nova praksa

Da li je gotov koncept niskotarifnih letova?

Prošlo je više od 50 godina otkako su niskotarifne aviokompanije nepovratno promijenile način na koji putujemo, otvarajući nove gradove i zemlje po pristupačnim cijenama.

Danas, niskobudžetne aviokompanije nastoje da se dalje šire, ali način na koji posluju uveliko se razlikuje s obje strane Atlantika, tražeći nove tokove prihoda na različite načine.

Dodatne usluge koje se plaćaju nerijetko po “paprenim” cijenama zaštitni su znak evropskih budžetskih aviokompanija.

Brzi urkcaj

Easyjet već godinama prodaje brzi ukrcaj i sve prateće dijelove, poput dodatnog prostora za noge. Ti dodaci ponekad mogu iznositi više od 50 posto originalne cijene karte.

Njegov rival, Ryanair, koji je svojevremeno dospio na naslovne strane objavljivanjem da namjerava da naplati putnicima korištenje kupatila, zaradio je u proseku 24 eura po putniku od dodatnih troškova u drugom tromjesečju 2023. godine, što je povećanje od 10 posto (prosječna cijena avionske karte je nešto više od 40 eura u Evropi), prenosi Investitor.

Jedna velika razlika između Evrope i Sjedinjenih Američkih Država je u tome što u SAD niskotarifni prijevoznici uglavnom rade sa istih aerodroma kao i stari prijevoznici, tako da je razlika u troškovima manja oko 20-30 posto.

U Evropi, troškovi ponekad mogu biti i do 50 posto niži kada jeftine aviokompanije rade sa manjih aerodroma sa nižim troškovima.

Postoji i veće tržište koje treba istražiti u Evropi, posebno u novim afričkim gradovima. Kako avioni postaju efikasniji, aviokompanije mogu putnike smjestiti u različite konfiguracije po nižim troškovima.

I raspon se takođe povećava. Niskotarifni avioprijevoznik Wizz Air planira da u svoju flotu uvede avion tipa Airbus A321XLR 2025. godine, koji može obaviti sedmosatni let od Getvika do Jeddaha ili Abu Dabija za nešto više od 160 eura u jednom smjeru.

Putuje i preko noći

Posao nije u potpunosti na duge staze, ali će pomoći isplativosti aviokompanije ako avion koji je ranije bio parkiran sada putuje preko noći pun putnika do svog odredišta.

I Ryanair i Easyjet su takođe uspješno proširili svoj domet na tržište paket aranžmana. Easyjet Holidays, koji nudi kombinaciju jeftine avionske karte, hotelske sobe i turističkih putovanja, pokrenut je 2022. i očekuje profit od 180 miliona funti 2024.

Ryanair je potpisao ugovore sa 12 turoperatora u posljednjih 12 mjeseci, gdje korisnici uz postojeći paket Tui i Expedia dodaju jeftinu avionsku kartu.

To je jednostavno za putnike koji imaju veću finansijsku zaštitu rezervacijom preko jednog garantovanog provajdera u slučaju da bilo koji dio odmora bude otkazan.

Stvari se mijenjaju

Standardni model za niskotarifne avioprijevoznike podrazumijeva ponudu kupcima jeftinije sjedište od aviokompanija s punom uslugom, a zatim ponuditi opcione plaćene dodatke, poput odabira mjesta za sjedenje ili dodatni prtljag.

U SAD su glavni avioprijevoznici kopirali jeftine aviokompanije, ali nakon pandemije, stvari su se obrnule.

Sada, jeftine avio-kompanije promovišu pakete karata, omogućavajući putnicima da se ukrcaju s težim i većom količinom ručnog prtljaga i sa uključenim odabirom sjedišta u osnovnu cijenu.

Spirit Airlines ima opciju, na primjer, koja uključuje piće, grickalice, čak i wifi. Kupci koji putuju s Frontier Airlinesom sada mogu izabrati da srednje sjedište ostane slobodno, ako putnik voli više prostora.

Otvoreni za skuplje karte

Southwest Airlines, koji je godinama imao opciju otvorenih sjedišta, nedavno je najavio da će uvesti plaćena sjedišta i dati više od jedne trećine aviona skupljim opcijama sjedišta sa dodatnim prostorom za noge.

Prema Bloombergu, tri najveća prijevoznika u SAD, United, American i Delta, zarađuju mnogo novca uvjeravajući svoje putnike da kupe višu kategoriju karte.

Za American Airlines, 10 posto prihoda u prvoj polovini 2023. došlo je od kupaca koji su radili upravo to.

Ljudi su možda sada malo otvoreniji za plaćanje više za all-inclusive karte kod niskotarifnih aviokompanija.

Insajderi iz industrije vjeruju da su aviokompanije u potrazi za pravom mješavinom osnovne ekonomije i skupljih premium opcija na istom letu — recimo za svakoga ponešto.