Fisker je nekoliko mjeseci bio na rubu kolapsa, a sada se dogodilo ono neizbježno. Jučer navečer po američkom vremenu proizvođač električnih vozila podnio je zahtjev za "zaštitu od stečaja" nakon što je ostao bez novca. Kompanija tvrdi da ima imovinu u vrijednosti od 500 do 1 milijarde dolara, ali i obveze od 100 do 500 miliona dolara.
Prema sudskom podnesku u Delawareu, gdje je Fisker Inc. podnio zahtjev za stečaj, kompanija procjenjuje da ima između 200 i 999 vjerovnika. Iz Fiskera su u izjavi objavili:
"Kao i druge kompanije u industriji električnih vozila, suočili smo se s raznim tržišnim i makroekonomskim preprekama koje su utjecale na našu sposobnost učinkovitog poslovanja. Nakon procjene svih opcija za naše poslovanje, odlučili smo da ćemo nastaviti s prodajom naše imovine koja je najodrživiji put naprijed za kompaniju."
Bankrot je već mjesecima "visio u zraku". Krajem februara Fisker je upozorio da bi mogao ostati bez novca u sljedećih 12 mjeseci, ali to se dogodilo u samo četiri. Isporučio je samo 4929 vozila u 2023. uprkos tome što je potrošio 904,9 miliona dolara na operativne i investicijske aktivnosti. Proizvodnja električnog SUV-a Ocean prekinuta je u tvornici Magna Steyr u Austriji sredinom marta ove godine. Bila je to ujedno i jedina tvornica u kojoj se proizvodio Ocean.
Kasnije u maju, izvršni direktor Magne International Swamy Kotagiri i glavni finansijski direktor Magne Pat McCann predvidjeli su da se proizvodnja neće nastaviti. Zbog toga je Magna Steyr ukinula 500 radnih mjesta.
Fisker je ranije ove godine spustio osnovnu cijenu Oceana s 38.999 dolara na 24.999 dolara u očajničkom pokušaju da pronađe kupce za neprodane automobile, dok su skuplje izvedbe pojeftinile za gotovo 50 posto. No ni to nije potaklo prodaju SUV-a koji je na vrlo lošem glasu zbog kvalitete.
Uprkos velikim problemima, neke su kompanije navodno i bile zainteresirane za partnerstvo s Fiskerom. Business Insider citirao je glavnog izvršnog direktora Henrika Fiskera koji je tokom općeg sastanka krajem aprila rekao da su četiri proizvođača automobila zainteresirana za kupovinu firme. Prije toga se šuškalo da je i Nissan u pregovorima s Fiskerom, no dogovor je propao.
Ovo nije prvi put da kompanija koju je osnovao Henrik Fisker propada. Fisker Automotive, ranija kompanija koja je proizvodila plug-in hibridni sportski model Karma, podnijela je zahtjev za bankrot u novembru 2013. Taj je automobil još uvijek prisutan na tržištu i prodaje ga druga kompanija, Karma Automotive, u vlasništvu kineskog dobavljača autodijelova Wanxiang Group. Potonji je kupio imovinu Fisker Automotivea za 149,2 miliona dolara na stečajnoj aukciji prije otprilike 10 godina.