U Lotusu su posljednjih godina drastično promijenili poslovanje. Gama je nakon ulaska novog investitora obnovljena, krenulo se s elektrifikacijom. Prodaja je rapidno skočila, ali gubici su sve veći.
Lotus Tech, dio Lotus Grupe zadužen za prodaju, objavio je da se neto gubitak povećao na 202 miliona dolara u periodu od aprila do juna sa 193 miliona dolara godinu ranije, izvještava Automotive News Europe.
I sve to u kvartalu u kojem su prihodi skočili sa 111 na 225 miliona dolara.
Kompanija je do sada ove godine globalno prodala 4.873 automobila, što je povećanje od 239 % u odnosu na prošlu. Nagli porast može se pripisati početku isporuka dva nova električna automobila Lotusa, Electre SUV i Emeya sedana.
Sada, nakon povećanja gubitaka i uočavanja problema na tržištu električnih automobila, Lotus mijenja politiku. Već je obznanjeno da se prelazi s plana godišnje prodaje 26.000 automobila na osjetno skromniji cilj.
"Nakon procjene tržišnih slova koji se razvijaju i neizvjesnosti koje predstavljaju nove tarifne politike u SAD-u i EU, komopanija je revidirala svoj cilj isporuke za 2024. na 12.000 jedinica", rekao je Lotus Tech u izjavi objavljenoj u srijedu.
U Lotusu gubitak opravdavaju povećanjem troškova prodaje i marketinga povezanih s njezinim širenjem. Stoga sada pokreću strateški plan pod nazivom "Win26", kojem su ciljevi "dalja optimizacija internih procesa i struktura, implementacija mjera redukcije troškova i rekalibriranje planova za proizvode kako bi zadovoljili globalno raznolika tržišta". Konačni cilj je postizanje pozitivnog operativnog novčanog toka.
Podsjetimo, Lotus je pod kontrolom kineskog giganta Geelyja, koji je i vlasnik Volva, ali i financijski ne baš najboljeg Polestara. Potonji je usljed smanjenja potražnje za električnim vozilima zabilježio minus od 242 miliona dolara, stoga ne čudi što je na čelo marke dovedeno novo lice.
Mihael Lošeler je zamijenio Tomasa Ingenlata, koji je marku vodio od osnivanja 2017. godine.