BMW je zvanično otvorio novo poglavlje za svoju legendarnu sportsku limuzinu M5.
Ovaj 40 godina star model ulazi u sedmu generaciju koja sada prvi put ima sistem hibridnog pogona.
Debi najnovijeg BMW-a M5 održat će se na Goodwood Festivalu brzine u Britaniji idući mjesec, a proizvodnja će započeti u istom mjesecu u BMW-ovoj tvornici.
Uvođenje na svjetsko tržište počet će u novembru 2024. i bit će popraćeno uvođenjem novog BMW-a M5 Touring u isto vrijeme.
Preko 727 KS, ubrzanje do stotke za 3.5 sekundi
Kultni V8 motor s dva turbopunjača na M5 još uvijek postoji, ali sada je popraćen elektromotorom koji daje ukupnu snagu veću od 727 KS i okretni moment od 1000 Nm.
Kombinacija visoko okretajnog V8 motora s M TwinPower Turbo tehnologijom i elektromotorom, uz osamstupanjski M Steptronic prijenos i pogon na sve M xDrive točkove, omogućuje ubrzanje automobila od 0 do 100 km/h za samo 3.5 sekundi. Najviša brzina je ograničena na 250 km/h, ali se taj limit može povećati na 305 km/h s M Driver paketom.
Tri moda rada plus opcionalni
Uz tri standardna programa rada (Comfort, Sport i Sport Plus), kupci će moći računati i na opcionalne radne programe Dynamic i Dynamic Plus s kojima bi hibridni M5 trebao pokazati sve svoje mogućnosti. Vozač tada može birati da se sva snaga prenese na zadnju osovinu kojoj asistira elektronski kontrolirana ograničena blokada diferencijala.
Uz spomenute programe u kombinaciji ostaje i mogućnost individualnog podešavanja rada ovjesa, kočnica, sustava upravljanja, mjenjača i pogona.
Devet boja karoserije
M5 je postavljen na kombinaciji 20- i 21-inčnih točkova iza kojih se kriju kočnice s promjerom diskova 410 mm (naprijed) i 400 mm (nazad), a uz opcionalne karbonsko-keramičke kočnice promjer diskova ispod prednjih čeljusti s po šest klipova iznosi 420 mm.
Nešto širi od prethodnika, novi M5 izvana ostaje prepoznatljiv po četverostrukim završecima ispušnog sistema i u početku će se nuditi u devet boja karoserije.
Što se tiče dizajnerskih razlika u odnosu na prethodnu generaciju, tu su istaknuti lukovi točkova i bočne strane, prednji spojleri koji nalikuju rezbarijama te posebni modeli površine oko C stupa, uključujući M5 logo, koji čini ovu divlju limuzinu atletskijom nego ikad prije.
U potpuno električnom modu može i do 140 km/h
Što se tiče unutarnjih značajki, nije mnogo otkriveno, ali hibridni motor je opremljen BMW Iconicsounds Electric sistemom. Zvuk posebnog električnog pogona M pruža autentičan odgovor na stiskanje papučice gasa kada automobil radi u potpuno električnom načinu. S relevantnom konfiguracijom pogonskog sistema posebno je naglašen dolazak dodatne električne snage uz izlaz V8 motora.
U potpuno električnom načinu rada novi BMW M5 može postići brzinu do 140 km/h. Visokonaponska baterija kapaciteta 18.6 kWh, smještena nisko u dnu karoserije automobila, ima električni doseg od 67-69 kilometara u WLTP ciklusu, što je, kako se tvrdi, nenadmašno.
Početna cijena u Njemačkoj iznosi 144.000 eura.