Film

“Breaking Saul”: Kreatori sjajne serije nadmašili su sami sebe

Da imaš vremenski stroj, u koje bi se razdoblje vratio i što bi izmijenio, ispituje strastveno sagovornike odvjetnik Jimmy McGill, alias Saul Goodman, u flashbackovima finalne epizode serije “Better Call Saul”.

Nezadovoljan njihovim iskrenim i vrlo osobnim odgovorima, Saul uzvraća pričajući svoje maštarije o povratku u prošlost i, poput pohlepnog Biffa Tannena u “Povratku u budućnost 2”, ulaganju u nešto što bi ga u budućnosti učinilo milijarderom.

Tuga s kojom ga sagovornici gledaju otkriva u kakvoj je zapravo zabludi živio čitav svoj muljatorski život.

Iskupljenje zla

No finale serijala “Better Call Saul”, nakon šest sezona i 63 epizode, i samo poput vremenskog stroja daje Saulu šansu za korekcijom grijeha iz prošlosti i mrvicom iskupljenja za sva zla koja su se njegovim izravnim i neizravnim djelovanjem dogodila.

Trag krvi i trupala, unesrećenih porodica i uništenih života gotovo svih ljudi koje je na neki način dotaknuo jednostavno je prevelik da bi mogao biti izbrisan.

Za to sve Saul krivi trenutak u prošlosti u koji se u svojoj glavi konstantno vraća - dan kada je izašao iz svoga kičastog odvjetničkog ureda i, s vrećom na glavi te pištoljem prislonjenim uz čelo, završio klečeći iznad otvorenoga groba dok su ga dva maskirana muškarca ispitivala.

Taj trenutak iz druge sezone serije “Breaking Bad”, emitiran na američkoj televiziji 26. aprila 2009., promijenit će živote svim likovima u seriji, ali i autorima te glumcima koji su na njoj radili, prenosi 24sata.hr.

Iz današnje perspektive gledatelji, kao i Saul, vide da je to bila prekretnica koja je “Breaking Bad” odvela na staze slave i stvorila pretpostavku da jednog dana i Saul Goodman dobije svoju samostalnu priču.

Nakon završetka šeste sezone “Saula” možemo s pravom reći da su kreatori Vince Gilligan i Peter Gould nadmašili sami sebe.

Da su se zaustavili 2013. godine, nakon završetka “Breaking Bada”, ostatak života uživali u spoznaji da su stvorili jednu od najboljih TV serija ikad, niko im ne bi mogao zamjeriti.

No, svjesni da imaju još jednu dobru priču u rukama, upustili su se u rizik i stvorili “Better Call Saul”, seriju koja je ne samo jednako dobra kao “Breaking Bad” nego čak malo i bolja.

Obje serije “sporo gore” u prvim sezonama i zahtijevaju od gledatelja da se s punim povjerenjem prepusti, znajući da ga prava uzbuđenja čekaju naknadno.

Kad se stvari zahuktaju, publika je nagrađena uzbuđenjima, obratima, napetim obračunima i vrelom crnog humora koji izvire sa svih strana - od verbalnog nadmudrivanja do neobičnih uglova kamere.

U “Better Call Saulu” gotovo da i nema uloge i ulogice, ma koliko god se činila malenom, koja nije pomno razrađena i upečatljiva.

Najgore i najbolje

Tu se “govori” licima i pogledima, detaljima i finesama, a čitave minute šutnje između posrnulog odvjetničkog i ljubavnog para - Jimmyja “Saula Goodmana” McGilla (sjajni i slojeviti Bob Odenkirk) i Kim Wexler (jednako fascinantna Rhea Seehorn) - govore više od mnogih dijaloga.

Cijela šesta sezona, a pogotovo završne četiri epizode, spajaju i zaokružuju tri etape u Jimmyjevom životu i tri identiteta koja je gradio.

Vidimo najgore i najbolje od ambicioznog pravnika Jimmyja McGilla, kojeg životne okolnosti tjeraju da postane prvo ljigavi đavolji advokat Saul Goodman, a nakon događaja u “Breaking Badu” i bijega iz Albuquerquea, mora živjeti kamufliran u liku pekara Genea Takovica.

No, nema te situacije koju vješti Jimmy ne može okrenuti u svoju korist, makar ga to koštalo gubitka i zadnje trunke morala.

Ono što je fanove “Breaking Bada” zanimalo uoči šeste sezone bilo je hoće li se u nekom obliku vratiti glavni protagonisti Walter White i Jesse Pinkman.

Spoiler alert za sve koji ne žele znati prije gledanja - ali, očekivano, vratili su se, sa smislom i mjerom, taman da “začine” ključne trenutke Saulove sudbine i povežu dvije fantastične serije u jedan nepredvidivi svemir.

Nakon završetka “Saula” Vince Gilligan i Gould bi, teoretski, mogli izvući još poneki spin-off - gotovo svaki preživjeli lik ima potencijal za vlastitu priču.

No, to bi bilo potpuno nepotrebno - znamo sudbinu Waltera Whitea nakon “Breaking Bada”, Jesseja Pinkmana nakon spin-off filma “El Camino” te Saula Goodmana nakon “Better Call Saula”, kao i čitavog niza sporednih likova.

Vince i Peter, odmorite se, stvarno ste zaslužili.