Projekt koji je za Hrvatsku po strateškoj važnosti odmah iza Pelješkog mosta te jedan od tehnički najizazovnijih građevinskih poduhvata danas je okončan. Ono što je posebno interesantno jeste da je glavni izvođač bila kompanija iz BiH - Euroasfalt.
Naime, radi se o projektu izgradnje tunela Podmurvice uz prateće ceste koji bi trebao rasteretiti luku Rijeka, koja je jedna od najvećih u Hrvatskoj. Iz uspiješnu bh. kompaniju radile su i kompanije iz Hrvatske i Slovenije - GP Krk te Kolegtkro CPG. Voditelj projekta bile su Hrvatske ceste, a sve je finansirala EU.
Kako se navelo, nova cesta DC403 znatno će rasteretiti gradske prometnice od teretnog prometa prema Luci Rijeka i kontejnerskom terminalu Zagrebačka obala, te će građanima Rijeke donijeti bržu poveznicu između zapadnog dijela centra Rijeke i riječke obilaznice, čime će se isto tako rasteretiti promet u centru grada.
Cilj projekta jeste Luku Rijeka direktno povezati s autoputevima koji vode ka EU što će ubrzati odvoz robe koja je do sada često dugo čekala na transport.
Samim tim jasna je strateška opredjeljenost Vlade Hrvatske da ovaj projekt sprovede, a ono što je izgradnju tunela činilo izazovnim pa čak i pomalo, za 'obične građane', strahobalnim jeste da su se iskopi vršili ispod gusto naseljenog područija. Preciznije, inžinjeri i građevinski radnici Euroasfalta bušili su ogromni tunel 12 metara ispod zgrada. I ne samo bušili, detonirali su stijene i uspjeli su prokopati kanal mjesec i po prije roka.
Današnjem svečanom 'probijanju' prisustvovali su brojni uposlenici kompanija koje rade, Hrvatskih cesta kao i Vlade Hrvatske.
Upravo su ministar mora, promate i infrastrukture Hrvatske Oleg Butković i direktor Hrvatskih cesta Josip Škorić zajedno sa vlasnikom Euroasfalta Hamedom Ramićem pokrenuli i simbolično, svečano probijanje zadnjeg stjenovitog sloja u tunelu.
Nakon što je pritisnut taster koji je detonirao i simbolično probio tunel, ministar Butković kazao je da se radi o jednom od najvećih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj.
"Čestitam ovim ljudima, s obzirom na to da je ovo probijanje došlo mjesec i 24 dana prije predviđenog roka. Mi danas provodimo velike infrastrukturne projekte, od Pelješkog mosta do Koridora 5C, i ovo je jedan od velikih projekata koji će razviti riječku regiju. Hvala Vladi i predsjedniku Vlade (Andrej Plenković, op.a.) koja podržava ovakve projekte i provodi ih", naveo je Butković.
On je istakao da se ovaj projekt finansirao iz evropskih fondova i da je Vlada Hrvatske dokazala da zna pripremiti i sprovoditi projekte za koje novac izdvaja EU.
"Zato smo presretni što danas možemo prisustvovati probijanju tunela".
Butković je dalje naveo da je nekoliko milijardi kuna usmjerano u infrastrukturu Rijeke, među kojima je i tunel Podmurvice
"Da Rijeka postane ono što treba biti: luka na sjevernom Jadranu sa teretom koji je veći od luke Kopar, čast našim kolegama iz Slovenije, ali uvijek smo bili najjači i to moramo postati opet", naveo je Butković.ž
Direktor Josip Škorić se zahvalio svim firmama koje su radile na velikom projektu i koje ga privode kraju.
"Ovo je primjer kako zajedničkim snagama možemo ovakve projekte realizirati u rokovima. Važno je reći da je ovaj tunel, dug 1250 metara i koji se nalazi na ključnoj trasi, probijen prije roka. Dakle, u ljeto iduće godine bi cestu mogli pustiti u promet na zadovoljstvo privrednika i građana Rijeke", naveo je Škorić.
Na kraju se obratio i vlasnik kompanije Euroasfalt, Hamed Ramić.
"Ovo je nama treći u nizu tenel u Hrvatskoj kojeg smo iskopali. Specifikum ovog tunela je da smo iskop vršili 12 do 15 metara ispod temalja naseljenih zgrada, sistemom kopanja pikeranja i miniranja", naveo je Ramić.
On je istakao da je ovo treći tunel koji njegova kompanija radi u Hrvatskoj.
"I tunel Kraljica je bila slična priča ovoj. Tu smo kopali čak ispod škole. I hvala Bogu nije bilo problema", naveo je on.
Ramić ističe kako takvi uslovi usporavaju rad, ali naglašava da se ipak uspjelo završiti prije predviđenog roka.
"Naravno, vi nikad ne znate kakva je geologija. Ovdje smo imali 1,5 metara s jedne i 1,5 metar s druge strane, sa do tri metra kada smo ušli u dubinu i kada smo mogli minirati. Onda je to išlo puno brže", zaključio je Ramić.
Na kraju je istakao da bosansko-hrvatsko-slovenski konzorcij funkcionira odlično i da ovo nije jedini projekt na kojem uspiješno sarađuju.
Podaci o tunelu:
- Ukupna dužina ceste je oko 3 km, s dva čvorišta i oko 500 metara spojnih cesta.
- Širina ceste je promjenjiva, na najvećem dijelu trase bit će tri trake, dok će spojevi na mrežu gradskih ulica biti izvedeni s dvije trake.
- Vrijednost ugovora za izgradnju tunela i cesta je 456 miliona kuna
- Nova državna ceste DC403 znatno će rasteretiti gradske ulice od teretnog prometa prema Luci Rijeka i kontejnerskom terminalu Zagrebačka obala, te će građanima Rijeke donijeti bržu poveznicu između zapadnog dijela centra Rijeke i riječke obilaznice, čime će se isto tako rasteretiti promet u centru grada
- Završetak svih radova očekuje se do kraja juna 2023.godine