sa rastom od 38,9% i Donat Mg sa rastom od 12,5%. Kafa se sa 33,6 miliona eura prihoda od prodaje koji čine 19,7% učešća u ukupnim prihodima ističe kao najveća pojedinačna kategorija. U prvom kvartalu je Kafa ostvarila rast od 5,4%, najviše u svježe mljevenoj i instant kategoriji. Među pojedinačnim tržištima najznačajniji je rast od 13,2% ostvarilo tržište Slovenije, a slijede BiH s 12,7% i Hrvatska sa 6,9% rasta. U ukupnoj prodaji sopstveni brendovi čine 62,8%, a brendovi principala u distribuciji 27,3%. Apotekarski lanac Farmacia koji u prva tri mjeseca bilježi rast od 18,9% čini 9,9% ukupnog prihoda.
Donat Mg je početkom godine, s obzirom na specifičnu funkcionalnost i međunarodnu perspektivu, izdvojen kao zasebno poslovno područje iz SPP Pića, čiji je dio bio ranije.
Zaštita zdravlja zaposlenih, partnera i sugrađana
Iako se poslovanje Atlantic Grupe tokom većeg dijela prvog tromjesečja odvijalo uobičajeno, proglašenje globalne pandemije COVID 19 i uvođenje restriktivnih mjera na svim ključnim tržištima sa ciljem prevencije širenja bolesti, počeli su da utiču na poslovanje kompanije u drugoj polovini marta mjeseca. Negativni uticaj osjetio se primarno kroz nemogućnost prodaje u HoReCa kanalu zbog zatvaranja hotela, restorana i kafića i u određenoj mjeri i na prodaju proizvoda namijenjenih za konzumaciju izvan kuće i tzv. impulsnih proizvoda. Ti negativni uticaji su istovremeno anulirani povećanom potražnjom i stvaranjem zaliha u domaćinstvima, prvenstveno Argete, Bakine tajne, ali i Barcaffea i Grand kafe, Donata Mg, dijela slanog i slatkog Štark programa, Cedevite za konzumaciju kod kuće, proizvoda namijenjenih održavanju lične higijene i čistoće te proizvoda koji se prodaju kroz Farmaciju.
Atlantic Grupa je među prvim kompanijama uvela mjere zaštite zaposlenih i partnera, koje su se sastojale od preventivnog rada od kuće, gdje je to moguće, preko strožijih sigurnosnih procedura u proizvodnji i distribuciji do pravovremeno osiguranih zaštitnih sredstava i opreme, i ne samo u svom sistemu. Kao društveno odgovorna kompanija, Atlantic se uključio u zajedničku borbu protiv novog koronavirusa na svim regionalnim tržištima na kojima posluje, i donirano je 3,7 milliona eura za ukupnu pomoć zdravstvenim ustanovama, kao i lokalnim kriznim štabovima i institucijama koje koordiniraju aktivnosti suzbijanja zaraze i zaštite stanovništva.