Uprkos uloženim milijardama, interes za električnim vozilima nije ispunio očekivanja. Brojni proizvođači su stoga podigli kočnicu i usporili s ulaganjima. Iako prodaja baterijskih električnih vozila stalno raste, milijarde dolara koje su uložili gotovo svi veliki proizvođači možda neće donijeti očekivani povrat.
Globalni problem
Pojedini stručnjaci se brinu da potražnja za električnim vozilima nije usklađena s količinom ulaganja proizvođača automobila, ističe Carscoops. U Americi visoke kamatne stope zabrinjavaju sve, industrijske analitičare, ali i izvršnog direktora Tesle Elona Muska.
"Zabrinut sam zbog okruženja visokih kamatnih stopa u kojem se nalazimo", rekao je Musk. “Ako kamatne stope ostanu visoke ili ako porastu još više, ljudima će biti puno teže kupiti automobil.”
Tesla je stoga objavio kako usporava planove glede meksičke tvornice. Honda i General Motors odustali su od zajedničkog razvoja vrijednog 5 milijardi dolara koji je bio usmjeren na stvaranje pristupačnih električnih SUV vozila, a koji je najavila Honda Prologue.
Slično je reagirao i Ford koji je smanjio ritam proizvodnje modela F-150 Lightning s tri na dvije smjene. S druge strane 'bare' u Evropi Volkswagen je već obustavljao proizvodnju, a na led je stavio i odluku o novoj gigatvornici.
Japanski proizvođač motora NIDEC sada očekuje 15 milijardi jena (100 miliona dolara) cjelogodišnjeg gubitka u svom ključnom poslu s e-osovinama, umjesto dobiti koju je prije ostvario. Proizvodnja e-osovina kombinira motore, zupčanike i elektroniku za kontrolu snage.
Manji interes i jeftinije sirovine
Kina, koja je doživjela ogromnu potražnju iz Evrope za svojim jeftinim električnim vozilima, ne prolazi isto kod kuće. Kineski proizvođač baterija CATL objavio je da je njegovo treće tromjesečje bilo najslabije u godini, navodeći pad potražnje i povećanu konkurenciju.
Prema izvještaju Reutersa, cijene litija pale su za 67 posto, dok su cijene kobalta pale za 20 posto u 2023., a prepolovile su se od maja 2022.
Konkretni podaci kažu da je u trećem tromjesečju 2023. isporuka električnih vozila u SAD premašila 300.000 prvi put u historiji. Prodaja električnih vozila porasla je i u EU za 14,3 posto te 22 posto u Kini. Sve to očito nije dovoljno da bi se opravdala ogromna ulaganja i ispunila očekivanja.