BHDoktor

Bijeli luk jača imunitet, snižava holesterol i pritisak. Ali, više od ove količine dnevno ne bismo trebali jesti

Bijeli luk sadrži najmanje desetak antioksidativnih tvari koje, uz to što jačaju imunosni sistem, snižavaju holesterol, razaraju ugruške u krvi i zaustavljaju sveopće propadanje organizma uzrokovano slobodnim radikalima, također štite mozak od mentalnog propadanja, gubitka pamćenja, smanjene sposobnosti razmišljanja i učenja, depresije i demencije.

Ako želite živjeti zdravije i duže, svoje stanice prihranjujte – češnjakom, biljkom koja se već pet tisuća godina cijeni kao sredstvo za vraćanje životne snage i univerzalni lijek. Nauka tek posljednjih desetljeća počinje razumijevati zašto. Čehno bijelog luka ima pregršt hemijskih sastojaka među kojima su brojni antioksidansi, razlog njegova snažnog učinka na očuvanje ćelija od oštećenja, kao i čitavog tijela od preranog starenja.

Koliko bijelog luka dnevno

Dva do tri čehna svježeg bijelog luka isto je kao jedna kašičica bijelog luka u prahu, četiri tablete (od 1.0000 mg) bijelog luka u prahu, četiri želatinske kapsule ili jedna kašičica tekućeg pripravka. Ako uzimate pripravke, strogo se pridržavajte uputa proizvođača i preporuka ljekarnika. Velike količine mogu imati toksično djelovanje. Ako uzimate kuhani bijeli luk, opasnosti gotovo i nema, a uzimanje više od tri čehna svježeg bijelog luka dnevno može prouzročiti proljev, plinove, nadutost i temperaturu. Više od 20 grama bijelog luka dnevno, što je kao sedam do deset čehni, može uzrokovati krvarenje u probavnom sistemu. Ako imate poremećaj krvarenja ili uzimate lijekove za razrjeđivanje krvi, obratite se svom ljekaru prije nego što povećate unos bijelog luka.

PROČITAJTE  Doručak koji je najstarija žena na svijetu jela svaki dan

Koje vrste bijelog luka

Bijeli luk možete uzimati u bilo kojem obliku – sirov ili kuhan, a i bijeli luk u prahu usporavan starenje. Dr. John Milner sa Univerziteta Pennsylvania ispitivao je brojne oblike češnjaka i kaže da su učinkoviti svi oblici. Ipak, kuhanje i rezanje mijenja njegovo djelovanje. Na primjer sirov, zdrobljen ili nasjeckan sadrži velike količine alicina, tvari koja mu daje karakterističan miris te ima snažno antibakterijsko djelovanje. Kuhani bijeli luk ili bijeli luk kojem je uklonjen miris ne sadrži značajne količine alicina. Zato se savjetuje bijeli luk narezati ili zdrobiti pa ostaviti neko vrijeme da otpusti alicin te ga potom kuhati ili jesti sirovog, što je i najbolje jer je tada njegovo antibakterijsko djelovanje najveće. Glavni sastojak bijelog luka – alicin brzo se pretvara u druge spojeve koji sadrže sumpor i za koje se smatra da bijeli luk daju njegova ljekovita svojstva, naprimjer da pomaže u borbi protiv prehlade, gripe i koronavirusa. Ti spojevi pojačavaju odgovor na borbu protiv bolesti nekih vrsta bijelih krvnih ćelija u tijelu kada naiđu na viruse.



Povezani postovi:

Pretplati se
Notify of
guest
1 Comment
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare
trackback
Da li je bijeli luk dobar za upotrebu ako je proklijao?
3 mjeseci

[…] toga što je izuzetno zdrav, bijeli luk je jedan od omiljenih začina jer svakom jelu daje poseban ukus. Ipak, često se desi da zbog nepravilnog odlaganja […]