STOPA UVOZNIH CARINA

Blago revidirane EU carine za kineska električna vozila, Tesla prolazi najbolje

Evropska komisija početkom jula je bila uvela dodatne uvozne carine na sva baterijsko-električna vozila iz Kine. Ta se vozila, prema nalazima istrage Komisije, u NR Kini proizvode uz navodno "nepoštene" subvencije, što ekonomski šteti evropskim proizvođačima istog tipa vozila. Zaštitne carine stoga bi trebale pomoći u "poravnavanju" tržišnih uvjeta na području EU za domaće proizvođače. Prvi prijedlozi carina revidirani su bili netom prije stupanja novih pravila na snagu, a ove sedmice Komisija ih je još jednom revidirala, nakon dovršetka svih koraka istrage.

Prema novoj odluci i ove su carine jedan od koraka u procesu pregovora s Kinom, a finalna će odluka biti objavljena u Službenom listu EU najkasnije 30. oktobra. Ovosedmični prijedlog vrlo je blizu finalnoga, poručuju, ali se neke stope i dalje mogu promijeniti, ovisno o tome pošalju li carinama zahvaćeni proizvođači dovoljno dobre argumente za smanjenje carinskih stopa.

Korak do finalne odluke

Dosadašnji postupak doveo je do ovakvog rasporeda stopa uvoznih carina, koje će se primjenjivati ovisno o proizvođaču:

  • Tesla: 9%,
  • BYD: 17,0% (ranije 17,4%),
  • Geely: 19,3% (ranije 19,9%),
  • SAIC: 36,3% (ranije 37,6%),
  • Ostale kompanije, koje su surađivale u istrazi: 21,3% (ranije 20,8%),
  • Svi ostali proizvođači: 36,3% (ranije 37,6%).

Tesla, kao što se vjerovalo proteklih mjeseci, dobiva najpovoljniji tretman za uvoz svojih automobila, proizvedenih u gigafabrici u Šangaju, na tržište EU, jer su imali "dobro potkrijepljen zahtjev" za izuzećem od visokih novih stopa. Nekolicina kineskih proizvođača, koji namjeravaju s evropskima pokrenuti zajedničke kompanije i tako plasirati automobile na tržište, također će u budućnosti biti predmet carinjenja po nižim stopama.

Proizvođači sada opet imaju mogućnost poslati svoje prigovore, a jednom kad finalne stope budu uvedene, važit će najmanje pet godina.