NOVA TEHNOLOGIJA

Barkod odlazi u historiju. Evo šta to znači za potrošače

Barkod

Širom svijeta svakodnevno se skenira oko 10 milijardi barkodova, tehnologije koja je uvedena prije 50 godina, no to bi uskoro moglo postati prošlost. Naime, do 2027. planira se uvođenje nove generacije barkoda – kombinacije već dobro poznatog QR koda koji u sebi sadrži “skriveni barkod”, a koji će istovremeno moći pratiti količine određenog proizvoda kao i pružiti više detalja o sastavu i podrijetlu tog proizvoda.

“Jedno očitavanje, beskonačno mogućnosti”, objasnio je to Renaud de Barbaut, glavni direktor firme GS1 koja razvija i održava globalne standarde za poslovnu komunikaciju u intervjuu za Euronews. Neke od najvećih svjetskih firmi prihvatile su ovu novu formu barkoda, poput Lidla, L’Oreala, PepsiCo i Nestléa. Zanimljivo, ali prva firma koja je već uvela ove QR kodove je granap s delikatesama u Brazilu, a imat ih u tri poslovnice.

“U dva mjeseca te uz pomoć GS1 uspjeli su implementirati tu tehnologiju koja im je omogućila bolje upravljanje inventurom i smanjenje otpada za čak 50 posto”, objasnio je Barbaut. Naime, firme će moći online ažurirati sve informacije koje će se mijenjati te više neće biti potrebe za novim printanjem pakiranja proizvoda. Jedna firma u Južnoj Koreji tako je, primjerice, u potpunosti eliminirala plastične naljepnice tako što je QR kod postavila na čep boce.

“Vjerujemo da će potrošači uz više informacija moći donositi pametnije odluke, a to će utjecati na proizvode koji će postati održiviji”, objasnio je Renaud, dodajući kako je ista tehnologija korištena za zdravstvenu industriju gdje je implementirana tzv. GS1 data matrica. ”Imamo 70 zemalja u svijetu koje imaju propise koji zahtijevaju korištenje GS1 podatkovne matrice za identifikaciju farmaceutskih proizvoda ili medicinskih uređaja. Ne samo da štedite novac boljim logističkim procesima u bolnici, već možete poboljšati i sigurnost pacijenta jer tačno znate koji lijek je dan kojem pacijentu”.