Poznati britanski časopis Auto Express proveo je anketu Driver Power 2024 New Car Survey na hiljade ispitanika koji su podijelili osobne uvide u svoje iskustvo vlasništva automobila.
Rezultati pokrivaju širok raspon kategorija i potkategorija kako bi se dobila što jasnija slika što vlasnici misle o 50 najboljih modela u anketi Driver Power 2024. godine.
Top 10 najboljih automobila za posjedovanje
Ford Puma – 89,55%
Fiesta se prestala proizvoditi, ali njen duh i dalje živi u Ford Pumi, koja dijeli istu platformu i ove je godine među prvih 10. Vlasnici vole živahno ubrzanje i britki zvuk njegovog trocilindričnog motora, kao i vanjski dizajn i dinamiku vožnje. Puma ulazi među 10 najboljih u svim ovim područjima.
Slični su rezultati u cijeloj kategoriji, kao i u kategoriji multimedije i čini se da nema značajnih nedostataka u vlasništvu Pume. Najniži rang (32) drži za troškove osiguranja, te za vanjsku i unutarnju kvalitetu na 28. odnosno 31. mjestu.
Citroen C5 Aircross – 89.58%
S obzirom na Citroenovu reputaciju neobičnog dizajna, zanimljivo je da je stil Citroena C5 Aircross jedan od nižih rezultata u potkategoriji na 29. mjestu. Estetika interijera je bolja, na osmom mjestu, s drugim mjestima za kvalitetu kabine, udobnost prednjih sjedala i preglednost u svim smjerovima. Sjajne ocjene praktičnosti uključuju prvo mjesto za značajke prilagođene djeci i šesto mjesto za svestranost.
Prvih 10 mjesta za osiguranje, servisiranje i ekonomičnost znači da automobil zaslužuje mjesto na postolju za troškove vožnje, ali uprkos šestom mjestu za meku vožnju, inertno upravljanje (42.) i upravljanje (41.) znače samo 23. mjesto za užitak u vožnji. Rezultati zaslona osjetljivog na dodir i sklopnog uređaja također su slabiji.
Peugeot 2008 – 89.59%
Za razliku od gore navedenog C5 Aircrossa, ispitanici su rekli da je stil Peugeota 2008 karakteristika koja najviše zadovoljava. Vanjski dizajn zauzima četvrto mjesto, a interijer treći, dok su vanjski izgled i završna obrada najbolje ocijenjeni u anketi.
Vlasnici su impresionirani i sigurnosnim sistemima, dodijelivši četvrto mjesto za jednostavnost aktivacije/deaktivacije, a šesto za broj značajki. Automobil se nalazi među 10 najboljih za ekonomičnost, s trećim mjestom za troškove osiguranja, a tu su i 10 mjesta za upotrebljivost zaslona osjetljivog na dodir i zvuka. Manje zadovoljavajući su pogled s vozačevog sjedala (35.) i jednostavnost upravljanja i sklopke (33.).
Mazda CX-5 – 89.71%
Izvrsno drugo mjesto za kvalitetu i četvrto za pouzdanost nisu sasvim dovoljni da ovoj Mazdi daju pobjedu u kategoriji, ali pokazuju koliko vlasnici visoko ocjenjuju svoje automobile. Vanjski stil popularan je na 15. mjestu, ali vlasnicima se unutrašnjost sviđa još više – zarađuje šesto mjesto za stil. Šesto mjesto za prtljažni prostor i 10. za svestranost sjedala ukazuju na snažnu praktičnu privlačnost, a CX-5 je ocijenjen na 13. mjestu za užitak u vožnji.
Sigurnosne značajke također su dobile vrlo dobre ocjene, kao i kontrole i infotainment sistem, s rasponom od 10 najboljih potkategorija. Međutim, troškovi potencijalno su razočaranje, s 29. za ekonomičnost i 36. za ekonomičnost.
Peugeot 208 – 89.89%
Peugeot 208 ima svoju popularnost, s 10-ak posto vlasnika električnih pogona koji jasno daju prednost ovom modelu u kategoriji pogonskih sklopova – zauzima drugo mjesto i za ubrzanje i za buku, i 15. za uglađenu vožnju.
208 također osvaja drugo mjesto za svoj vanjski stil, ali se ističe u osjećaju u vožnji, s prvim pozicijama za upravljanje i odziv na kočnice i kvalitetu vožnje, plus drugo za sam užitak u vožnji. Udobnost prednjih sjedala je na petom mjestu, ali je prostor za noge straga na 42. mjestu. Većina ocjena praktičnosti je prosječna, a vlasnici ocjenjuju jednostavnost upravljanja lošom, na 41. mjestu.
Mini 3 – 89,98%
Dostupan je u benzinskoj i električnoj izvedbi, ovaj automobil donosi prva mjesta i za upravljanje i za užitak u vožnji. Ubrzanje i buka motora zaslužuju treće mjesto na podiju, iako čvrsta vožnja (ocjena 17.) znači da je Mini rangiran tek na drugom mjestu u ukupnom poretku za vožnju i upravljanje.
MINI također zauzima drugo mjesto u kategoriji multimedije, s izvrsnim ocjenama za svoje kontrole i funkcionalnost zaslona osjetljivog na dodir, ali malo gubi u pogledu svog audio sustava, koji zauzima (i dalje dobro) 15. mjesto. Kada gledamo tekuće troškove, Mini je rangiran na izvrsnom petom mjestu za ekonomičnost i osmom za osiguranje, ali zadovoljstvo vlasnika s troškovima servisiranja marke spušta se na dno tablice na 44. mjesto. Pouzdanost također nije najveća, s dodijeljenim 33. mjestom.
Toyota RAV4 – 90.02%
Peta generacija Toyote RAV4 lansirana je s tvrdnjama da će njen napredniji ovjes poboljšati vožnju i upravljivost, a ovogodišnji odgovori Driver Powera to svakako potvrđuju.
Popularni SUV nalazi se na osmom mjestu po uglađenoj vožnji i na devetom po upravljivosti na cesti. S gotovo jednako visokim ocjenama za odziv upravljanja i kočenja, automobil zauzima jako sedmo mjesto u kategoriji vožnje i upravljanja. Zapravo, RAV4 je 10. ili bolji u svim ostalim kategorijama, osim u vanjštini i multimediji (19. odnosno 36.).
Unutrašnjost modela RAV4 ocijenjena je najviše – druga u ukupnom poretku, zahvaljujući rezultatima na postolju za prostor za noge straga i sveobuhvatnu preglednost vozača – potpomognuta sedmim najudobnijim prednjim sjedalima i 10. najkvalitetnijom unutrašnjosti. Njegova sljedeća najbolja kategorija je četvrto mjesto za pouzdanost i kvalitetu (uključujući prvo mjesto u potkategoriji pouzdanosti), dok se pohvalne kritike nastavljaju za pružanje i funkciju sigurnosnih sustava, kapacitet prtljažnika, i fleksibilnost sjedenja.
Hibridni pogonski sklop automobila također zaslužuje pohvale, osvojivši drugo mjesto za uglađenost i šesto za ubrzanje. Ali automobil ne dobiva visoku cijenu za svoje performanse – vlasnici ga ocjenjuju na izvrsnom drugom mjestu za ekonomičnost, plus 11. za troškove servisa i 20. za osiguranje.
Toyota Yaris – 90.22%
Toyota Yaris osvojila je drugo mjesto za tekuće troškove i ukupno prvo mjesto u potkategoriji ekonomičnosti. To je potkrijepljeno trećim mjestom za servisiranje i petim za osiguranje, što bi trebalo osigurati da ispitanici zadovolje svoje bankovne upravitelje.
Na drugim mjestima, vlasnici Yarisu dodjeljuju drugo mjesto za pružanje sigurnosnih značajki, kao i šesto za njihovu funkcionalnost. Yaris također ne razočarava kada je u pitanju Toyotina legendarna pouzdanost, s trećim mjestom za pouzdanost i četvrtim za ukupnu kvalitetu.
Osjetljive kočnice i upravljanje pomažu Yarisu da bude osmi u ukupnom poretku po upravljanju cestom i sedmi po užitku u vožnji. Što se praktičnosti tiče, osvojio je 32. mjesto za prostor prtljažnika, ali i šesto mjesto za značajke prilagođene djeci. Konačno, očito je da su vlasnici vrlo impresionirani hibridnim pogonskim sklopom, koji je na četvrtom mjestu po ubrzanju, a na petom po zvuku i uglađenosti.
Tesla Model 3 – 90.37%
Ostvarivši tri pobjede u kategorijama za svoj pogonski sklop, sigurnosne značajke i troškove rada, Model 3 pobjednik je među električnim automobilima. Treće mjesto za multimediju također dokazuje privlačnost Teslinog rješenja velikog zaslona osjetljivog na dodir, iako povratne informacije sugeriraju da vlasnici nisu oduševljeni potpunim oslanjanjem na kontrole na dodir: automobil je tek na 30. mjestu za ravnotežu između zaslona i fizičke sklopke.
Ipak, Teslini rezultati za praktičnost prilično su dobri. Zapravo dovoljno dobro da automobil osvoji četvrto mjesto za pretince u kabini, 11. za značajke prilagođene djeci, 21. za prtljažni prostor i 22. za prostor za noge straga.
Nasuprot tome, Model 3 je na posljednjem mjestu (50.) po kvaliteti svoje vanjske završne obrade i materijala, a na 44. mjestu po završnoj obradi interijera. Kvaliteta vožnje (40.) također ne impresionira, ali Tesla ima toliko dobrih performansi u toliko dobrih područja da loši rezultati drugdje ne mogu smanjiti ukupni plasman.
Dacia Duster – 90.79%
Dacia Duster je SUV koji spaja iznimnu vrijednost za novac i korisnost, s pristojnom udobnošću i praktičnošću. Novi Duster stiže na naše tržište, a trenutne verzije najviše se prodaju zbog vrijednosti za novac, gdje je na vrhu tablice Driver Power. Ispitanici također ocjenjuju jednostavan raspored tipki za postavke klime i zaslon osjetljiv na dodir koji je jasan i jednostavan za korištenje.
Ostala područja u kojima se Duster ističe su njegov vrlo prostran prtljažnik, koji je na trećem mjestu, spremište u kabini na drugom i preglednost u svim smjerovima s vozačevog sjedala na četvrtom mjestu. Prostor za noge na stražnjim sjedalima zauzima jako 12. mjesto, dok se vlasnicima također sviđa način na koji se ova povoljna cijena vozi; zauzima drugo mjesto za odziv upravljača, sedmo za kvalitetu vožnje i ukupno 12. za užitak u vožnji.