Pandemija koronavirusa utjecala je na naše živote na brojne načine, a zbog strogih mjera i karantina, tj. "lockdowna" mnogima su automobili dugo vrijeme na istom mjestu. Pritom se mogu javiti različiti problemi koji mogu zadavati glavobolje vlasnicima.
Krenimo od guma - kada automobil dugo stoji na mjestu one se mogu blago deformirati. Stoga je korisno povremeno mijenjati položaj automobil. Sve detalje pogledajte u ovom videu:
Pritom se preporučuje rukama gurati automobil, a ne paliti na kratko budući da ćete tako naići na sljedeći problem koji se javlja za vrijeme karantina - a to je prazan akumulator, piše Jutarnji list.
Svima je jasno da će kod dugog stajanja doći do problema s paljenjem zbog praznog akumulatora, a postoji nekoliko rješenja. Jedno je da stvari koje su dozvoljene i potrebne obavljate automobilom i tako napunite akumulator.
Ako automobil uopće ne vozite, dobro bi bilo jednom sedmično upaliti ga i držati upaljenim 15 minuta. Treća opcija vrijedi ako imate vlastitu garažu - tada možete automobil staviti na punjač (tzv. trickle charger) pa nećete imati nikakvih problema...
Još jedna stvar na koju treba obratiti pažnju su kočnice - ako parkirate automobil na ravnoj površini i ne planirate ga voziti duže vrijeme, ne preporučuje se korištenje ručne kočnice kako se ne bi "zapekla".
Ako ipak trebate koristiti ručnu, mijenjajte položaj automobila svakih sedam dana kako ne bi došlo navedenih posljedica.
Ljubitelji detailinga i pranja automobila znaju koliko problema može uzrokovati izmet ptice na automobilu, posebno ako je dugo na laku, i ako pritom još danima "prži" sunce.
Kako bi se to izbjeglo, poželjno je povremeno oprati automobil, a ako ga perete u svom dvorištu budite posebno oprezni i koristite provjerena sredstva kako ne bi ostavili tragove na karoseriji...
I za kraj možda i najveći problem, a to je začepljenje DPF filtera.
Ako vozači koriste svoje dizelske automobile samo na kraćim relacijama dok traju mjere zbog korona virusa (dakle kraće vožnje do mjesta za rekreaciju ili posjet trgovini namirnicama), DPF filtri neće moći izvesti regeneraciju. Zato se vlasnicima modernih dizelaša savjetuje da vožnja ipak bude duža i da svoje modele redovito "propušu" na otvorenoj cesti, ako je to naravno moguće, kako bi se izbjeglo začepljenje DPF filtra.