Sa svakim okretajem, automobilska guma vašeg vozila je izložena riziku da ju probuši strani predmet koji leži na cesti.
Prosječna guma će doživjeti milione okretaja tokom svog životnog vijeka. Stoga je pitanje kada će se probušiti, a ne hoće li.
Problem probušene gume šiljatim predmetom
Mnogi vozači su se susreli s problemom probušene gume nekim šiljatim predmetom. Obično je riječ o vijku, ekseru ili komadu metala.
Ako ste se pitali kako i kada se to moglo dogoditi, odgovor je jednostavan.
Ne brinite, u velikoj većini slučajeva ovo je problem koji se vrlo lako može otkloniti. Poznavanje razlike između pravilnog popravka gume i nestručnog popravka gume moglo bi biti ključno za vašu sigurnost.
Kada predmet kao što je ekser probije unutarnju oblogu gume, problem je gubitak tlaka zraka u gumi. Ali dugoročni rizik je da nestabilnost oko predmeta koji prodire može dovesti do odvajanja gaznoga sloja. Popravak gume trebao bi izvesti vulkanizer koji je obučen za potpuni, pravilan popravak.
Opisat ćemo vam slučaj koji se dogodio, piše Tportal. On i nije tako neuobičajen ali niti toliko tragičan.
Guma je izgledala spljošteno
Primjetili smo da stražnja desna guma ne izgleda dobro. Guma je izgledala spljošteno i bilo je jasno da je zrak iz nje iscurio. Naravno, vožnja s ovakvom gumom nije bila moguća.
Iako, postoje i run flat gume koje u svojoj unutarnjoj strukturi imaju gumeni prsten koji sprečava da guma potpuno legne na podlogu ceste. No, u našem slučaju nismo imali takvu gumu.
Da jesmo, mogli bismo se laganom vožnjom dovesti do najbliže vulkanizerske radionice i riješiti nastali problem.
Ne zaboravite, osim u ekstremnim slučajevima, današnje moderne gume su tireless ili bez zračnica. Unutarnji sloj ili butil je zamjena za zračnicu i ne dopušta prolazak zraka van gume kroz konstrukcijske slojeve.
Šta učiniti? Dakle, prvo što trebate učiniti jest da nipošto ne vadite oštri premet koji je probio vašu gumu. Razlog tome je što i takav predmet djeluje kao svojevrsni čep i djelomično sprečava puštanje zraka iz gume.
Ovisi o konstrukciji i tipu gume
Naravno, pitat ćete se "pa šta, zrak je već ionako iscurio…". No, odgovor je složeniji: sa stranim predmetom u vašoj gumi bolje je otići do vulkanizera.
Naime, neki dijelovi gume vašeg vozila ne mogu se popravljati. To ovisi o konstrukciji i tipu vaše gume. Ukoliko je probijanje gume nastalo na većem, središnjem dijelu gazne površine, onda stvari i ne izgledaju toliko dramatično da biste morali kupovati novu gumu.
Isto tako, nije svejedno pod kojim je uglom strani predmet probio vašu gumu. Ako je to pod uglom od više od 45 °, onda su možda stradali unutarnji slojevi konstrukcije gume. Oni bi mogli predstavljati opasnost zbog naknadnog pucanja gume u vožnji.
Isto tako, mnogi stručnjaci smatraju kako ne treba popravljati gume osobnih automobila s probušenim gaznim slojem većeg promjera od 6 milimetara.
Neki modeli imaju u opremi kompresor
Gume koje su istrošene do indikatora istrošenosti gaznog sloja gume ili do 1,6 mm preostale dubine gaznog sloja u bilo kojem dijelu ne smiju se popravljati. Nadalje, popravak ramena ili bočne stijenke gume nije moguće izvesti. U tom slučaju ćete morati kupiti novu gumu.
Dakle, morate dizalicom dignuti svoj automobil i skinuti točak, zamjenjujući ga rezervnim točkom ukoliko ga vaše vozilo posjeduje.
Danas mnoga vozila niti nemaju čak ni rezervnu gumu smanjenih dimenzija. Neki modeli imaju u opremi kompresor i sredstvo za punjenje gume. To može zabrtviti nastalu rupu.
No to nije trajno rješenje i svakako ćete morati potražiti pomoć vulkanizera.
Važno je da vulkanizer skine gumu s naplatka kako bi ju mogao pregledati iznutra. Potom će ukloniti oštećeni materijal posebnim svrdlom, ispuniti prazninu gumom i zabrtviti unutarnju oblogu setom za popravak.
Čep ili zakrpa nije prihvatljiv popravak
Jednostavan predmet kao što je ekser u gaznoj površini može rezultirati ozbiljnim oštećenjem bočne stijenke koja se ne vidi na vanjskoj strani gume. Stoga se popravci gume na točku, posebnim čepovima, ne preporučuju i moraju se smatrati privremenim.
Čep sam po sebi ili zakrpa sama po sebi nije prihvatljiv popravak. Čep ne brtvi trajno unutarnju oblogu. Zakrpa ne ispunjava prazninu koju je ostavio predmet koji ju je probio. To omogućava da voda uđe u konstrukciju gume i započne koroziju čeličnih pojaseva.
Generalno, ukoliko postupite na opisani način, vaša guma će i dalje biti vrlo sigurna za vožnju.
No, vodite računa da je periodičnno ipak vizualno pregledate. Ukoliko primjetite da vam pritisak zraka opada ili da popravljeno oštećenje pokazuje znakove daljnjeg propadanja fizičkog izgleda gume, svakako je zamijenite.
Ako ste se pitali koliko stoji popravak probijene gume na ovaj način, odgovor je - samo tridesetak maraka!