Po drugi put u samo nekoliko sedmica kineski proizvođač automobila BYD uzdrmao je globalnu autoindustriju. Firma koju podupire slavni investitor Warren Buffett predstavila je novi sistem punjenja koji u samo pet minuta može baterijama dodati oko 470 kilometara dosega.
Ova nova tehnologija, nazvana Super e-Platforma, stavila je BYD na čelo utrke u razvoju baterija za električne automobile. Cilj je omogućiti da se električna vozila pune jednako brzo kao što se klasični automobili toče gorivom. Ova vijest dolazi samo nekoliko sedmica nakon što je firma objavila da će njihov napredni sistem asistencije u vožnji, nazvan God’s Eye, biti besplatan u svim njihovim modelima, piše Financial Times.
Šta ova inovacija donosi?
Prema BYD-u, nova tehnologija omogućuje punjenje snagom od 1000 kW i podržava struju od 1000 ampera, što znači da baterija dobiva oko 2 kilometra dosega svake sekunde, odnosno 400 kilometara u samo pet minuta. To sugerira da je BYD uspio riješiti ključne probleme ultrabrzog punjenja, poput sigurnosnih rizika, smanjenog vijeka trajanja baterije i visokih troškova postavljanja superbrzih punjača.
Ovo bi moglo značajno smanjiti jednu od najvećih briga vozača električnih automobila - strah da će im ponestati baterije tokom dužih putovanja.
Koliko su konkurenti iza BYD-a?
Teslina mreža superpunjača i dalje je jedna od najvećih na svijetu, no po brzini punjenja ne može parirati BYD-ovoj novoj tehnologiji. Trenutačno Teslini punjači omogućuju da se u 15 minuta doda oko 320 kilometara dosega, dok BYD tvrdi da njihova tehnologija može dodati 400 kilometara u samo pet minuta. Nakon ove objave, Tesline dionice pale su za više od 5 posto.
I drugi proizvođači ulažu u brže punjenje, ali još uvijek zaostaju. Mercedes-Benz je nedavno predstavio električni model CLA sedan, koji može dodati do 325 kilometara dosega u 10 minuta. BMW također razvija novu bateriju koja omogućuje 30 posto brže punjenje, no čak i uz to, za 10 minuta moguće je dodati tek 300 kilometara dosega.
Mogući najveći rival BYD-u je kineski proizvođač baterija CATL, koji je prošle godine predstavio svoju Shenxing Plus bateriju, sposobnu dodavati kilometar dosega svake sekunde, odnosno 600 kilometara u 10 minuta. Analitičari očekuju da će konkurenti BYD-a s vremenom postići slične brzine punjenja, ali procjenjuju da će ultrabrzo punjenje postati standard u Evropi i SAD tek oko 2030. godine.