Evropska unija će sljedeće godine pooštriti zahtjeve za emisiju štetnih gasova za automobile.
Očekuje se da će novi modeli električnih automobila biti ponuđeni po nižim cijenama, dok će biti manje isplativo kupovati benzinske i dizel automobile, odnosno njihova cena bi mogla da poraste.
Proizvođačima automobila koji ne ispune ciljeve smanjene emisije (cijela flota prodatih vozila proizvođača automobila mora u prosjeku imati emisiju 95 g/km CO2 ili manje), prijete kazne koje se mjere milijardama eura.
Think tank ICCT (Međunarodni savjet za čist transport) objavio je izvještaj o tome šta je pred velikim proizvođačima automobila.
ICCT izvještaj bazira na situaciji u 2023. i onome što se mora postići u 2025. godini.
Najgore stoje Ford i Volkswagen, navodi se u izvještaju. Ova dva proizvođača moraju da smanje svoje emisije za oko 21 posto.
Izvještaj također pokazuje da neki drugi proizvođači automobila, kao što su Hyundai, Mercedes, Renault i Toyota, također imaju mnogo posla.
Volvo, s druge strane, ima najbolje izglede jer ima najniže prosječne emisije među tradicionalnim proizvođačima automobila i stoga će ispuniti uvjete.
Prema proračunima ICCT-a, proizvođači treba da povećaju svoj udio električnih automobila u prosjeku za 12 posto, sa udjela od 16 procenata u 2023. na oko 28 posto u 2025.
Procjena je zasnovana na povećanju do kojeg mora doći ako ne dođe do daljeg smanjenja emisije CO2 iz vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem.