traže spas

Avadi Engines kombinira dva motora s unutarnjim sagorijevanjem

Dok se cijeli svijet oslanja na elektrifikaciju, američka tvrtka Avadi Engines kombinacijom klipnog i rotacijskog motora želi spasiti motor s unutarnjim sagorijevanjem.

Novi četverotaktni motor od 250 cc s jednim cilindrom i 16 KS (12 kW) snage - ova bi se vijest prosječnom ljubitelju automobila trebala činiti jednako fascinantnom kao vreća riže u Kini.

No, ako tome pridodate dvije klipnjače i nedostatak usisnih i ispušnih ventila, svakako ga vrijedi pogledati pomnije. Kako je ovo moguće? S MA-250, mala kovačnica Avadi Engines iz Washingtona kombinira principe prevladavajućeg klipnog motora s klipnim pokretom i egzotičnog rotacijskog klipnog ili Wankelovog motora, koji se može naći, primjerice, kao produživač dometa u Mazdi MX-30 R -EV .

Kako bismo ispričali ovu priču, naš urednički tim odabrao je vanjski sadržaj s YouTubea i dodao ga u članak u ovom trenutku. Prije nego što prikažemo ovaj sadržaj, potreban nam je vaš pristanak. Svoju privolu možete opozvati u bilo kojem trenutku, primjerice putem upravitelja za zaštitu podataka. Zakonitost obrade koja se provodi do daljnjeg opoziva ostaje nepromijenjena.

Klip benzinskog motora kreće se gore-dolje kao i obično, ali se istovremeno okreće oko vlastite ose zajedno s cilindrom. Na klip su pričvršćene dvije klipnjače koje su postavljene na komponentu nalik radilici s pomakom osovinice radilice od 180 stepeni. Svaka klipnjača rotira zasebnu osovinu i konusni zupčanik preko ove osovine. Dok kretanje klipa izazvano paljenjem pokreće konusne zupčanike preko klipnjača, oni se pokreću na fiksnom prstenastom zupčaniku i tako osiguravaju rotaciju sistema. Ta se rotacija prenosi direktno i frekvencijom klipa i cilindra na pogonsko vratilo.

Avadi MA-250 zapravo nudi neke prednosti u uporedbi s klipnim motorom: učinkovitost je navodno 42 posto zbog manjeg trenja klipa u cilindru, što je znatno više nego kod klipnih benzinskih motora i otprilike usporedivo s dizelskim motorom. Princip također značajno smanjuje broj pokretnih dijelova; Avadi govori o oko 50 posto.

Glavni razlog za to je eliminacija složenog niza ventila, koji je zamijenjen perforiranim diskom koji se okreće zajedno s cilindrom i oslobađa ulaz ili izlaz u pravom trenutku. U skladu s tim, ne samo da su trošenje i održavanje manji problem, već je sa 10,7 kg motor također vrlo lagan. Princip bi također trebao skupljati bodove kada je riječ o glatkom radu. Sve to ima potencijal u smislu učinkovitosti.

Zanimljive su karakteristike prvog modela koji pri gotovo identičnom broju okretaja postiže maksimalnu snagu od 16 KS (12 kW, 3700 o/min) i najveći okretni moment od 40 Nm (3500 o/min).
U ovom obliku, motor naravno ne dolazi u obzir za korištenje visokih performansi - tako da ostaje za vidjeti hoće li Avadi uspjeti pratiti MA-250 s većim, snažnijim i možda višecilindričnim varijantama. Osim proizvodnje električne energije i hlađenja, proizvođač kao potencijalna područja primjene navodi i konstrukciju vozila na dva i četiri točka.