Crnogorski mediji su, tokom prošle godine, prihodovali 52 miliona eura, a više od polovine tog iznosa dobili su iz javnih izvora, odnosno od države i općina, pokazalo je istraživanje Sindikata medija Crne Gore (SMCG).
Istraživanje je pokazalo da su crnogorski mediji prošle godine imali dvije hiljade zaposlenih, a od tog broja svega malo više od 800 ljudi radilo je u privatnim medijima.
Prema podacima istraživanja, ukupan neto profit crnogorskih medija bio je nešto iznad 1,2 miliona, što je znatno više u odnosu na pandemijsku 2022. godinu, kada su imali ukupnu simboličnu dobit od nešto preko 50 hiljada eura.
"Najviše prihoda i najbolji poslovni rezultat ima Javni servis Radio i Televizija Crne Gore koji je iz državnog proračuna dobio 19,5 miliona eura", navodi se u saopćenju SMCG.
Najlošiji poslovni rezultat ostvarile privatne televizije koje su, iako su ukupno prihodovale 9,2 miliona eura bile gotovo 923 hiljada eura u minusu.
Kako se ističe, istraživanje je pokazalo da su proračunska izdvajanja, kao i razni vidovi donacija, dotacija i subvencija bili glavni izvor financiranja za državne, odnosno lokalne javne medije.
"To istovremeno pokazuje i ograničenja marketinškog tržišta u Crnoj Gori na kojem preostali, privatni mediji, moraju da se bore za dio svog financijskog kolača", kaže se u saopćenju.
Istraživanje "Poslovanje medija u Crnoj Gori u 2023. godini", treće po redu koje SMCG radi, urađeno je na osnovu desk istraživanja i usporedne analize podataka dostupnih u službenim izvještajima koje mediji dostavljaju Poreznoj upravi.